برترین های کار و کسب

معرفی ویژگی های برتر استیل ۳۱۶

معرفی ویژگی های برتر ورق استیل ۳۱۶

فولاد 316 یا فولاد صنعتی یا فولاد عیار 316 که به عنوان ورق استیل 316 تبلیغ می شود یکی از محصولات متداول قطعات فولادی ضد زنگ می باشد. خواص مکانیکی و فیزیکی مشابه فولاد 304 است و از همان عناصر ساخته شده است. تفاوت اصلی این دو در این است که فولاد 316 حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و دوام در دماهای بالا می شود و مقاومت آن را در برابر فولاد 304 افزایش می دهد. برای خرید استیل 316 به سایت مهفا مراجعه کنید.

این نوع صفحه هنوز هم در بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند آنالیزهای شیمیایی و همچنین در محیط های با شوری بالا مانند مناطق ساحلی و محیط های باز که نمک های ضد یخ وجود دارد استفاده می شود. ورق 316 به دلیل شکل نامنظم خود برای ساخت وسایل جراحی پزشکی استفاده می شود. یکی دیگر از لبه های برش این ورق 6 آهنی است که مزایا و کاربردهایی دارد.

ویژگی های استیل 316

مقاومت در برابر زنگ زدگی

مقاومت در برابر حرارت

مناسب برای جوشکاری

مقاومت در برابر خوردگی

به طور کلی فولاد 316 نسبت به ورق فولادی 304 در برابر هوا و کلر مقاومت بیشتری دارد. این نوع استیل در برابر اسید سولفوریک، اسید استیک، اسید فرمیک، اسید تارتاریک و اسید کلریدریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و می توان آن را در آب آشامیدنی در دمای محیط حدود 1000 میلی گرم پایدار دانست. همچنین این محصول به دلیل وزنی که دارد، گرید دریایی نامیده می شود.

اما باید درک کرد که نباید در آب گرم دریا استفاده شود، زیرا در بسیاری از مناطق دریای گرم، سطح زنگ قهوه ای روی ورق فولادی 316 ایجاد می شود که همیشه با سوراخ ها و سطوح همراه است. . خشونت

مقاومت در برابر حرارت

یکی از خواص فولاد 316 مقاومت در برابر حرارت آن است. این نوع فولاد می تواند یک بار نزدیک به 925 درجه سانتیگراد و بدون زنگ زدگی نزدیک به 870 درجه سانتیگراد را به طور مداوم تحمل کند. اگر مقاومت در برابر آب مهم است، فولاد 316 در دمای حدود 860-425 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

همچنین از کاربید درجه 316L قوی تر است و می تواند در دماهای بالاتر استفاده شود. این محصول به دلیل ماندگاری بالا در محیط های پر فشار استفاده می شود و گاهی در مکان های کاربردی که بافت و فشار بالای 500 درجه است استفاده می شود.

جوشکاری

فولاد 316 دارای پتانسیل جوش پذیری بالایی با یا بدون فلز پرکننده با تمام روش های ریخته گری استاندارد است. قطعات سنگین جوش داده شده به این فولاد پس از جوشکاری نیاز به جوشکاری مجدد دارند تا مقاومت در برابر خوردگی به حداکثر برسد.

اما این برای فولاد 316L ضروری نیست. با توجه به مقدار زیاد نیکل در فولاد و به منظور جلوگیری از ترک خوردگی داغ و تشکیل فاز فریت، شتاب منحنی جوشکاری باید کم باشد. پرکننده 316L برای جوشکاری فولاد 316 و 316L استفاده می شود.

معرفی ویژگی های برتر استیل ۳۱۶
معرفی ویژگی های برتر استیل ۳۱۶

موارد استفاده از استیل 316 چیست؟

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 316 عبارتند از:

تولید منیفولد اگزوز فولادی

تولید مبدل های حرارتی فولادی

قطعات کوره های فولادی

قطعات موتور جت استیل

شیر و قطعات فلزی پمپ

تجهیزات عکاسی و دارویی استیل

تجهیزات شیمیایی فولاد ضد زنگ

ظرف استیل

همچنین در تولید تجهیزات پردازش خمیر کاغذ، ابزارهای کاغذسازی و نساجی و هر قطعه موجود در مناطق دریایی استفاده می شود.

لوله استیل 316 چیست؟

این محصول یکی از انواع دیگر لوله های فولادی است که در بازار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع لوله ها از جنس استنلس استیل می باشد. این نوع لوله ها در خواص مختلفی ساخته می شوند که از جمله خواص متفاوت می توان به آلیاژهای 316، 304، 201 و 317 اشاره کرد.

مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ 316

به طور کلی فولاد 316 در مقایسه با فولاد 304 دوام بیشتری در محیط های جوی و کلرید از خود نشان می دهد. این فولاد در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و … مقاومت خوبی دارد. همچنین در مقایسه با آب آشامیدنی با 1000 میلی گرم کلرید در دمای اتاق پایدار در نظر گرفته می شود. به این نوع فولاد، فولاد دریایی نیز می گویند، اما باید توجه داشت که در آب های گرم دریایی نباید از آن استفاده کرد زیرا در بسیاری از مناطق گرم دریا، لایه قهوه ای خوردگی روی سطح این فولاد ایجاد شده است. اما این همیشه با یک حفره و یک پوسته خشن همراه است.

دانش عملیات حرارتی

فولاد ضد زنگ 316 معمولاً با عملیات حرارتی سخت نمی شود. عملیات حرارتی فولاد ضد زنگ 316 استیل تا 1149 درجه سانتیگراد گرم می شود و خیلی سریع خنک می شود.

تشخیص پلاستیسیته

فولادهای زنگ نزن چکش خوار 316 و 316L ارزان هستند و به راحتی چکش خوار و چکش خوار هستند.

آشنایی با قابلیت جوشکاری

فولاد ضد زنگ 316 قابلیت جوشکاری خوبی دارد. به جوشکاری خوب با روش های نفوذ و مقاومت اشاره دارد.

آشنایی با خواص استیل ضد زنگ 316

در مورد فولاد 316 می توان گفت که این محصول یک فولاد زنگ نزن آستنیتی کروم و نیکل با حدود 2 تا 3 درصد مولیبدن می باشد.

محتوای مولیبدن مقاومت به سایش را افزایش می دهد، مقاومت به سایش را در حلال های یون کلرید افزایش می دهد و در برابر دماهای بالا مقاوم است.

فولاد ضد زنگ 316 به ویژه در محیط های اسیدی موثر است.

این مقدار فولاد در مقاومت در برابر سایش ناشی از اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، فتوسنتز، رسوب و اسید نیتروسولفوریک و کلرید قلیایی موثر است.

استیل 316 مقاوم در برابر نمک

آلیاژ 316 برای مناطق واقع در نمک مناسب است. با وجود این، آلیاژ 304 می تواند یک انتخاب ایده آل برای سازه هایی با اسیدهای ملایم یا مکان هایی باشد که نمک در دسترس آنها نیست و برای مکان هایی که به شکل پذیری بالا نیاز دارند. محتوای مولیبدات اضافی در فولاد 316 می تواند تأثیر نامطلوبی بر شکل آن داشته باشد که در این صورت گرید 304 انتخاب مناسبی است. برای پروژه های غیر سرمایه ای فولاد 304 موجود است و نسبت به 316 ارزان است.

دکمه بازگشت به بالا