نماد سایت patc

پیگیری پرونده شهرسازی با شماره پرونده

وقتی می‌خواهید پروانه ساخت یا مجوز ساخت‌وساز بگیرید باید در شهرداری شهر/منطقه خود تشکیل پرونده بدهید. اداره شهرداری به هر پرونده یک شماره دوبخشی منحصربه‌فرد بنام شماره پرونده شهرسازی اختصاص می‌دهد. پیگیری پرونده شهرداری از آن به بعد با این شماره انجام می‌گیرد. آیا به تازگی درگیر کارهای ساخت‌وساز شده‌اید؟ آیا مایلید درباره پیگیری روند کارتان در شهرداری بیشتر بدانید؟ اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

سامانه پیگیری پرونده شهرداری

کسانی که درگیر گرفتن پروانه ساخت و سایر مجوزهای ساخت‌وساز می‌شوند؛ باید مدارکی را برای تشکیل پرونده ارائه بدهند. بعد از انجام مراحل اداری به پرونده آنها یک شماره منحصربه‌فرد به نام شماره پیگیری پرونده شهرداری تعلق می‌گیرد.

از طریق سامانه شهرداری و اپلیکیشن ها می توانید پرونده را پیگیری کنید

در نهایت هم برای پیگیری پرونده شهرداری و مشاهده روند کار مجوزهای ساخت‌وساز می‌توانند از طریق زیر اقدام کنند:

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده شهرداری

    مدارک موردنیاز صدور پروانه

مدارک موردنیاز صدور گواهی

مدارک موردنیاز تفکیک

مدارک موردنیاز پاسخ استعلام از طرح

مدارک موردنیاز پاسخ استعلامات کسبی

شماره پرونده شهرسازی چیست؟

گفته شد که پیگیری پرونده شهرداری با شماره پرونده شهرسازی که یک شماره دو بخشی -یکتا- است، انجام می‌گیرد. سیستم شهرسازی شهرداری از این شماره برای شناسایی ملک استفاده می‌کند. بخش اول، شماره منطقه‌ی احداث پروژه را نشان می‌دهد. بخش دوم هم به اطلاعات اختصاصی هر پرونده مربوط می‌شود که حدوداَ شش رقم دارد. مثلا پرونده‌ای با شماره 120018400، نشان‌دهنده ملکی در منطقه 12 شهر تهران است. بقیه اعداد نیز به شماره پرونده در سیستم شهرسازی شهرداری اختصاص دارد.

پیگیری پرونده شهرداری از طریق سامانه شهرسازی شهرداری تهران

برای پیگیری پرونده شهرداری از طریق سامانه شهرسازی شهرداری تهران مراجعه کنید. شماره پرونده شهرسازی را در کادر مستطیلی وارد نمایید. در پایان نیز گزینه جستجو را بزنید.

را‌های بازیابی شماره پرونده شهرسازی

برای بدست آوردن شماره پرونده شهرسازی می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری اقدام کنید.

دسترسی به شماره پرونده شهرسازی به صورت آنلاین

برای بدست آوردن شماره پرونده شهرسازی از راه آنلاین به شماره شناسایی ملک نیاز دارید.(  البته نیز به طرق دیگری انجام می شود .) :

دسترسی به شماره پرونده شهرسازی به صورت حضوری

گفتیم که پیگیری پرونده شهرداری بدون داشتن شماره پرونده شهرسازی امکان‌پذیر نیست. اگر امکان استفاده از خدمات آنلاین شهرداری تهران را ندارید، می‌توانید برای دریافت این شماره از راه‌های حضوری اقدام کنید. شما می‌توانید با ارائه مدارک شناسایی و اسناد مالکیت به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت این شماره، از طریق مراجعه به اداره بایگانی شهرسازی منطقه خود –با ارائه مدارک- اقدام نمایید.

شماره پرونده شهرسازی در چه اسنادی درج می‌شود؟

شماره پرونده شهرسازی را می‌توانید در اسناد زیر مشاهده نمایید:

·         پروانه ساختمانی

·         شروع به کار ساختمانی

·         برگه‌های تعهد مهندسی

·         پایان کار ساختمانی

·         نقشه‌های ساختمانی

·         گزارش آزمایشگاه

·         گزارش مهندسین ناظر

·         ….

چگونه با کد شهرسازی پرونده از روند کار در شهرداری مطلع گردیم؟

» » نحوه استعلام ، مشاهده و پیگیری پرونده شهرسازی

چنانچه از شماره پرونده شهرسازی خود مطلع هستید، میتوانید نحوه استعلام را از طریق سامانه و آدرس سایت در مطلب زیر مشاهده و از پیگیری پرونده شهرسازی و آخرین وضعیت پرونده خود آگاه شوید. در این مطلب با معرفی سامانه مشاهده وضعیت پرونده شهرسازی می توانید به راحتی از وضعیت پرونده و مشاهده آن اطلاع بدست آورید.

درباره پرونده های شهرسازی و مدارک مورد نیاز جستجو :

پرونده های شهرسازی از طریق شماره پرونده شهرسازی (یک عدد حداکثر شش رقمی) و شماره منطقه مورد جستجو قرار می گیرد.  این پرونده ها شامل امور مربوط به صدور مجوز شهرسازی می باشد. اگر در هنگام ورود اطلاعات پرونده شهرسازی شماره شناسایی ملک موجود بوده و وارد شده باشد، از طریق شماره شناسایی ملک یا کد نوسازی ( بلوک – ملک – واحد ) نیز می توان به پرونده شهرسازی دسترسی پیدا کرد. ولی چون این کار ( وارد کردن شماره شناسایی ملک در هنگام ایجاد رونده شهرسازی ) در مورد همه پرونده های شهرسازی انجام نشده است، تا زمانیکه کد شناسایی همه پرونده های شهرسازی در سیستم آرشیو وارد نشود قابل اتکا نمی باشد.

منبع:

تهران جواز

شهرداری تهران

خروج از نسخه موبایل