استان ها

نخبگان و برنامه‌ریزان در تدوین قوانین مناسب برای شعار سال کمک کننده باشند

patc/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: نخبگان و برنامه‌ریزان باید در تدوین قوانین مناسب برای شعار سال کمک کننده باشند.

محمد کلامی، در گفت‌وگو با patc در خصوص شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب طی چندین سال گذشته، شعار سال را حول محور اقتصاد قرار داده‌اند چراکه نقطه ضعف ما حوزه‌ی اقتصاد است‌.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشته، افزود: از نظر تحصیل کردگان دانشگاهی و کیفیت آموزشی در منطقه خاورمیانه از جایگاه چشمگیری برخورداریم و خروجی دانشگاه‌ها به قدری توانمند هستند که از کشورهای پیشرفته برای جذب آنها پذیرش ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در علوم نظامی، دفاعی، صنعت موشک و پهباد به جایگاه برتری رسیده‌ایم.

کلامی با بیان اینکه در حال حاضر پاشنه آشیل کشور مباحث اقتصادی است، گفت: با وجود مشکلات در معیشت مردم، دستاوردهای حوزه‌های مختلف به چشم نمی‌آید و باعث می‌شود حتی دستاوردهای بزرگ هم کوچک شمرده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای اینکه اقتصاد نقطه ضعف ما و فشار دشمن در تحریم‌ها بالا است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب این شعار را برای چندین سال متوالی انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال از دو محور جهش تولید و پررنگ بودن نقش مردم در تولید تشکیل شده، گفت: جهش تولیدی که مبتنی بر مشارکت مردم باشد مدنظر است.

کلامی ادامه داد: در اقتصادهای توسعه گرا و سالم، حاکمیت و دولت تسهیل گر، مانع زدا و ناظر در عرصه اقتصاد است یعنی وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و قوانین مناسب است تا بازیگر اصلی بخش خصوصی بوده و ارزش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: این مقدار هر چند در اقتصاد سهم بزرگی دارد اما در حال حاضر سرمایه‌های بزرگی در بخش خصوصی وجود دارد که به سمت تولید نرفته‌ و در بازارهای موازی برای طلا و مسکن صرف شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: وظیفه دولتمردان ایجاد اعتماد است تا سرمایه‌ گذاری‌ها به سمت تولید حرکت کنند تا سود بالا و امنیت سرمایه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: نخبگان جامعه و صاحبان قلم باید مردم را تشویق کنند اگر چنانچه حوزه‌ی تولید در کوتاه مدت سود کمتری از طلا دارد اما به تقویت ساختار اقتصادی کشور کمک کرده و منجر به افزایش رفاه عمومی خواهد شد و باعث می‌شود کشور ما هم در حوزه‌های اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ی توسعه استان برای سال‌جاری در حال تدوین است، گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری دولت و بخش خصوصی برنامه‌ای تدوین شود که دولت و بخش خصوصی به وظایف خود آگاه شده و در تعامل یکدیگر به پیشرفت اقتصاد استان کمک کنند.

وی اظهار کرد: امسال برای فعال تر بودن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش خواهیم کرد تا با مانع زدایی و به حداقل رساندن بروکراسی زائد اداری، مسیر ورود بخش خصوصی به اقتصاد و سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کشور و استان را به جز ما فرد دیگری نمی‌تواند آباد کند، خاطر نشان کرد: توسعه استان با تعامل دولتمردان، دانشگاهیان، تجار و مردم امکان پذیر است که همه باید دست به دست هم دهیم تا در سال جدید با همدلی و دور از هرگونه تفرقه، این استان را به نقطه‌ای برسانیم که شایسته مردم آذربایجان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا