مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب ضمن ارائه توضیحاتی درباره تصمیمگیریهای جدید برای روند برگزاری نمایشگاه پوشاک هدی، گفت: برای تبلیغات هم به ظرفیت رسانه ملی، رسانههای مکتوب و تبلیغات محیطی که با همکاری شهرداری تهران انجام میشود بسنده میکنیم و بنا نداریم به سراغ بلاگرهای حجاب برویم.
حمیدرضا امیدی در گفتوگو با patc، درباره روند برگزاری نمایشگاه پوشاک هدی و علت عدم برگزاری دوره پنجم در اواخر فصل تابستان، توضیح داد: پیش از این قرار بود نمایشگاه هدی در پایان هر فصل برگزار شود، اما با توجه به شرایط بازار و منافع غرفهداران، درنظر گرفتیم نمایشگاه بر مبنای ماههای قمری دو بار در طول سال و بار اول دهه آخر ذیالحجه و بار دوم در ایام ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار شود که هر دو هم مناسبتی باشد تا استقبال افزایش یابد.
او افزود: البته اگر فرصت و موقعیت فراهم باشد دور سومی هم درنظر گرفتیم که همزمان با نمایشگاه قرآن هر سال یعنی ماه مبارک رمضان برگزار شود.
امیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به در گردش بودن ماههای قمری و عدم تطابق همیشگی ماه مبارک رمضان با ایام خریدهای نوروزی، تکلیف نیاز بازار برای آن روزها چه میشود؟ اظهار کرد: سالیان بعد که نمایشگاه قرآن به خاطر ماه رمضان به دی یا بهمنماه میافتد، مجددا تصمیمگیری کرده و نمایشگاهی هم برای شب عید نوروز برگزار میکنیم.
او درباره علت انتقال محل نمایشگاه از چهلسرای مصلی به رواق شرقی مصلی امام خمینی (ره)، بیان کرد: فضای چهلسرا هم مناسب بود، اما از منظر بهبود کار فرهنگی خود دوستان در مدیریت مصلی پیشنهاد کردند که این دوره در رواق شرقی برگزار شود؛ هرچند امکانات خود مصلی بیشتر از چهلسرا است.
مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب با اشاره به افزایش متقاضیان شرکت در پنجمین نمایشگاه پوشاک هدی نسبت به دوره چهارم، گفت: ۹۰ غرفه با حضور حدود ۱۰۵ تولیدکننده و ویژند (برند) در این دوره حضور دارند. به دلیل حمایت از کسبوکارهای نوپا برخی غرفهها به شکل مشترک اقدام به فروش اجناس میکنند.
او با اشاره به نیاز بازار به پوشاک مردانه، اظهار کرد: به همین دلیل در این دوره از نمایشگاه تعداد غرفههای پوشاک مردانه نسبت به ادوار گذشته افزایش یافته و به حدود ۵ غرفه رسیده است؛ البته باز هم لازم است این تعداد افرایش یابد.
امیدی درباره متراژ و اجاره بهای هر غرفه، گفت: متراژ غرفهها از ۱۲ تا ۳۶ متر مربع متغیر است و هزینه اجاره هر متر غرفه نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزارتومان برای اعضای انجمن و برای سایر متقاضیان نیز متری یک میلیون و ۸۵۰ هزارتومان درنظر گرفته شده است. در دوره قبلی قیمت غرفهها به شکل پلکانی و بر اساس ورود و خروج مردم و میزان رفتوآمد مشتریان اعلام شده بود، اما این دوره چون ورود و خروجها یکسان است دیگر روند پلکانی قیمتی نداریم.
او با تاکید بر اینکه در نمایشگاههای پوشاک هدی تصمیمی مبنی بر استفاده از ظرفیت بلاگرها و اینفلوئنسرهای مد و لباس برای تبلیغات اتخاذ نمیشود، گفت: به تبلیغات رسانه ملی، رسانههای مکتوب و تبلیغات محیطی که با همکاری شهرداری تهران انجام میشود بسنده میکنیم و بنا نداریم به سراغ بلاگرهای حجاب برویم.
بیشتر بخوانید:
توجه به پوشاک مذهبیهای غیرلاکچری
به گفته مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب قیمتگذاری محصولاتی که در نمایشگاه به فروش میرسد توسط اتحادیه خیاطان صورت گرفته است و نظارت با آنها است.
او درباره میزان حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری پنجمین نمایشگاه پوشاک اسلامی ایرانی هدی، گفت: با توجه به تغییراتی که در کارگروه در جریان است کاری نکردند و ما هم توقع خاصی از آنها نداشتیم تا انشاالله گروه جدید مستقر شوند.
امیدی با اشاره به شکلگیری تقاضا برای برگزاری نمایشگاه هدی در شهرستانها، اظهار کرد: هدف ما تامین منافع تولیدکننده و خریدار به شکل همزمان است به همین دلیل برای حضور تولیدکنندگان در شهرستانها هم باید فکری به حال موضوع اسکان آنها کنیم و هم اینکه محل و جایگاه مناسبی برای برگزاری نمایشگاه درنظر گرفته شود. هدف ما رساندن پوشاک مرغوب با قیمت مناسب به دست مصرفکننده است، اگر قرار باشد با رفتن به شهرستانها هزینهای به تولیدکننده تحمیل شود که بارِ آن بر قیمت محصولاش سرشکن شود، هدف ما زیر سوال میرود بنابراین باید همه شرایط فراهم باشد.
به گفته او در این نمایشگاه دوخت چادر سنتی یا ساده به شکل رایگاه انجام میشود.
پنجمین نمایشگاه پوشاک اسلامی ایرانی هدی از ۲۱ تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) برپا میشود.
انتهای پیام