علمی و پزشکی

پاکستان بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد

در حال حاضر پاکستان بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد.

به گزارش patc، بر اساس آمار دولتی حدود 10 میلیون بیمار مبتلا در پاکستان وجود دارد و استفاده از سوزن های آلوده و مراقبت های بهداشتی غیربهداشتی از عوامل اصلی ابتلا این افراد به این بیماری است.

بر اساس گزارش مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده (CDA)، نزدیک به نیم میلیون عفونت در پاکستان بین سال های 2015 تا 2021 تشخیص داده خواهد شد.

مقامات بهداشتی در پاکستان اعلام کردند که این یافته ها از یک مطالعه دو ساله بدست آمده است که توسط مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده و وزارت بهداشت پاکستان انجام شده است.

یک اپیدمیولوژیست گفت: پاکستان اکنون بیشتر از چین، هند و نیجریه مبتلا به هپاتیت C در جهان است.

انتظار می رود این بیماری منتقله از طریق خون، که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات جدی کبدی شود، بر سلامت پاکستانی ها تأثیر بگذارد.

کارشناسان بهداشت می گویند استفاده مجدد از سوزن و سرنگ، انتقال خون غربال نشده، استفاده از تیغ و آرایشگری و ابزار جراحی غیربهداشتی توسط دندانپزشکان از دلایل اصلی شیوع هپاتیت C در پاکستان است.

این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین نرخ های سرانه IV در جهان است.

یک مقام بهداشتی پاکستان گفت: متاسفانه در زمینه پیشگیری از بیماری ضعیف هستیم. همچنین زنان باردار علیه هپاتیت B واکسینه نمی شوند و در نتیجه ویروس از مادر به فرزند منتقل می شود.

به گزارش یاهو نیوز، سیل اخیر در پاکستان با تخریب نزدیک به 900 بیمارستان در سراسر این کشور و قرار گرفتن 75000 زن باردار در معرض بیماری، این مشکل را تشدید کرده است.

هپاتیت C معمولاً هیچ علامتی ندارد، اما بیماری شدید می تواند باعث ایجاد زخم در کبد شود و پس از چندین سال منجر به بیماری کبد شود. در برخی موارد، افراد مبتلا به سیروز به بیماری کبد، سرطان کبد یا التهاب شدید دستگاه گوارش نیز مبتلا هستند که می تواند منجر به خونریزی و مرگ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا