اقتصادیبرترین های کار و کسبعمومی

مسکونی نقشه خانه سه خوابه ساده

طراحی پلان تخصصی ساختمان و ویلا !

برای مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

جالب توجه است منازلی که طراحی آن به صورت 3 خوابه در نظر گرفته شده باشد، می تواند برای پهنه وسیعی از دکوراسیون ها متناسب بوده و اندازه ای عالی داشته باشد. در صورتی که 3 اتاق خواب در سازه ساختمانی تعبیه شود، می توان برای کودکان خود فضای جدایی را فراهم آورد و در خانواده هایی که تعداد نفرات پایین تر باشد می توان اتاق مهمان یا فضای دفتری را به وجود آورد.

 در طراحی پلان 3 خوابه به امکانات و فرصت های موجود توجه کنید‍!

یکی از مهم ترین بخش طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی بهره گیری از فرصت های موجود در زمین پروژه به صورت حداکثری است. این عامل در ممکن است در پروژه های متفاوت بسیار متنوع باشد به عنوان مثال امکانات و فرصت های موجود در زمین می تواند به صورت یک دید و منظر فوق العاده، نور گیری مناسب و … باشد.

مقاله پیشنهادی :

مهندس طراح پیش از این که هر کاری انجام دهد در اولین مرحله طراحی پلان مسکونی باید با تحلیل و بررسی زمین مورد نظر، همه امکانات موجود در آن را یادداشت کرده و برای بهره گیری از آن به طور مشخص برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

پلان را به شکل کاربردی طراحی و اجرا کنید:

طراحی داخلی رستوران سنتی: بعد از این که مراحل اولیه شناخت زمین انجام شد، طراح باید به شناخت سبک زندگی افرادی که قرار است در این ساختمان سکونت داشته باشند بپردازد. طراح باید با مالک ساختمان صحبت کند و از علاقه مندی ها، نیاز ها و فعالیت هایشان آگاه شود سپس مورد نظر را بر اساس اطلاعات موجود انجام دهد.

در غیر این صورت باید نقشه به صورتی طراحی شود که متناسب با زندگی اکثر افراد جامعه باشد و بتواند به شکل معمول نیاز های هر خانوار را پاسخ گو باشد. علاوه بر موارد که ذکر شده باید توجه داشت که از کل زمین به بهترین شکل ممکن در طراحی پلان سه خوابه استفاده شود و از ایجاد فضاهای پرت و نا کارآمد تا حد ممکن خودداری گردد.

طراحی داخلی اتاق اداری: یکی دیگر از عواملی که باید به آن توجه داشته باشید زمین پروژه مورد نظر و طراحی درست آن است. به بیان ساده تر باید گفت که به هر قیمتی ساختمان خود را به صورت 3 خوابه نباید طراحی کنیم. طبیعتا بسیاری از افراد واحد های 3 خوابه را به 2 خوابه ترجیح می دهند. اما باید توجه داشت که هر ساختمان با هر متراژ بنایی می تواند پاسخ گوی پلانی خاص باشد.

در واقع بهتر است تا زمین هایی که متراژ ساخت آن ها کمتر از 130 متر است را به صورت 2 خوابه طراحی کنید چون با در نظر داشتن 3 خواب در چنین متراژی ممکن است تمام عرصه های موجود در ساختمان با کیفیت پایین ساخته شوند. به علاوه این امکان وجود دارد که اتاق خواب سوم از نظر مساحت، فرم قرارگیری، نورگیری، دسترسی، تهویه و … فاقد هر نوع استانداردی باشد.

بر این اساس نباید در هر صورتی ساختمان های با متراژ پایین را به صورت 3 خوابه طراحی کنید تا تمامی فضاها از نظر عملکرد، قرارگیری عرصه و متراژ از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

این موضوع در و متراژ مورد نیاز برای طراحی 3 خواب نیز اهمیت دارد . چرا که ویلا به دلیل داشتن فضای کمتر ، باید تمامی جوانب خاص در طراحی را در نظر گرفت تا بیشترین بهره را از کوچکترین زمین موجود ببریم.

خانه سه خوابه شیک |سه خوابه نقشه ساختمان مسکونی 10 * 20 شمالی

مساحت استاندارد اتاق خواب در طراحی پلان 3 خوابه:

در صورتی که اتاق خواب به شکل استاندارد طراحی شود جدا از شکل ظاهری که می تواند داشته باشد و تمامی پارتیشن های تعیین کننده دکوراسیون، باید حداقل برابر با 12 متر مربع جایگذاری شود. شایان ذکر است که این مساحت بدون در نظر گرفتن فضای اشغال شده توسط کمد لباس و جا رختخوابی است.

مقاله پیشنهادی :

در صرتی که اتاق مورد نظر شما با کاربری های خاص همچون فضای دفتری یا اتاق مطالعه در نظر گرفته شده باشد، می توان متراژ آن را کمتر در نظر داشت. البته بهتر است که این چنین فضاهایی را با حداقل استاندارد لازم طراحی کنید چون ممکن است بنا به دلایل مختلفی کاربری آن تغییر کرده و در آینده به عنوان اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد.

حتما توجه داشته باشید که در طراحی پلان 3 خوابه یکی از اتاق های خواب را به عنوان اتاق والدین با اندازه بزرگتر حداقل با متراژ 15 متر مربع در نظر گرفته شود. این اتاق به دلیل لوازم و تجهیزات بزرگ تر و بیشتری که در دکوراسیون سازی نیاز دارد، باید تا حدودی گسترده تر از سایر خواب ها در نظر گرفته شود که می تواند بسته به متراژ زمین تا 30 متر مربع طراحی شود.

طراحی نشیمن خصوصی در طراحی پلان 3 خوابه:

در صورتی که هنگام طراحی پلان مسکونی نشیمن خصوصی را در فضای سازه خود در نظر داشته باشید، کیفیت سازه طراحی شده خود را بالاتر برده و میزان رضایت ساکنین را از نوع طراحی خود افزایش می دهید. اما در این بخش نیز باید توجه داشته باشید که در چه ساختمان هایی امکان طراحی نشیمن خصوصی به شکل مجزا وجود دارد. مساحت مفید ساختمان و تعداد اتاق های خواب دو عامل مهم در طراحی نشیمن خصوصی است.

مقاله پیشنهادی :

همان گونه که گفته شد در زمین هایی که متراژ آن بیش از 130 متر باشد امکان طراحی پلان 3 خوابه میسر می شود. حال در نظر بگیرید که برای جایگذاری نشیمن خصوصی در پروژه، باید حداقل مساحت مفید زمین مورد نظر برابر با 140 تا 180 متر مربع باشد. در واقع طراحی نشیمن خصوصی در سازه هایی با متراژ پایین تر از 150 متر یکی از اشتباهات شایع مهندسین معمار است.

شایان ذکر است که به صورت قطعی نمی توان مساحت بالای 150 متر مربع را ملاک دقیق و متناسبی برای طراحی این عرصه در نظر گرفت. از این رو باید حتما به سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی پلان هم توجه داشت و نشیمن خصوصی را به نوعی طراحی کرد که علاوه بر نورگیری و تهویه مناسب از قابلیت دکوراسیون سازی مناسبی نیز برخوردار باشد نه این که صرفا یک فضای ارتباطی با مساحت بالا باشد.

دکمه بازگشت به بالا