علمی و پزشکی

پیوند گوش با چاپ سه بعدی برای انسان

3DBio Therapeutics مبتنی بر کوئینز با استفاده از سلول های بیمار گوش را به صورت سه بعدی چاپ کرد. به گفته متخصصان این حوزه، این یک پیشرفت شگفت انگیز و خبر هیجان انگیز در موضوع مهندسی عضله است.

بیمار 20 ساله با نقص مادرزادی متولد شد. این وضعیت باعث شد که او گوش راست کوچک و بدشکل داشته باشد.

به گفته سازنده، گوش پرینت سه بعدی در قالبی درست شد که دقیقاً با گوش چپ بیمار مطابقت داشت و پس از اتمام عمل، در ماه مارس امسال به زیبایی روی سر بیمار قرار گرفت. این شرکت گزارش داد که با گذشت زمان، گوش به ترمیم بافت غضروف ادامه می دهد و ظاهر و احساس یک اندام سالم را بهبود می بخشد.

آیا ابزارهای چاپ سه بعدی ایمن هستند؟

به گزارش شفاف، کارشناسان در آستانه پاسخگویی به این سوال هستند. با این حال، از آنجایی که سلول های تولید مثل به تنهایی توسط بدن بیمار می شوند، خطر رد یا عوارض باید حداقل باشد.

DBio 3 تقریباً هفت سال پیش راه اندازی شد و جدیدترین ادغام موفق یکی از چندین رویدادی است که در چند سال گذشته رخ داده است. در ماه ژانویه، جراحان در مریلند یک خوک اصلاح شده ژنتیکی را در قلب یک خوک در یک مرد 57 ساله با بیماری قلبی کاشته کردند. این جراحی به بیمار کمک کرد تا زندگی بسیار مهم و ارزشمندی داشته باشد.

همچنین موارد اضافی فراتر از استفاده از پاهای حیوانات یا نقاشی های سه بعدی وجود دارد که می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، دانشمندان در حال توسعه تکنیک هایی هستند که امیدواریم عمر اعضای اهدایی را طولانی تر کند.

دکمه بازگشت به بالا