خانواده و جامعه

نگاه غرب و شرق به زنان دارای ایرادات جدی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، روز سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲، نشست هم‌اندیشی بایسته‌های شورای فقهی حقوقی زنان در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در این نشست، گفت: باید حضور جدی نخبگان در بطن حکمرانی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف بنده پیگیری حقوق اجتماعی زنان است، احیای حقوق زنان به عنوان یکی از اصول قانون اساسی کشورمان است.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: زن در منظومه فکری امام (ره) نقش بسیار مهم، حساس و کلیدی در جامعه اسلامی دارد.

وی در خصوص دو بستر مهم که مقام معظم رهبری تاکید به آن دارند که در هر دو آن ضعف وجود دارد، افزود: یکی تشکیل نهاد فرا قوه‌ای که قرار بر جمع‌آوری نخبگان حوزه زنان را داشته است و دیگری بحث شورای فقهی زنان است که ضعف‌هایی در آنها وجود دارد.

پاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرزبندی شفافی دارد. دو نگاه در خصوص زن موجود است، یکی نگاه شرقی و دیگری نگاه غربی و این دو از نظر ما دارای ایرادات جدی است چرا که این دو نگاه متناسب با جایگاه زن نیست.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما نیز این نقش بندی به صورت شفاف مشخص شده و قرار است که برای زنان در کنار نقش مادری و همسری بستری فراهم شود تا به عنوان عنصر مؤثر در نقش‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند. حضرت امام قائل به مشارکت زنان در عرصه این نهضت هستند.

پاد گفت: ما نتوانستیم ظرفیتی را که انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد کرد، به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: شورای فقهی زنان به عنوان یک ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل مهم زنان است.

پاد گفت: شورای فقهی زنان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن ورود کرد.

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا