نماد سایت patc

10 طراح برتر غرفه های نمایشگاهی در ایران کدامند ؟

بهترین غرفه ساز نمایشگاهی در ایران کدام شرکت است؟

امروزه نمایشگاه ها اماکن بسیار مناسبی برای معرفی محصولات، عرضه کالاها، آشنایی با مشتریان و صنعتگران و کسب اطلاعات به صورت تخصصی از مشاغل و تولید کنندگان مرتبط با زمینه های کاری مختلف می باشند. با توجه به وجود تعداد زیادی از کسانی که در قالب شرکتهایی در نمایشگاه ها شرکت می کنند، طراحی غرفه های نمایشگاهی و ایجاد یک غرفه نمایشگاهی مناسب که بتواند در میان این غرفه ها علاوه بر جذب مخاطبان، فضای مناسبی را جهت نمایش کالاها و اسکان افراد در اختیار قرار دهد بسیار مهم است.

شرکت در نمایشگاه یکی از روش های مؤثر و ارزان جهت تبلیغات می باشد. برگزاری نمایشگاه نیاز به برنامه ریزی و تشریفات زیادی دارد. با توجه به نوع و ابعاد نمایشگاه نیاز است که وسایل و تجهیزات گوناگونی استفاده شود.باید توجه داشت که افراد به قصد خرید به نمایشگاه می آیند. برای جذب این افراد باید اقدامات لازم و ضروری صورت بگیرد. از این رو تمامی شرکت کنندگان در نمایشگاه در صدد هستند تا افراد بیشتری را به سمت غرفه خود جلب نمایند و ممکن است از انواع روش ها و ابزارها جهت تبلیغات استفاده نمایند. بنابراین باید در انتخاب ابزار و تجهیزات نمایشگاهی هوشمندانه عمل نمود.

برپایی غرفه نمایشگاهی، کاری بسیار دشوار می باشد که فقط با برنامه ریزی دقیق و مشاوره با اهل فن محقق می شود. در صورتی که تمایل دارید یک غرفه فوق العاده و منحصر به فرد در نمایشگاه داشته باشید تا بتوانید برند و محصولات خود را به نحو احسنت معرفی کنید، نخست لازم است که نیازهایتان را منطبق بر اهدافتان مشخص و شناسایی نمایید.

غرفه‌های نمایشگاهی به چند دسته کلی تقسیم می شود؟

به طور کلی غرفه ها به دو صورت:

عوامل موثر در طراحی غرفه ی نمایشگاهی کدام است ؟

در طراحی غرفه ی نمایشگاهی تمامی اجزای غرفه می بایست یک چیدمان منظم داشته باشند و تمامی مراحل طراحی باید با هدف جلب، راحتی و تثبیت برند در ذهن مخاطبان در میان انبوه غرفه های دیگر صورت پذیرد. در نظر گرفتن موارد زیر در طراحی غرفه موجب متمایز شدن یک غرفه از سایر غرفه ها می شود .

هزینه غرفه سازی نمایشگاهی چقدر است؟

بسیار تحت تاثیر و وابسته به عوامل مختلفی است زیرا هر اقدامی که شما در نمایشگاه انجام می‌دهید درنهایت ارتباط مستقیم با موفقیت بودن یا نبودن غرفه شما خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌هایی که برای نخستین‌بار در یک رویداد حضور می‌یابند، اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شوند که تمام زحمات‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نخستین مشکلی که این شرکت‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند اشتباه در بودجه‌بندی غرفه سازی نمایشگاهی است. گاهی اوقات بودجه برای هزینه غرفه به حدی کم است که کفاف برخی موارد حیاتی را هم نمی‌دهد و گاهی به حدی زیاد است که باعث بروز خرج‌های اضافی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چند هزینه خاص و کوچک اما حیاتی در کنار غرفه سازی اشاره کنیم:

تبلیغات

تبلیغات به گسترش اطلاعات کار شما کمک بسزایی خواهد کرد. تبلیغات را به هیچ عنوان کنار نگذارید. تاثیر یک کاتالوگ و بروشور برای کسب و کار شما غیر قابل انکار است. بسیاری از بازدیدکنندگان بعد از مطالعه بروشور شما تنها در صورتی که نکته قابل توجه در آن پیدا کنند با شما وارد مذاکره می شوند. یک نکته قابل توجه دیگر این است که تبلیغات خود را در سطح بروشور و کاتالوگ نگه ندارید شما می توانید از استندهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ نیز در سطح محل برگزاری نمایشگاه استفاده کنید.

هدایای تبلیغاتی

هزینه دیگری که برای غرفه سازی در نظر گرفته شده هدیه است. هدیه نمایشگاهی در ثبت یک خاطره شیرین برای بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است و هرچه نفیس‌تر باشد، بیشتر روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد. حتما به خاطر داشته باشید سطح بالاتری از هدیه هایی که برای بازدیدکنندگان عمومی در نظر دارید برای مدیران ارشد در نظر بگیرید.

پذیرایی

شما باید در غرفه خود انواع شکلات، شیرینی، چای، قهوه و نوشیدنی‌های سرد را داشته باشید تا با توجه به سلیقه و ذائقه بازدیدکنندگان بتوانید از آنها پذیرایی کنید. توجه داشته باشید این پذیرایی تنها مخصوص افرادی است که وارد غرفه می‌شوند و قصد انجام مذاکرات تجاری را دارند.

جوایز و قرعه کشی

هزینه ای که اکثر شرکت ها بر دوره حضور خود در نمایشگاه ندارند مربوط به جوایز و قرعه‌کشی‌ها است. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید برای مدتی یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه را داشته باشید بهتر است یکی مسابقه یا قرعه‌کشی برگزار کنید. البته قرعه‌کشی هزینه بسیار زیادی دارد و مهمترین نکته این است که تنها در صورتی می‌توانید موفق باشید که از تجمع بازدیدکنندگان در مقابل غرفه خود درست و به جا استفاده کنید .

در طراحی و ساخت غرفه خود برای نمایشگاه به چه نکاتی بباید توجه کنید ؟

طراحي و ساخت غرفه ی نمايشگاهی و حضور در نمایشگاه را می توان به نوعی بهترین و ارزانترین نوع بازاریابی در نظر گرفت زیرا فروشنده و خریدار به صورت حضوری در مقابل یکدیگر قرار گرفته و موقعیتی بسیار مناسب جهت انجام داد و ستد شکل می گیرد. به همین دلیل نمایشگاه ها می توانند نقش بسیار مهمی جهت برند سازی و مطرح شدن محصولات تجاری در بازارها را ایفا نمایند. بودن در نمایشگاه ها مقوله اصلی برای برند های گوناگون به شمار می آید چرا که مناسب ترین فرصت برای دیدن محصولات است. ولی نکته ی خیلی مهم برای موفق بودن در یک نمایشگاه داشتن غرفه نمایشگاهی مناسب و جذاب است مواردی که در غرفه های ایران کمتر دیده می شود.

شکل ساده ی غرفه ی نمایشگاهی

برای طراحی غرفه های نمایشگاهی احتیاجی نیست تا بسیار پیچیده فکر کنید. بعضی وقتها ایده هایی ساده مناسب ترین ایده ها می باشند به شرط آن که منطقی باشند.

از رنگ های مناسب در طراحی غرفه ی نمایشگاهی استفاده کنید

از مواردی که در جذاب بودن غرفه های نمایشگاهی خیلی اثرگذار می باشد استفاده مناسب از رنگ هاست.

دقت به هارمونی رنگ در ساخت غرفه های نمایشگاهی

در ساختن غرفه های نمایشگاهی می بایست به این نکته دقت داشته باشید که این غرفه ها نباید خوانایی خود را از دست دهند. لازم نیست که تمامی محصولات خود را در مدعرض نمایش قرار دهید. این کار موجب می شود  تا غرفه شما بی دلیل شلوغ شود و موجب سر در گمی بازدید کنندگان می شود.

 از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی غرفه ها استفاده نماید

از رنگ های گرم در ساخت غرفه های نمایشگاهی استفاده کنید،این کار موجب می شود که بازدید کنندگان زیادتری جذب غرفه شما گردند. البته باید بدانید که این رنگ های گرم را باید در کنار رنگ های خنثی مثل طیف های مختلف رنگ خاکستری کار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

استفاده از کف سازی های مختلف و خلاقانه

چنان چه مساحت غرفه شما زیاد نیست، بهتر است از قفسه ها و استند ها استفاده نکنید تا مسیر های عبور و مرور را درگیر نکنید. بسیاری محصولات را روی دیوار ها در معرض دید قرار دهید و  از کف سازی های خلاقانه برای راهنمایی بازدید کنندگان استفاده نمایید.

برای طراحی غرفه های نمایشگاهی از استند های مدرن و خلاقانه استفاده کنید

از دیگر ایده غرفه سازی که در جذابیت غرفه های شما اثر می گذارد قفسه هایی و استندها است که توسط آن ها لوازم و محصولات خود را ارائه می کنید. لازم است این استند ها و قفسه ها ظاهری بروز داشته باشند و به شکلی باشد که مانع دید بازدید کنندگان نشود، راهنمای آنها باشد و محصولات را به مناسب ترین شکل ممکن نشان دهد.

از فضاهای بسته و باز در غرفه سازی استفاده کنید

برای اینکه بازدید کنندگان زیادتری را به غرفه خود جلب نمایید می توانید با طراحی خود حس کنجکاوی آنها را زیادتر کنید. طراحی غرفه ای که فضاهای دور آن بسته است و تنها یک ورودی خلاقانه دارد می تواند هیجان انگیز باشد.

بهترین ایده غرفه سازی محصولات

شما می توانید با استفاده از خود محصولات غرفه های نمایشگاهی خود را بسازید. با این روش هم ماهیت اصلی غرفه را در معرض دید می گذارید و هم محصولاتتان را به مناسب ترین شکل در معرض نمایش قرار خواهید داد.

از رنگ های مشکی برای جذب زیادتر مخاطبین استفاده نمایید

چنان چه تمایل دارید تا غرفه ای متفاوت تر از دیگران داشته باشید می توانید از رنگ های مشکی در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی خود بهره مند شوید و آن را با رنگ های گرم تزئین کنید.حتما می بایست به این نکته دقت کنید که این کار نباید بر روی دیده شدن محصولات شما اثر منفی بزارد.

انواع غرفه ی نمایشگاهی از نظر ساخت کدام است ؟

غرفه مدولار در اغلب نمایشگاه هایی که در همه کشورها برگزار می شود با غرفه نرمال و تیپ مواجه هستیم که بصورت مشابه ساخته شده اند و بواسطه برگزارکننده ی نمایشگاه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرند. این غرفه ها بصورت نرمال شامل موارد زیر می باشند:

یک یا چند عدد میز و صندلی همچنین بنابر صلاحدید برگزارکننده نمایشگاه ممکن است در حد فاصل غرفه ها لایت باکس،یا المان خاصی که عنوان نمایشگاه یا…را داراست نیز تعبیه شود

غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار چیست؟

غرفه مدولار از انواع غرفه های معمول در نمایشگاه ها هستند که به علت داشتن ویژگی های خاص، کاربری بالایی در ایجاد یک غرفه مناسب برای نمایشگاه ها دارند.

غرفه های مدولار چه نوع سازه هایی هستند؟

غرفه ها اغلب سازه هایی هستند که به صورت ساختنی، اسپیس فریم و مدولار وجود دارند که در غرفه سازی نمایشگاهی بسیار اهمیت دارد. این سازه ها برای شرکت کنندگانی که در نمایشگاه ها، اقدام به ارائه و نمایش کالاهای خود می کنند، کاربرد دارد. غرفه های مدولار غرفه هایی هستند که از اجزایی از جنس پروفیل آلومینیوم به صورت پیش ساخته تشکیل می شوند که قابلیت مونتاژ دارند.

ساختار این غرفه ها به صورت ایستا بوده و در این غرفه ها از سیستم مدولار یا به هم چسبیده برای ساخت غرفه ها استفاده می شود. با توجه به اینکه این نوع غرفه ها از قطعات جدا، کوتاه، منظم و قابل جابه جایی تشکیل شده است و مونتاژ ساخته می شوند، عملکرد آنها در مقایسه با سایر سازه های پیش ساخته برای ایجاد یک فضای مناسب در ابعاد و اماکن مختلف و برای ارائه کنندگان گوناگون بیشتر می باشد.

مزایای غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار چیست؟

با توجه به قابلیتهای سیستم مدولار (سرعت، تمیزی، قابلیت مونتاژ و دمونتاژ، پرکننده های متفاوت و البته قیمت بسیار پائین در مقایسه با موادی مانند نئوپان و…، می توان از این سیستم جهت ساخت غرفه با طرح ویژه استفاده کرد. همچنین این نوع غرفه سازی به مشتریانی که قصد دارند هزینه کمتری جهت این امر پرداخت کنند و یا غرفه سازی در نمایشگاهای شهرستان یا کشورهای دیگر توصیه می شود. از جمله مزایای دیگر این نوع غرفه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اجزای اصلی غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار کدام است؟

اجزای اصلی غرفه مدولار عبارتند از:

انواع غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار کدام است؟

از انواع غرفه های مدولار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اگر بخواهیم در مورد غرفه های مدولار سالنی و ویژه مطالبی بگوییم داریم:

غرفه های مدولار ویژه برای ایجاد فضاهای مختلف و نمایشی در غرفه های کوچک کاربرد دارد. این غرفه ها بر خلاف غرفه های سالنی، اشکال مختلفی و ساختار زیبا و بزرگی دارند که انواع مختلفی را در بر می گیرند و می توان با توجه به نیاز و خواست مشتری، نمونه هایی مشخص از آن را ساخت. استفاده از وسایل نورپردازی، شیشه های تزئینی و المان های گرافیکی برای ایجاد ظاهر مناسب و جذاب از عواملی است که در کنار این نوع غرفه ها به کار گرفته می شود.

غرفه های سالنی بیشتر توسط برگزارکنندگان نمایشگاه ها سفارش داده می شوند که به ظاهر و طراحی یکسانی دارند و برای اسکان شرکت کنندگان نمایشگاه ایجاد می شوند. این نوع غرفه ها دارای امکانات ابتدایی بوده و تنها به منظور خدمات دهی به شرکت کنندگان با ایجاد فضایی مجزا برای آنها به کار می رود.

خروج از نسخه موبایل