علمی و پزشکی

مقاومت در برابر کرونا و واکسیناسیون پس از کووید-19

به گزارش شفاف، بیماری های جدی قلبی در سراسر جهان در حال گسترش است و تاکنون افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند. یکی از دلایل تکثیر ویروس این است که پروتئین های ناخن مانند به گونه ای تغییر می کنند که به ویروس اجازه می دهد راحت تر وارد سلول زنده شود. در نهایت نوع جدیدی ظاهر می شود که منجر به گسترش سریع بیماری و سرایت آن از فردی به فرد دیگر می شود.

آنتی بادی های ضد ویروس کرونا در برابر عفونت های حاد تنفسی 2 که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می شوند، می توانند ما را از ابتلا به عفونت های جدید محافظت کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در یک مطالعه اخیر می گویند که ترکیب این دو (بیماری قلبی عروقی) می تواند محافظت قوی در برابر عوارض جدید ایجاد کند.

محققان در ایالات متحده دریافتند افرادی که واکسن‌ها و واکسن‌های کووید-۱۹ مصرف می‌کنند دارای سطوح بالاتری از آنتی‌بادی‌ها هستند که می‌تواند آنها را در برابر تغییرات پروتئین مانند محافظت کند.

دکتر دکتر می گوید: یافته های این مطالعه نشان می دهد که نه تنها مقدار، بلکه رفتار آنتی بادی نیز ممکن است در طول زمان تغییر کند. اتو یانگ، ایمونولوژیست ارشد در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و محقق اصلی این مطالعه.

ناحیه ای به نام دامنه اتصال گیرنده (RBD) در پروتئین های ناخن مانند وجود دارد که به ویروس کمک می کند تا سلول میزبان را جذب کند. این ناحیه برای آنتی بادی ها نیز بسیار مهم است، اما تغییر تصادفی در “دامنه اتصال گیرنده” به این معنی است که هدف دائما در حال تغییر است.

در یک مطالعه جدید، یانگ و همکاران. مقایسه آنتی‌بادی‌ها علیه خون با «دامنه اتصال گیرنده» خون شرکت‌کننده، پتانسیل آنتی‌بادی‌ها برای مبارزه با ویروس است. آن‌ها دریافتند افرادی که مبتلا به کووید-19 بودند و واکسینه شده‌اند، آنتی‌بادی‌های بهتری نسبت به افرادی داشتند که به تنهایی این بیماری را داشتند یا فقط واکسن را دریافت کرده بودند.

مطالعات قبلی نشان داده است که به نظر می رسد بازماندگان کووید-19 قبل از می 2020 و مرحله اول اپیدمی توانایی کمتری برای مبارزه با گونه های جدید ویروس دارند. همین امر در مورد افرادی که مبتلا نشده اند اما واکسن کووید-19 را از ژن های مختلف مانند بتا یا گاما دریافت کرده اند نیز صادق است. اما در این میان، محققان آنتی‌بادی‌هایی را در بدن افرادی که کووید-۱۹ پس از بهبودی موفق در برابر عوارض جدید واکسن دریافت کرده‌اند، پیدا کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا