علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض Covid 19 رنج می برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع اپیدمی کرونا می گذرد. تاکنون ، بسیاری از اشکال بر اثر بیماری کووید 19 و تعداد فوریت های پزشکی که این بیماران تجربه کرده اند ، فوت کرده اند.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها هفته ها در حال کاهش است ، وقت آن است که ببینیم اوضاع Covid 19 چگونه پیش می رود. کسانی که ماه ها بهبود یافته اند هنوز از این بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزارت آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولتی اعلام کرد که از هر 10 نفری که از Covid 19 بهبود می یابند ، یک نفر دچار عوارض موقتی خواهد شد.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که حدود 350،000 نفر در آن شرکت می کنند و من فکر می کنم این بسیار بالا است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در دانشگاه کلینیک ایالتی دانشگاه اشلسویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که او فکر می کند این تعداد زیاد باشد.

شرایبر گفت: “بیشتر یافته های یک مطالعه مقطعی نشان داد که نسبت افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی توسط دو نفر بوده است.”

به گفته این متخصص ، مشکلات کرونا ویروس این افراد به حدی شدید است که به هیچ وجه قادر به عملکرد نیستند و یا اگر کار کنند نمی توانند به درستی کار کنند و زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. شرایبر حدود 500000 سرمایه گذاری کرد.

اما چرا برخی از افراد دارای مشکلات دائمی هستند و برخی دیگر نیز چنین ندارند؟

در پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون دلار در اختیار آژانس های تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین مرحله است زیرا اثرات گسترده Covid 19 بر سلامت انسان برای دولت آلمان بسیار دشوار است.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که پرداختن به این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تعداد مبتلایان به بیماری مزمن قلب در آلمان از تعداد افراد مبتلا به بیماری قلبی شایع است و باید در اسرع وقت علل آن توضیح داده شود

سردرد ، خستگی مفرط ، دشواری در نگاه و 50 عارضه دیگر در بهبودی کووید 19 مشاهده شده است. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چرا بیماران در طی چند ماه پس از ابتلا به این بیماری دچار عوارض جدید می شوند ، بسیاری از آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در زمان بیماری تشخیص داده نشده اند.

وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 50 مورد را “محرمانه و گاه به گاه” توصیف کرده و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که این مسئله برای کوید مشکل نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به خطر عفونت کووید نیست ، به طوری که اگرچه بیماری شدید یا خفیف است ، اما این عوارض در برخی افراد مشاهده می شود.

طبق این مطالعه ، هیچ درمان یا روش درمانی خاصی برای این اختلالات وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند به کدام پزشک مراجعه کنند.

دیگر کشورهایی که شباهت های مشابهی را تجربه کرده اند انگلستان است و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان ملزم به پاسخ دادن به این سوال در تعدادی از برنامه های تحقیقاتی هستند.

دکمه بازگشت به بالا