برترین های کار و کسبعمومی

چرا دقت در انتخاب لباس فرم کاری مهم است ؟

یونیفرم در واقع یک تیر و چند نشان است! لباس و لباس های سازمانی استاندارد و ارزش های مجموعه شما را به مشتریان نشان می دهد، حس تعلق بیشتری را در کارکنان ایجاد می کند و باعث می شود با احساسی خوشایند در ذهن مشتری بمانید.

آیا لباس فرم روی حجم فروش تاثیر می گذارد؟

عوامل زیادی بر فروش و پایداری برند شما در ذهن مشتریان تأثیر می گذارد. شاید در نگاه اول لباس افراد سازمان و مجموعه شما اهمیت چندانی نداشته باشد، اما با کمی دقت متوجه می شویم که یونیفرم یکنواخت می تواند برند شما را تا حد زیادی در ذهن مشتری ماندگار کند، حس را افزایش دهد.

تعلق کارکنان و نشان دادن تمایز آن در مقابل مشتری

بسیاری از مردم فکر می کنند که لباس فرم فقط برای شرکت های بزرگ مناسب است، اما در واقعیت اینطور نیست! در واقع کسب و کارها با داشتن لباس فرم پیام بسیار مهمی را به مخاطبین و مشتریان خود ارسال می کنند. تمایز، حرفه ای بودن، نظم و هماهنگی تنها بخشی از پیام هایی است که لباس فرم به مشتریان مجموعه منتقل می کند. بنابراین تعداد کارکنان، اندازه یا کوچک بودن مجموعه ها معیاری برای وجود یا عدم وجود لباس فرم نیست.یونیفرم استانداردها و ارزش های مجموعه شما را به مشتریان نشان می دهد و یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ برند شماست. یونیفرم ها به طور غیر مستقیم روی فروش شما تاثیر می گذارند! در ادامه با انواع لباس فرم آشنا می شویم.

چرا دقت در انتخاب لباس فرم کاری مهم است ؟

هر لباس فرم یا لباس کار

وقتی از لباس فرم صحبت می کنیم اولین فرمی که به ذهن می رسد لباس فرم است. اما لباس کار، و در واقع یونیفرم، طیف وسیعی از لباس‌ها و لباس‌های زنانه و مردانه را شامل می‌شود. به عنوان مثال، فقط لباس های فرم رستوران شامل مجموعه کاملی از لباس سرآشپز، لباس سرآشپز، لباس گارسون، لباس فرم خدمات و حتی انواع لوازم جانبی مورد استفاده در رستوران است. بنابراین همانطور که در بالا ذکر شد، لباس کارمندی تنها برای یک شغل خاص مورد استفاده قرار نمی گیرد، در هر مجموعه و با هر موقعیتی، لباس به ظاهر شما هویت حرفه ای می بخشد. اگر بخواهیم در مورد انواع لباس کار صحبت کنیم، می توان موقعیت های کاری زیادی را نام برد. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

لباس اداری
لباس فرم اداری رایج ترین نوع لباس کار است که در محیط اداری شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.لباس اداری علاوه بر حفظ هویت بصری برند شما در ذهن مشتری، بهره وری کارمندان را نیز افزایش می دهد. بسیاری از کارمندان احساس تعلق و همدلی با سازمان دارند و با داشتن یونیفرم احساس می کنند اعضای یک تیم بزرگ هستند. بر اساس این تحقیق، لباس اداری زنانه نسبت به لباس اداری مردانه تأثیر بیشتری بر بهره وری دارد زیرا یکی از دغدغه های زنان پوشیدن لباس های مناسب با محیط کار است. بنابراین لباس فرم نه تنها بر مشتریان بلکه بر کارکنان نیز تأثیر می گذارد.

فرم رستوران
لباس فرم کارکنان رستوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اکثر کارکنان با غذا در تماس هستند. بنابراین علاوه بر زیبایی ظاهری، استفاده از لباس فرم در رستوران ها برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بسیار مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد، با توجه به موقعیت هر فرد در رستوران یک لباس فرم مخصوص وجود دارد. مانند لباس آشپز زنانه و مردانه، لباس آشپزی، لباس پیشخدمت و ….
اما رستوران ها نیز با توجه به نوع غذا و خدماتی که ارائه می دهند، لباس های متفاوتی دارند. رستوران های سنتی، فست فودها، رستوران های ایتالیایی، کافه ها و… هر کدام می توانند شکل متفاوتی داشته باشند و با محیط متناسب باشند.یونیفرم صنعتی
لباس کار صنعتی از دیگر لباس هایی است که علاوه بر زیبایی، دوام و ایمنی را می طلبد. این کاور سازمانی مناسب برای استفاده در صنایع خودروسازی، کارگاه های مهندسی، کارخانجات، صنایع پتروشیمی و … می باشد.
در چنین حرفه هایی راحتی و ماندگاری حرف اول را می زند و در کنار این موارد ظاهر هم مهم است. بنابراین هنگام خرید حتما کیفیت پارچه و دوخت را بررسی کنید.

لباس های امنیتی
همانطور که قبلا ذکر شد، لباس فرم می تواند تعریف روشنی از موقعیت شغلی و مجموعه شما در اختیار عموم قرار دهد. لباس های امنیتی اغلب بر اساس موقعیت، حساسیت و همچنین بر اساس استانداردهای سازمانی انتخاب می شوند. یونیفرم امنیتی معمولاً از شلوار و پیراهن تشکیل شده است. به طور کلی طراحی این لباس ها به گونه ای است که به راحتی می توان از ظاهرشان متوجه شد که مربوط به امنیت و نگهبانی است. این لباس ها می توانند علائم انضباطی هم داشته باشند.

یونیفرم کارینو
مجموعه کارینو با 10 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید پوشاک شرکتی با در نظر گرفتن عوامل موثر در تمامی جوانب یک مجموعه تلاش می کند تا با کیفیت ترین و موثرترین لباس های فرم را با نازلترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.در این راستا علاوه بر محصولات موجود، می توانید طرح دلخواه را انتخاب کنید و یا حتی شعار و لوگوی مجموعه خود را روی لباس چاپ و یا گلدوزی کنید.

از یونیفرم تا موفقیت در کسب و کار
همانطور که می دانید موفقیت یک کسب و کار به مجموعه ای از ده ها و شاید صدها عامل مختلف بستگی دارد که به عنوان یک مدیر آگاه باید به هر یک از آنها توجه کافی داشته باشید. از مهم ترین عوامل پیشرفت می توان به لباس هایی که کارمندان می پوشند اشاره کرد! ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این مشکل به ظاهر جزئی تاثیر زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت. همانطور که نیروی کار در همه مشاغل، از کارگران فست فود گرفته تا پزشکان، لباس های خود را می پوشند، مشاغل نیز صرف نظر از صنعت، باید از مجموعه ای از کدهای لباس پیروی کنند. لباس فرم و یونیفرم برای همه کارمندان مزایای زیادی دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

دکمه بازگشت به بالا