استان ها

۹۰۰ خانواده اصفهانی صاحب خانه شدند/تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید

به گزارش patc از اصفهان، روح‌الله اکبری، روز چهارشنبه در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان اظهار کرد: دولت سیزدهم در ارتباط با مسکن به‌عنوان کالای اساسی خانواده ها اقدامات و طرح های حمایتی مناسبی داشته است و در قالب طرح بزرگ جهش تولید مسکن تاکنون ۵۶ هزار هکتار زمین در کشور تأمین کرده و ۳۱ هزار هکتار اراضی آن نیز در دست اجرا است.

وی افزود: تامین مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از دیگر طرح های مناسب در زمینه تامین مسکن است که مشوقی برای فرزنددار شدن نیز هست چراکه یک کشور بدون جمعیت مناسب و جوان معنایی ندارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر کشوری برای آبادانی نیاز به جمعیت جوان، پویا و فعال دارد، گفت: در چنین کشوری است که موضوع اشتغال، توسعه و پیشرفت معنا دارد، اگر جمعیت کشور ما به سمت جوانی نرود ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا از هرم پیری جمعیت خارج شویم.

وی گفت: تاکنون ۳۸ هزار زمین تقدیم واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت شده است و تا پایان سال به رقم ۷۰ هزار خواهیم رسید.

در ادامه سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز اظهار کرد: شهر بهارستان از اولین شهرهایی بود که در کنار نسل شهرهایی جدید در کشور همچون پردیس و پرند، مهستان و غیره شکل به زیبایی گرفت.

وی با بیان اینکه در پویشی که به دست دولت و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، تاکنون دو پویش در قالب طرح جوانی جمعیت انجام شده است، گفت: در پویش سوم که «مهدوی» نام دارد، مفتخریم در بهارستان نخستین واگذاری مسکن در طرح جوانی جمعیت انجام و ۴۶۴ خانوار صاحب زمین می‌شوند که امروز به شکل نمادین ارائه واحدها به خانواده شهدا انجام می شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در کنار نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت در قالب پویش های مختلف در حال انجام است، تاکید کرد: شهر بهارستان از سال ۶۸ تاسیس شد و اکنون ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین مانند مسکن آنلاین بوده است.

وی اضافه کرد: معادل تاسیس واحد در شهر بهارستان از ابتدا در حال تاسیس یا آغاز ساخت واحد مسکونی هستیم، در شرکت عمران شهرهای جدید و ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده است.

غفوری ادامه داد: از پروژه‌های مهم بهارستان متروی این شهر است که تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته و باید روش‌های تأمین منابع مالی آن را تغییر دهیم تا در موعد مقرر بهره‌برداری شود.

وی گفت: از سوی وزارت بهداشت طرح بیمارستان بهارستان تغییراتی داشته است و امیدواریم بتوانیم مکان مناسب مردم با خدمات روبنایی و زیربنایی مناسب فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم حمیدرضا رحیمی مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان اظهار کرد: به برکت مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ایام الله دهه فجر و در قالب قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ۲۳۲ پلاک برای ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در سال ۱۴۰۲ زمین یا واحد مسکونی به شکل رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به جلسات متعدد در شورای مسکن استان در این ارتباط، افزود: ما بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن داشتیم که ۵۰ هزار پرونده بررسی شد و در نهایت ۱۹ هزار واحد را تأمین زمین کردیم.

نخستین واگذاری زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان با بیان اینکه نخستین واگذاری زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت را امروز شاهد خواهیم بود، بیان کرد: امروز تخصیص زمین و قرعه کشی تعیین پلاک برای ۱۰ خانوار از میان خانواده شهدا به شکل نمادین انجام می شوود.

وی با بیان اینکه هر پلاک به دو خانواده واگذار می شود، ادامه داد: سایر خانواده‌های متقاضی تا یک هفته پس از ۲۲ بهمن فرصت دارند تا به معرفی خانواده دوم در تقسیم پلاک مسکونی خود بپردازند و در غیر این صورت خانواده دوم به روش قرعه‌کشی انتخاب می شود تا واگذاری ۲۳۲ پلاک برای این خانواده های چهارنفری انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان با بیان اینکه در مرحله بعد تخصیص زمین و واحد با خانواده های سه فرزندی انجام می شود، گفت: بالغ بر سه هزار ثبت نام نیز در این گروه داشتیم و لازم است مدیریت استان و وزارتخانه در این ارتباط برنامه ریزی خواهند کرد و امیدواریم پاسخگوی آنها نیز باشیم.

وی تاکید کرد: ۷۰۰ خانوار دارای چهار فرزند برای دریافت زمین در شهر بهارستان در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که امروز ۴۶۴ خانواده در این مراسم حضور دارند و آمار در حال اضافه شدن است.

متروی بهارستان ۵۲ درصد پیشرفت دارد

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت عمران شهر بهارستان پروژه‌های خوبی در دست اجرا و آغاز داریم، گفت: سه مدرسه ۱۲ کلاسه و پارک محلی است که با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: ۶ پروژه دیگر شامل مدرسه، روشنایی بلوار و مسجد در دست مناقصه داریم که تا پایان سال پیمانکار تعیین تکلیف و مناقصه برگزاری می شود.

۹۰۰ خانواده اصفهانی صاحب خانه شدند/تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید

وی با اشاره به دو پروژه مهم مورد مطالبه مردم بهارستان گفت: در حال حاضر متروی بهارستان ۵۲ درصد پیشرفت دارد و ۹۷ درصد عملیات زیرسازی آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان ادامه داد: همچنین زمین پروژه بیمارستان بهارستان تعیین تکلیف شده است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود که این مورد نیز جزو مطالبات مردم و مورد پیگیری استاندار اصفهان و نماینده مجلس بوده است.

تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید در اصفهان

در ادامه این مراسم علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: امروز در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، واحدهای مسکونی به ۹۰۰ خانواده در طرح جوانی جمعیت به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر تقدیم می‌ شود.

وی افزود: بدین ترتیب ۴۶۴ خانواده در قالب ۳۲۲ پلاک امروز در شهر بهارستان صاحب زمین شدند و ۳۷۷ پلاک زمین نیز به سایر خانواده‌های دارای چهار فرزند در ۹ شهر دیگر از جمله ورزنه، هرند، فریدونشهر، فریدن، خوانسار و نائین و غیره اهدا ۵۹ پلاک نیز در فولادشهر تقدیم این خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان در قالب خانواده‌های ۴ فرزندی و سه فرزندی ثبت‌نام کردند که بیشتر آنها در کلان‌شهر اصفهان هستند.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه دو هزار ۸۰۰ پلاک در مرحله قبلی در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: بر این اساس پیش‌بینی ما این است ۹۰ درصد افراد احراز شرایط شوند؛ با توجه به تصمیم شورای مسکن به هر دو خانواده یک پلاک ۲۰۰ متری تقدیم می‌شود و تا چهار طبقه امکان ساخت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز کرد: در شورای مسکن استان تصمیم گرفتیم تا زمینی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده بود را برای طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شود و نقشه های قبلی نیز اصلاح شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای ثبت نام در استان اصفهان و اینکه حدود ۴۰ هزار نفر نسبت به برنامه اولیه، مازاد بر ظرفیت ثبت نام شد، تاکید کرد: دغدغه های ما تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی خارج از بهارستان و شاهین شهر است در قالب چند شهرک یا شهر جدید در مرحله مطالعه قرار دارد و تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

همچنین سیدرضا مرتضوی ااستاندار اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: پیش از انقلاب بسیاری از شاخص‌های مرتبط با زندگی مردم نسبت به متوسط جهانی و حتی کشورهای غیر پبشرفته ذلت بار و در حد بسیار پایینی بود.

۹۰۰ خانواده اصفهانی صاحب خانه شدند/تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید

وی با بیان اینکه ایران امروزه در حوزه پزشکی و سلامت جزو برترین کشورهای دنیا است، گفت: در بیمارستان منطقه زینبیه اصفهان سال گذشته یک هزار نفر گردشگر درمانی داشتیم.

امروزه در حوزه نظامی در بسیاری از حوزه‌های نظامی جزو چند کشور برتر دنیا هسیتم و این در حایل است که زمان جنگ امکان تأمین سیم خاردار، چکمه و اسلحه را نداشتیم.

بازگشت ۵۰۰ واحد صنعتی اصفهان به چرخه تولید

مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان که از مسیر تولید خارج شده بود، در دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت، گفت: طرح توسعه یک هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی اصفهان اجرا شده است.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان در قالب ۲۸ جبهه کاری در حال انجام است و ظرف یک سال ۵۰۰ کیلومتر از خط یک هزار کیلومتری انجام شده است اما دشمن اجازه نمی‌دهد اخبار امید آفرین به گوش مردم برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید نیز اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: در استان اصفهان تاکنون چند مرحله واگذاری زمین برای خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند اتفاق افتاده است و در مسیر تأمین زمین قرار داریم.

دکمه بازگشت به بالا