برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

نقش محافظت از پوست در پیشگیری از بروز کک و مک صورت چرا بهداشت پوست بسیار مهم است؟

به چه علت کک ومک میزنیم ؟

قیمت کرم لاکچری کوین: یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد کک و مک، دسته ای از سلول های پوستی هستند که ماده ای به نام ملانین منتشر می کنند. وقتی پوست فرد در زیر نور خورشید قرار می گیرد تولید ملانین ها نیز تحت تاثیر آن افزایش می یابد. علت این امر این است که  ها قصد دارند تا از لایه های پایینی پوست در مقابل آسیب نور خورشید محافظت کنند. هرگاه ملانین در یک بخش از پوست تجمع یابد به مراتب کک و مک نیز در آن بخش بیشتر از جاهای دیگر ایجاد می گردد. از علائم رایج کک و مک نیز میتوان به متمرکز شدن آنها در یک نقطه از پوست اشاره کرد. علت پر رنگ شدن کک و مک ها نیز نور خورشید می باشد. به همین دلیل است که افراد مستعد کک و مک هنگامی که در مقابل نور خورشید هستند رنگ کک و مک های صورتشان به تیرگی می گراید.

اسکراب برای کک و مک |بهترین کرم برای رفع کک و مک

عامل ایجاد ککومک

کرم ضد تیرگی لاکچری کوین: همانطور که گفتیم ملانین یکی از مهم ترین دلایل ایجاد کک و مک به شمار می آید. اما دلایل بسیار دیگری نیز هستند که در ایجاد کک و مک نقش دارند این دلایل شامل موارد زیر هستند.

ژنتیک

کک و مک مادرزادی نیز از دلایل ایجاد کک و مک هستند، این در حالی است که بسیاری از خانم ها که در پوستشان کک و مک دارند بعد از تولد فرزندشان متوجه لک های ریز قرمز رنگ نیز در پوست او شدند.

نوسانات هورمونی

تغییرات هورمونی موجب تولید زیاد ملانین می گردد. این خود عاملیبرای پیدایش کک و مک استمعمولا بعد از دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زنان،‌ میزان کک و مک افزایش می یابد.

هورمون های کهنسالی

آمارها حاکی از آن است که از سن چهل سالگی به بعد از هر ۳ خانم یک نفر به عارضه ی پوستی کک و مک دچار می گردد و از سن ۵۰ سالگی به بعد نیز بالای ۹۰ درصد بانوان، شاهد کک و مک در پوستشان هستند. علت این روند در سنین پیری، تولید هورمون های کهن سالی در بدن فرد میباشد.

عادات نادرست در زندگی

کرم دکتر بیز: داشتن عادات نادرست در زندگی، موجب برهم زدن هورمون ها در بدن می شود. رفتارهای غلط مانند عدم تحرک، خواب ناکافی، خوردن غذاهای ناسالم و… زمینه ساز نوسانات هورمونی و به دنبال آن بروز کک و مک هستند.

قرص ضد بارداری

در دوران بارداری و یا در زمان استفاده از قرص ضد بارداری نیز امکان بروز لک هایی تیره در صورت خانم ها است. به این لک های تیره ملاسما نیز می گویند. از این رو بسیاری از خانم های باردار در طی حاملگی به این فکر می کنند که چگونه کک و مک صورت  را از بین ببریم؟ انتخاب روشی بدون عوارض برای  درمان کک و مک در این دوران برای باردارن عزیز بسیار اهمیت دارد.

بیماری های کبدی

پزشکان معتقد هستند که عملکرد نامنظم کبد در بروز کک و مک پوستی موثر هستند. در اصل افراد با داشتن تغذیه ی نادرست، سبب نارسایی و اختلال در کارکرد کبد می شوند. پوست نیز برای هشدار به فرد و محافظت از بدن با منتشر کردن دانه های ریز قهوه ای رنگ از کبد دفاع میکند.

درمان کک و مک با خوردن غذاهای سرشار از ویتامین و آهن نیز میسر است.

کمبود کدام ویتامین باعث کک و مک میشود

همانطور که در بالا اشاره کردیم،  تغذیه ی نادرست یکی از دلایل ایجاد کک و مک بر پوست می باشد. کمبود ویتامین B12 موجب پیدایش کک و مک در پوست می گردد. بنابراین مصرف غذاهای غنی از این ویتامین به شما در جلوگیری از کک و مک کمک میکند. البته فقر آهن نیز در پیدایش این عارضه ی پوستی بی تاثیر نیست. در حالت کلی می توانیم بگوییم از مصرف مولتی ویتامین ها برای درمان کک و مک غافل نشوید.

چه غذاهایی باعث کک و مک می شود

برای درمان کک و مک بهتر است مصرف برخی از غذاهای ناسالم  را کنار بگذارید. در زیر به نمونه ای از آن ها اشاره کرده ایم

  • غذاهایی که سرشار از مواد قندی هستند.
  • نوشیدنی هایی که حاوی کافئین می باشند.
  • خوراکی هایی که شامل گلوتن هستند.
  • غذاهای بسیار چرب
  • تنقلات و غذاهای کنسروی

چگونه از کک ومک جلوگیری کنیم؟

شما هم با این جمله ی معروف پیشگیری بهتر از درمان است آشنایی دارید. قبل از درمان کک و مک، باید روشهای پیشگیری از ایجاد کک و مک جدید را بدانید. با راهکارهای زیر از روند گسترش کک و مک بر صورت خود جلوگیری کنید.

  • هنگامی که در زیر نور خورشید هستید از ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید.
  • مصرف لبنیات و غذاهای حاوی فیبر زیاد، از بروز کک و مک های جدید در پوست جلوگیری می کند.
  • با تنظیم خواب خود و کاهش استرس به متعادل کردن هورمون های بدن کمک می کنید.تعادل هورمونی نیز در پیشگیری از کک و مک موثر است.

روشهای درمان کک و مک

اگر تا اینجای مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید. تا حدود پاسخ سوال چگونه کک و مک را برطرف کنیم  را گرفته اید. اما اگر بخواهیم در حالت کلی به روش های درمان کک و مک بپردازیم باید بگوییم روش های درمانی خانگی و تخصصی زیادی برای رفع کک و مک وجود دارد این روش ها شامل موارد زیر هستند.

روش خانگی برای درمان کک و مک

استفاده از ماسک برای کک و مک در روش خانگی یکی از پرکاربردترین راههای درمان کک و مک محسوب می گردد. برخی از ماسک های ضد کک و مک عبارت هستند از

  • ماسک آبلیمو و سرکه سیب
  • ماسک موز و روغن نارگیل
  • ماسک آب سیب زمینی و عسل
  • ماسک زردچوبه و عسل

درمان کک و مک از طریق ماسک ها نیز امکان پذیر است.

روش تخصصی برای درمان کک و مک

در این روش از کرم ها و لوسیون های ضد کک و مک برای درمان کک و مک استفاده می کنیم . شما میتوانید  را در این صفحه مشهده کنید. این کرم ها با خاصیت لایه برداری و آنتی اکسیدانی خود در کم رنگ شدن کک و مک موثر هستند. اما روش تخصصی دیگر برای درمان کک و مک لیزر درمانی است. این شیوه یکی از علمی ترین روش ها برای رفع کک و مک در دنیا است. در انتها امیدواریم که با مطالعه ی مقاله ی حاضر، پاسخ سوال چگونه کک و مک را از بین ببریم را گرفته باشید

دکمه بازگشت به بالا