اقتصادی

هدف‌گذاری ظرفیت تولید ۵۵ میلیون‌تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴

به گفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) ، این کشور ضمن همکاری با سازمان های مربوطه ، برنامه تعادل فولاد را با هدف ایجاد 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خام تا سال 1404 تدوین کرد. و ارزیابی شود.

به گزارش patc ، به نقل از patc ، پیوندهای فولادی شامل کنسانتره ، گلوله ، آهن اسفنجی ، شمش فولادی و پروفیل های فولادی است. در مقاطع طولی مانند میله های فولادی ، تیرها ، زاویه ها و پیچ و مهره های گل میخ ، ظرفیت تولید حاصل بسیار بیشتر از مقدار هدف است ، که نشان دهنده اشباع بودن این حلقه از زنجیره تولید است.

در بخش شمش فولاد ، ظرفیت سازی لازم برای دستیابی به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد خام محقق شده و براساس تقاضای داخلی این بخش ، انتظار می رود 14 میلیون تن صادر شود. همچنین در زمینه آهن اسفنجی ، تسریع در تکمیل و اجرای پروژه های در حال انجام ضروری است.

به طور رضایت بخشی ظرفیت سازی لازم در فرآوری و تولید سنگ آهن را به پایان رساند. هدف از فرآوری کنسانتره در برنامه تعادل فولاد کشور 80 میلیون تن و میزان تولید گندله آهن 76 میلیون تن است.

شایان ذکر است که به دلیل کمبود سنگ آهن ، معادن جدید در حال توسعه است.

طبق سیاست کلی وزارت ، پیش بینی شده است که در نزدیکی معادن کشور تاسیسات فرآوری (کنسانتره و گلوله های آهن) احداث شود و یک زنجیره تأمین آب (آهن اسفنجی ، شمش فولاد و پروفیل های فولادی) در نزدیکی سواحل جنوبی کشور ایجاد شود. ترتیب تجهیزات کاهش ، ذوب و نورد مجاور نقش موثری در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

علاوه بر این ، به دلیل تقاضای داخلی برای ورق های فولادی و قطعات آلیاژی ، بخشی از ظرفیت پروژه های تولید بیلت معمولی به اسلب تغییر یافت و سپس تولید ورق فولاد و تولید آلیاژهای ویژه با ارزش افزوده بیشتر کانون سرمایه گذاری بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا