علمی و پزشکی

کشف داروهای قاچاق از پارکینگ خانه‌ای در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف چهار هزار قلم انواع داروی قاچاق از پارکینگ یک ساختمان مسکونی خبرداد.

به گزارش patc، سرهنگ هدایت بهرامی با بیان اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است، گفت:‌ در این میان برخورد با سودجویان عرصه دارو که علاوه بر امنیت اقتصادی، سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازند از شدت و حساسیت بیشتری برخوردار است.در همین این راستا نیز  ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنت اقتصادی تهران بزرگ از طریق منابع خبری و اطلاعاتی از دپوی مقدار فراوانی داروی قاچاق در یک باب ساختمانی مسکونی مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قراردادند.

وی با بیان اینکه ماموران در جریان تحقیقات اولیه از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند، گفت:‌ در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای انجام عملیات اخذ شد، در ادامه نیز ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به همراه نمایندگان اداره صمت و بهداشت از محل مذکور بازدید کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد:‌ ماموران در جریان بازرسی از این محل که پارکینگ یک ساختمان مسکونی بود، بیش از چهار هزار داروی قاچاق و خارج از شبکه توزیع و تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند. این داروها در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شد و هیچ استانداردی در نگهداری از آن رعایت نشده بود. 

بهرامی درباره ارزش ریالی محموله کشف شده نیز گفت:‌بر اساس نظر کارشناسان این داروها دستکم چهار میلیارد ریال ارزش ریالی داشتند، اما فراتر ارزش ریالی، آثار سوء ناشی از مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته است که ممکن بود حتی منجر به آسیب‌های دائمی و حتی مرگ افراد شود. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: این فرد درجریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا