اقتصادی

مهم‌ترین برنامه امسال وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی خدمات دولت

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال مسیر هوشمندسازی دولت دنبال می شود، سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ارایه می‌شد که ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌ شود امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

به گزارش patc، یکی از اقدامات مهم و ضروری در هوشمندسازی دولت اصلاح، تلفیق، حذف یا افزودن پایگاه‌ها براساس افزایش توان راهبری موثر و هدف‌مند کشور و ارتقای سهولت زندگی و برطرف نیازهای مردم است. برخی از این پایگاه‌ها کیفیت داده‌ای لازم را ندارند و هدف سیاست‌گذار از ایجاد این پایگاه‌ را تامین نمی‌کنند.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت ارتباطات به شمار می‌رود که با ارائه صدها خدمت، مردم را بی‌نیاز از تبادلات کاغذی کرده و سکوهای داخلی هر روز نقش پر رنگ‌تری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص می‌دهند.

سال گذشته مهم‌ترین تکلیفی که در زمینه ارائه خدمات به صورت هوشمند پیگیری می شد، ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه‌ها به صورت تمام الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود که براساس آن باید همه دستگاه‌ها تا پایان آبان‌ماه انجام و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه‌های دیگر را تمام الکترونیک انجام می دادند.

با نزدیک شدن به پایان سال و اعلام رسمی مسئولان، بیش از ۴۰۰۰ خدمت از طریق این پنجره ارائه و تعداد کاربران از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد و میزان اتصال دستگاه های اجرایی به درگاه گفته شده به ۹۸ درصد رسید.

در این راستا به تازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره هوشمندسازی خدمات توضیح داده است: از جمله کارهای مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.  

وی افزود: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا