اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بخش خانگی و تجاری در اولویت نخست گازرسانی قرار دارد، از ابلاغ بخشنامه مصوب شورای عالی امنیت ملی در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و هزینه‌های غیرضروری و گزاف در بخش دولتی و خصوصی

به گزارش patc، به نقل از مجید چگانی، شرکت ملی گاز ایران در نشست جامعی که به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیران ارشد شرکت های گاز استان های سراسر کشور برگزار شد، با تاکید بر بخشنامه های وزارت نفت مبنی بر تامین سوخت پایدار در زمستان، گفت: وی با بیان اینکه این بار این نشست با هدف اتخاذ تمهیدات لازم برای پایدار نگه داشتن جریان گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری برگزار شد، گفت: استانداران استان ها موظفند عملکرد روزانه خود را بر اساس ضوابط ارائه شده پردازش و گزارش دهند. مصوبه ابلاغی شناسایی گاز در ادارات دولتی و مجتمع های خصوصی پرمصرف ضایعات گازی یا مصرف غیرضروری گاز. اجرای این مصوبه را اعلام می دارد.

وی افزود: شمول این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و خود شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه آن می شود. اگر هر یک از آنها مشمول اقلام غیرضروری و پرمصرف شوند مانند سایر مجتمع های دولتی و غیردولتی مشمول قطع گاز خواهند شد.

معاون وزیر نفت و گاز تاکید کرد: اولویت اصلی شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به خانوارها و حفظ جریان ثابت گاز برای مشترکان داخلی است. از نظر تجاری، مدیریت مصرف هنگام تامین گاز طبیعی بخش‌های مختلف ضروری است.

چگانی با اشاره به مصرف غیرضروری و زیاد گاز طبیعی توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی از جمله قطعی گاز، گفت: این موارد در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی به شرکت‌های تابعه تشریح شده است، اما می‌توان به برخی مجتمع‌های تفریحی آبی اشاره کرد. شامل استخرهای آبگرم روباز، جکوزی های آب گرم نصب شده در محیط های باز، و باغ ویلاها و مراکز تجاری با اعمال ملاحظات مرتبط با هر یک می شود.

وی یادآور شد: در روند انجام کار خوب در مدیریت مصرف گاز در فصل سرما، هماهنگی و همکاری تمامی واحدهای مسئول همراه با حمایت نهادهای اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما با توجه به اینکه این اطلاعیه ضروری است. توسط دادگاه عالی خلق تایید شده است. تمام ادارات دولتی را در اختیار خواهد گرفت، لذا امیدواریم مدیران استانی در تمامی سطوح با مدیر کل شرکت گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا انشاءالله در تامین گاز پایدار داخلی اختلالی ایجاد نشود. خانه های گرم هموطنان مزاحم نخواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا