اقتصادی

یارانه، حقوق بازنشستگی و اجاره، بیشترین منبع درآمد خانوارها

نتایج نشان می دهد که بیشترین سهم منابع درآمد خانوارهای شهری و روستایی در سال گذشته از یارانه ها ، حقوق بازنشستگی و مسکن اجاره ای حاصل شده است.

به گزارش patc ، تعیین حداقل دستمزد برای کارگران یکی از مهمترین چالش ها در زمینه روابط کار است و همچنین در چند ماه آخر هر سال مورد توجه شورای عالی کار است. کارشناسان معتقدند مشکل سه جانبه گرایی باید به گونه ای حل شود که حداقل دستمزد مصوب بتواند هزینه های زندگی خانواده های کارگر را برای تأمین نیازهای اولیه تامین کند.

در ماده 41 قانون کار به وضوح تصریح شده است که حداقل دستمزد کارگران باید بر اساس تورم تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که تعداد متوسط ​​افراد برای معیشت خانواده های کارگر توسط مقامات اعلام می شود.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار یکبار نسبت حداقل دستمزد به متوسط ​​درآمد خانوار و هزینه خانوارهای شهری و روستایی در سراسر کشور را در گزارشی که همیشه درآمد خانوارها بوده است مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش در سال 1399 ، متوسط ​​درآمد سالانه 74 میلیون و 674 هزار تومان در خانوارهای شهری وجود دارد و متوسط ​​درآمد خانوارهای روستایی حدود 42 میلیون تومان است که در مقایسه با سال 1398 ، خانوارهای شهری 38 درصد و خانوارهای روستایی 41.6 درصد افزایش یافته است.

در سال 1399 ، بیشترین سهم منابع درآمد خانوارهای شهری 9/52 درصد و خانوارهای روستایی 5/37 درصد بود که مربوط به سایر درآمد خانوارها بود.

52.9 درصد منابع درآمد خانوارهای شهری مربوط به سایر درآمدها از جمله یارانه ، مسکن اجاره ای ، حقوق بازنشستگی و سایر درآمدهای متفرقه است.

31.4 درصد از دستمزد و حقوق ساکنان شهری ، 14.2 درصد از درآمد مشاغل غیرکشاورزی و 1.5 درصد از درآمد خوداشتغالی کشاورزی.

در میان منابع درآمدی خانوارهای روستایی ، درآمد خانوارهای روستایی عمدتا مربوط به دستمزد و حقوق و سایر درآمدها است. بنابراین ، 5/37 درصد از منابع درآمد خانوارها از اجاره مسکن شخصی ، یارانه ها و مستمری ها و 32.7 درصد از حقوق و دستمزد تأمین می شود. به استراحت کنید و بقیه به درآمد رایگان کار کشاورزی و غیر کشاورزی اختصاص می یابد.

برگشت هزینه متوسط در سال سال گذشته خانوارهای شهری 63 میلیون و 468 هزار و 400 تومان و متوسط ​​هزینه خانوارهای روستایی 34 میلیون و 898 هزار تومان بود ، در مقابل خانوارهای شهری 30.5 درصد و خانوارهای روستایی 31.2 درصد در 13398 داستان گویای این امر بودند. داستان.

نتایج این گزارش نشان می دهد که در سال 1399 هزینه سالانه خانوارهای شهری و روستایی متناسب با درآمد سالانه آنها افزایش یافته است.تفاوت درآمد سالانه و هزینه خانوارهای شهری حدود 11 میلیون تومان و تفاوت هزینه سالانه خانوارهای روستایی حدود 8 میلیون تومان بود. به

براساس گزارش patc ، مطالعه مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار بر روی متوسط ​​درآمد سالانه پولی خانوارهای شهری در سال 2009 نشان می دهد که درآمد خانوارها عمدتا از درآمد متفرقه مانند معاملات سهام و سود بانکی و پس از آن خصوصی است. درآمد. و دستمزد تعاونی آره.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا