برترین های کار و کسبعمومی

چرا نباید به دور چشم ضد آفتاب زد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید از آنجا که پوست زیر چشم و پلک، پوست حساس و نازکی است و احتمال ایجاد حساسیت در آن وجود دارد، بنابراین معمولا توصیه میشود که از معمولی برای پوشش پوست اطراف چشم، استفاده نشود ، همچنین ضد آفتاب های مخصوص دور چشم به صورت اختصاصی موجود هست ولی خیلی در دسترس نیست ! در هر حال این احتیاط برای همه لازم هست هر چند که در مواردی نادر حساسیت به ضد آفتاب های معمولی در اطراف چشم دیده شده. معمولا روی بروشور بیشتر کرم‌های ضدآفتاب،

نوشته شده که از این محصول برای پوست اطراف چشم‌مان استفاده نکنیم. اما چرا؟ مگر پوست نازک اطراف چشم، مراقبت نمی‌خواهد؟ دکتر احسانی، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید: «از آنجا که پوست زیر چشم و پلک، پوست حساس و نازکی است و احتمال ایجاد حساسیت در آن وجود دارد، بنابراین معمولا توصیه می‌شود که از کرم‌های ضدآفتاب برای پوشش پوست اطراف چشم، استفاده نشود.»پیشنهاد ما این است برای پوست اطراف چشم خود از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم کمک بگیرید اما از آنجا که این کرم‌ها همیشه در دسترس افراد نیستند، بنابراین می‌توان با آزمون و خطا، از ضدآفتاب‌‌های معمولی هم برای دور چشم استفاده کرد.

Why should not apply sunscreen around the eyes?

مشکلات ناشی از استفاده از ضدآفتاب اطراف چشم

مسلما استفاده از ضد آفتاب یک امر حیاتی برای داشتن پوستی سالم و زیبا است اما قرار دادن ضد آفتاب های معمولی دور چشم، به دلایل زیر توصیه نمی شود:

  • احتمال بروز واکنش های وجود دارد. ضد آفتاب ها هم مانند دیگر محصولات بهداشتی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که موجب خارش و تحریک پوست می شوند. استفاده از این محصولات در اطراف چشم، احتمال بروز آلرژی ها و مشکلات حادتر را افزایش می دهد.
  • برخی ترکیبات بکار رفته در ضد آفتاب ها از جمله الکل، ممکن است باعث خشک شدن پوست شوند که موجب حساسیت بیشتر و در نهایت چین و چروک های بیشتر اطراف چشم می شوند.
  • ضد آفتاب های معمولی ممکن است باعث تحریک چشم ها شوند. بعضی افراد با استفاده از ضد آفتاب در اطراف چشم احساس سوزش و حساسیت می کنند. این بدین دلیل است که مواد موجود در برخی از ضد آفتاب ها حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده هستند و علاوه بر سوزش و آلرژی، ممکن است موجب حساسیت موقتی به نور هم شوند.
  • استفاده از مقادیر زیاد ضد آفتاب معمولی دور چشم می تواند موجب ایجاد کیست های کوچک جوش مانند (سفید یا زرد) که به آنها میلیا سید گفته می شود، گردد.
  • استفاده از ضد آفتاب های معمولی دور چشم می تواند موجب بروز لکه های کمرنگ آکنه و یا تشدید آنها شود. بنابراین برای مخفی کردن این لکه ها، به هیچ عنوان از ضد آفتاب استفاده نکنید چون اینکار تنها مشکل شما را حادتر می کند.

حال که از مضرات استفاده از ضد آفتاب دور چشم اطلاع پیدا کردید، بهتر است به اهمیت مراقبت از پوست حساس دور چشم نیز آشنا شوید. در این قسمت به اهمیت سلامت پوست و ناحیه ی اطراف چشم پی می برید.

دور چشم

سرم دور چشم حاوی کافئین لاکچری کوین یک محصول مراقبت از پوست است که برای کاهش ظاهر پف و تیرگی دور چشم طراحی شده است. حاوی کافئین است که یک ماده محرک است که می تواند به منقبض شدن رگ های خونی و کاهش احتباس آب کمک کند. این سرم همچنین حاوی هیالورونیک اسید است که یک ماده مرطوب کننده است که می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.سرم دور چشم کافئین لاکچری کوین برای انواع پوست مناسب است و می توان از آن صبح و شب استفاده کرد. برای استفاده، مقدار کمی از سرم را روی انگشت حلقه خود بمالید و به آرامی آن را دور چشم خود بمالید.

ترکیبات ضدآفتاب میتونه خشک بشه

از طرفی دیگه، ترکیبات ضد آفتاب هم می تونه خشک بشه. شاید بدونیم که اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم، جدا از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، هر دو عامل خشک‌کننده هستند. اکثر ضد آفتاب های شیمیایی حاوی الکل هستند و الکل پوست ما رو خشک میکنه. از آنجایی که پوست اطراف چشم ما نازک‌تر و ظریف‌تر است، بنابراین توصیه میشه که قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، از مرطوب شدن ناحیه دور چشم‌تان هم مطمئن بشید. این در صورتی است که کرم ضد آفتاب شما در وهله اول مرطوب کننده و چرب نبوده باشه.

پوست اطراف چشم ما ده برابر نازک تر از پوست صورت است

ما میدونیم که ناحیه چشم ما در مقایسه با گونه های ما شاید کمتر در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید باشد، اما هنوز هم نیاز به محافظت از آنها وجود داره. در واقع، پوست اطراف چشم ما به قدری نازک تر از سایر قسمت های صورت هست که نیاز به محافظت بیشتری داره. متاسفانه به علت عدم آگاهی در گذشته که از هیچ چیزی برای محافظت از پوست استفاده نمی کردیم، که باعث میشد لکه های زیادی روی پوستمون ایجاد شه. که به تجربه برام ثابت شده برخی از چین و چروک های اطراف چشم نیز به دلیل محافظت نامناسب هست.

حتی اهمیت عینک آفتابی مناسب پوست رو نادیده نگیرید چون اشعه های مستقیم خورشید میتونه ضعف بینایی برای شما ایجاد کنه.فک کنم تا اینجا بخش کوچکی از پاسخ سوال چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟ گرفتید اما برای اطلاعات بیشتر و چگونگی محافظت پوست در برابر اشعه خورشید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

سرم لایه بردار لاکچری کوین

یک محصول مراقبت از پوست است که برای از بین بردن سلول های مرده پوست و یکدست شدن رنگ پوست طراحی شده است. حاوی اسیدهای گلیکولیک و لاکتیک است که از رایج ترین اسیدهای لایه بردار هستند. این سرم همچنین حاوی نیاسینامید است که یک ماده مغذی است که می تواند به روشن شدن پوست و کاهش ظاهر لک های تیره کمک کند.نقدهای سرم لایه بردار لاکچری کوین عموماً مثبت است. بسیاری از کاربران گزارش می دهند که این سرم به صاف و روشن شدن پوست آنها کمک می کند. برخی از کاربران همچنین گزارش می دهند که این سرم به کاهش ظاهر منافذ و جوش های آنها کمک می کند شما میتوانید حهت اگاهی از قیمت سرم لایه بردار لاکچری کوین به سایت ما سر بزنید.

کرم های ضد آفتاب برای استفاده در اطراف چشم آزمایش نشده اند

پس چرا نباید از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنیم؟ چون دستورالعمل کرم ها اینطور نوشته؟ خب دلیلی که می بینم اینه که اکثر ضدآفتاب ها مخصوصا ضدآفتاب های شیمیایی حاوی موادی هستند که به چشم ما حساس هستند. ضدآفتاب‌ها برای استفاده در اطراف دور چشم آزمایش نشده‌اند، بنابراین تولیدکنندگان با اشاره به اینکه نباید در اطراف ناحیه چشم استفاده شوند، آن رو ایمن می‌کنند و یا هشدار میدن. از این رو، خط فکری معمول این است که بهتره که در استفاده از کرم ضد آفتاب در اطراف ناحیه، به خصوص روی پلک، به علت اینکه که ضدآفتاب آب می‌شه و مواد مضر آن وارد چشم‌ها می‌شن و باعث تحریک آن‌ها می‌شود، خودداری کنیم.

ضد آفتاب مناسب دور چشم…

بهترین ضدآفتاب‌ها برای ناحیه حساس دور چشم ضدآفتاب‌های مینرال یا فیزیکال هستند که تنها حاوی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید هستند، این ترکیبات علاوه بر میزان محافظت بالا کم‌ترین احتمال بروز حساسیت و آلرژی را دارند که البته لزوما به این معنا نیست که همه ضدآفتاب‌های شیمیایی برای استفاده دور چشم نامناسب‌اند. شما می‌توانید از ضدآفتاب مخصوص صورت‌تان نیز در صورت عدم مشاهده علایم حساسیت در اطراف چشم‌تان استفاده کنید. اما به محض مشاهده هر گونه علایم حساسیت در پوست اطراف چشم شامل قرمزی، خارش و سوزش و تورم بلافاصله  آن را بشویید و مصرف را متوقف کنید.

موضوع دیگری که در استفاده از ضدآفتاب صورت برای دور چشم باید توجه کرد این است برخی ضدآفتاب‌ها به خصوص ضدآفتاب‌های مخصوص پوست چرب می‌تواند موجب خشکی پوست اطراف چشم شود که در این صورت حتما پیش از استفاده ار ضدآفتاب از مرطوب کننده در این ناحیه استفاده کنید.ضدآفتاب‌های مخصوص دور چشم گزینه دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. بدیهی است اگر ضدآفتاب به دلیل عرق کردن یا هنگام استفاده تصادفا وارد چشم شود ایجاد سوزش و اشک و قرمزی می‌کند که خطرناک نبوده و تنها باید بلافاصله چشم شسته شود.

حرف آخر

سرم کلاژن لاکچری کوین یک محصول مراقبت از پوست است که برای افزایش سفتی و خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر چین و چروک طراحی شده است. این محصول حاوی کلاژن است که پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست یافت می شود و به حفظ ساختار آن کمک می کند. سلامت پوست فاکتور حیاتی زندگی هست.که در استفاده از محصولات باکیفیت پوست باید خیلی دقت کنیم مهم ترین محصولی که ما رو در برابر اشعه های خورشید حفظ میکنه ضدآفتاب های حاوی SPF هستن.فروشگاه آرایشی و بهداشتی ما بهترین محصولات مراقبت از پوست و آرایشی رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید و از قیمت سرم کلاژن لاکچری کوین مطلع بشید، که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا