به گزارش خبرگزاری patc استان سمنان؛ اشرفالسادات داودالموسوی از رقابت ۶۷ دانشآموز با نیازهای ویژه استان در مرحلۀ استانی نوزدهمین دورۀ مسابقات قرآن کریم، عترت و نماز برای سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد.
وی همچنین افزود: مرحلۀ استانی هفتمین دورۀ مسابقات قرآن کریم، عترت و نماز کارکنان مدارس استثنایی استان نیز باحضور ۳۵ نفر از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان از صبح تا عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشتماه برگزار شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان اظهار کرد: همزمان با هفتۀ بزرگداشت مقام معلم، مسابقات دانشآموزان و کارکنان در رشتههای قرآنی برای اولین بار و بهصورت حضوری در مرکز استان برگزار و آیین اختتامیه آن در عصر روز پنجشنبه باحضور خانمها دکتر پروین قربانیان و اژدری، مدیر پرورشی و تربیتبدنی و کارشناس ذیربط از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و دکتر وزیری، مدیرکل استان و معاونان اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در تالار شهید مطهری سمنان باشکوه خاصی برپا شد.
وی گفت: داوری این دوره از مسابقات توسط گروه ۱۰ نفره داوران ملی و استانی به سرپرستی دکتر فهیمه گلپایگانی انجام شد و ۴۴ نفر از دانشآموزان برحسب رشته، جنسیت، معلولیت و پایۀ تحصیلی برگزیده شدند که در آیین اختتامیه با اعطای لوح و هدیه نقدی از آنان تجلیل شد.
به گفتۀ داودالموسوی، یکی دیگر از بخشهای این آیین، تجلیل از ۲۹ دانشآموز برگزیده مسابقات مرحلۀ استانی رشتههای ورزشی بود که باحضور همۀ آنان صورت پذیرفت.
خاطر نشان میسازد؛ اعلام نتایج مسابقات کارکنان منوط به بررسی آثار نوشتاری (مقالات) آنان و جمعبندی امتیازها است که در همین هفته انجام میگیرد.
ی در ادامه با بیان اینکه جامعه فرهنگیان استان سمنان، انسانهای فرهیخته، نخبه، شایسته و پای کار تعلیم و تربیت هستند، یکی از ویژگیهای نظام تعلیم و تربیت اسلامی را توسعه متوازن و عدالت آموزشی دانست و گفت: هرچند مدرسهداری به شکل غربی وارد کشور شده و هنوز هم لایهها و نمودهای آن در مدارس ما به چشم میخورد؛ ولی در نظام ایرانیاسلامی مقدستر از مفهوم مدرسه، مفهوم مکتبخانه است و در این مکتب، یک نوع نگاه توسعهای و عدالتمحور حاکم است و این برنامه و مسابقاتی که برگزار شده تجمیع آن در فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش آمده است.
فضای آموزش استثنایی، مخلصِ معلم و معلمِ مخلص است
وزیری تأکید کرد: کار معلمان استثنایی بسیار سخت و پاداشش هم بیشتر و ارتباطشان با خدا هم بیشتر و درجه تقوا و ایمانشان هم بالاتر است؛ چون هر روز با دانشآموزانی کار میکنند که آیههای نور هستند و از دانشآموزان عادی بامحبتتر بوده و صفای قلب بیشتری داشته و معلمشان را بیشتر و از صدق دل، دوست دارند و به معنی واقعی، فضای آموزش استثنایی از سوی دانشآموزان، مخلصِ معلم و از سوی معلمی، معلمِ مخلص است و دعای آنها در زندگی معلمان تأثیر بهسزایی خواهد داشت و در عدالت آموزشی باید به تمام استعدادهای این دانشآموزان توجه کنیم.
وی افزود: دانشآموزان مدارس استثنایی ثابت کردند که هم در مسابقات قرآنی و هم در مسابقات پارالمپیک، سرآمدان جهان هستند و باید تلاش کنیم استعدادهای هریک از آنها را شکوفا کنیم که بیشک نقش والدین در تحقق این موضوع بسیار مهم است و معتقدیم خانواده دانا میتواند مدرسه توانا را بسازد و ایران قوی در گرو مدرسه قوی است که از خانواده قوی تشکیل میشود و اگر بخواهیم در بین هنرهای هفتگانه دنیا، هنر معلمی را فراهنر بدانیم کاملا درست است.
وزیری در پایان تصریح کرد: هدف ما این است که این دانشآموزان در کنار هم بتوانند زیست اجتماعی را تجربه کنند، روحیهشان بالا رود و نسبت به توانمندی یکدیگر آشنا شوند.
46