اقتصادی

کارگاه‌های فرش از ثبت نام در سامانه مودیان معاف شدند

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد کارگاه های فرش دستباف ، شرکت ها ، تعاونی ها و اتحادیه های صنفی وابسته از ثبت نام در سیستم مودیان معاف هستند و ماده (1) ماده 2 قانون حمایت از هنرمندان ، صنایع دستی و فرش های دستباف را اصلاح کرد.

به گزارش patc ، فرح ناز رافی گفت: هیئت وزیران لایحه اصلاح بند (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنایع دستی را در مورد انتصابات صنعت فرش ، سازمان اجرایی مسئول ارزیابی تصویب کرد. بیمه شده. طبق اصلاحیه فوق ، بازرسان وزارت صنعت ، معدن و تجارت فقط بیمه شدگان صنعت فرش را براساس مناطقی که در ماده (2) قانون فوق الذکر توصیف شده ارزیابی می کنند.

وی افزود: این تصمیم با مصوبه شورای عالی اداری در زمینه انتزاع ، برنامه ریزی ، نظارت ، راهنمایی و پشتیبانی از کلیه موارد مربوط به صنعت فرش دستباف ، امور تحقیق و توسعه و تدوین قوانین تولید و صادرات و الزامات فنی مطابقت دارد. “سایر نهادهای مجری اقدامات حمایتی را انجام داده و آنها را در یک واحد سازمانی در منطقه مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادغام کرده اند. در متن قبلی قانون ، ارزیابی بیمه بافندگان فرش به اشتباه تحت مسئولیت وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بود و طبق این مصوبه ، کلیه امور مربوط به فرش دستباف توسط وزارت صمت اداره می شد (مرکز ملی فرش ایران).

فرح ناز رافی (فرح ناز رفیع) در ادامه با اشاره به تصویب این تصمیم ، لیست افرادی را که در سال 1400 نیازی به ثبت نام در سیستم مودیان ندارند ، تعیین کرد و گفت: شورای وزیران امور اقتصادی و دارایی را به وزارت پیشنهاد می کند همچنین قانون ترمینال فروشگاه مشروح در ماده (2) و سیستم مودیان را برای تعیین لیستی از 1400 مayدی که نیازی به ثبت نام در سیستم مpدیان و صدور فاکتورهای الکترونیکی ندارند ، اجرا کرده است. بنابراین اشخاص حقیقی موضوع ماده (81) قانون مالیات های مستقیم (شامل فعالان در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، دامداری ، ماهی و زنبورداری ، همچنین مرغداری ، شیلات و شیلات ، مرغداری ، مراتع و احیای جنگل ، هر باغ (مانند درختان نخل) ، اشخاص حقیقی موضوع ماده (142) قانون مالیات مستقیم (شامل فرشهای دستباف و کارگاه های صنایع دستی ، تعاونی ها و اتحادیه های تولیدی مرتبط) و دسته سوم صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) ، قانون مالیات مستقیم “اجرای اصلاحیه ماده (95) فقط به فروشندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات نیاز دارد که تحت قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده می شوند و نیازی به ثبت در سیستم مودیان ندارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اگرچه کلیه فعالیت های تولید فرش دستباف معاف هستند ، اما طبق ماده 142 “قانون مالیات مستقیم” ، ثبت نام در سیستم مودیان واحد تولید همچنان مشکلات دیگری ایجاد می کند و با پیگیری اقدامات پیگیری فرش ملی. تجدید نظر شده مرکز ایران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا