علمی و پزشکی

مشاهده خشونت در آینده

قرار گرفتن در معرض برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز در دوران کودکی از نظر علمی با عملکرد ضعیف در دبیرستان مرتبط است.

به گزارش Transparent، محققان دانشگاه مونترال (مونترال) آنچه را که به حدود 2000 کودک 3.5 تا 4.5 ساله نشان داده شده است، تجزیه و تحلیل کردند.

وقتی بچه ها 12 ساله شدند، محققان با آنها و معلمانشان مصاحبه کردند تا ببینند چقدر در مدرسه خوب عمل می کنند.

سپس نشان داد که پسران و دخترانی که در سنین پایین در معرض خشونت قرار می‌گیرند، بیشتر در آینده در زندگی دچار «افسردگی قابل توجه» می‌شوند.

دکتر. لیندا پاگانی (لیندا پاگانی)، نویسنده اصلی مقاله، توضیح داد: “آنها همچنین در پایان کلاس ششم کاهش در تعامل کلاسی، پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی را تجربه می کنند.”

وی افزود: برای جوانان، انتقال به دبستان اکنون مرحله مهمی در رشد نوجوانی آنهاست و احساس غم و اندوه و اضطراب و در معرض خطر قرار گرفتن در مورد تحصیل، کار را دشوارتر می کند.

تا کنون مشخص نبود که قرار گرفتن در معرض خشونت در دوران کودکی چه تأثیری بر کودکان از نظر تحصیلی و روانی دارد.

دکتر. پاگانی گفت: شناسایی عوامل کلیدی قابل تعدیل که بر سلامت آینده کودک تأثیر می گذارد، از اهداف مهم برنامه های سلامت فردی و جامعه است. نگرش ها و انگیزه تحصیلی کلید انتقال موفقیت آمیز به دوره نوجوانی است.

تیم تحقیقاتی در مطالعه خود که این هفته در ژورنال Developmental and Behavioral Pediatrics منتشر شد، به بررسی اثرات دراز مدت خشونت در سن مدرسه بر رشد مثبت پرداختند.

والدین پسران و دخترانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، انواع برنامه های تلویزیونی را که فرزندانشان تماشا می کنند، توصیف کردند. سپس با رسیدن به سن 12 سالگی، کودکان و معلمان پیشرفت ذهنی و تحصیلی و انگیزه و مشارکت آنها در فعالیت های کلاسی را ارزیابی کردند.

محققان یافته‌های خود را تجزیه و تحلیل کردند تا ارتباطی بین مشکلات آن کلاس‌ها و خشونتی که در مدرسه ابتدایی تجربه می‌کردند، مشخص کنند.

آنها همچنین سعی کردند تأثیرات و سوگیری های از قبل موجود را که ممکن است بر این جنبه های زندگی کودکان تأثیر بگذارد، حذف کنند.

در نهایت، مشخص شد که قرار گرفتن در معرض تصاویر خشونت آمیز سال ها قبل از ورود به مدرسه ابتدایی با آسیب های روانی و مشکلات تحصیلی در اوایل نوجوانی همراه بود.

برای دختران، پیوندهایی با افزایش پریشانی عاطفی و کاهش فعالیت کلاس درس و کاهش علاقه تحصیلی تا سن 12 سالگی مشاهده شد.

برای پسران، تماشای خشونت با افسردگی، انزوای اجتماعی، بزهکاری و گوشه گیری همراه بود.

محققان همچنین کاهش تعامل و حساسیت نسبت به محیط کلاس، پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی را در پسران تا 12 سال مشاهده کردند.

دکتر. پاگانی گفت: بچه ها در مدارس دوست دارند از شخصیت های تلویزیون و نمایشنامه تقلید کنند و فکر می کنند هر چه می بینند درست است. آنها در معرض خطر بیشتری برای دیدن قهرمانان و تبهکارانی هستند که از خشونت به عنوان راهی مناسب برای حل مشکلات استفاده می کنند.

وی افزود: مواجهه مکرر با حرکات پرسرعت و ترشح آدرنالین و جلوه‌های ویژه می‌تواند باورها، افکار و احساساتی را که خشونت در فعالیت‌های اجتماعی دارد تغییر دهد و یادگیری نادرست مهارت‌های مهم اجتماعی می‌تواند سازگاری با مدرسه را دشوار کند. .

جسیکا برنارد، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «مانند شاهد خشونت در زندگی واقعی، قرار گرفتن مکرر در معرض دنیای خصمانه و خشونت‌آمیز که توسط موجودات بیگانه نشان داده می‌شود، می‌تواند منجر به ترس و افسردگی شود. خطرناک است و این می تواند منجر به تشدید در موقعیت های مبهم اجتماعی شود.

وی همچنین گفت: در دوران دبستان که بچه ها در کامپیوتر زیاد فیلم های مستهجن می بینند ممکن است تصور کنند این رفتار طبیعی است.

پاگانی گفت، اما زندگی در محیط مناسب به آنها کمک می کند تا مهارت های اجتماعی مهمی را توسعه دهند که بعداً به آنها کمک خواهد کرد و در نهایت نقش مهمی در موفقیت و امور مالی آنها ایفا می کند.

محققان امیدوارند که پزشکان اطفال، والدین و جامعه به این موضوع گوش دهند و آن را در نظر بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا