برترین های کار و کسبعمومی

آب درمانی در درمان دیسک گردن

اعتقاد بر این است که آب منافع زیادی را برای بسیاری از مسائل بهداشتی فراهم می‌کند و استفاده از رویکردهای فیزیوتراپی متمرکز نیز می‌تواند به از بین بردن درد بسیاری از بیماران کمک کند. آب درمانی برای یک تکنیک شفابخش مکمل است که اغلب به عنوان بخشی از یک روش مراقبت ترکیبی برای درمان درد دیسک استفاده می‌شود. آب درمانی دربرگیرنده استفاده از آب در یکی از ظرفیت‌های مختلف درمانی آن است. ورزش آب درمانی به خصوص در مواردی که برنامه تمرینی زمینی به دلیل شدت درد، کاهش تراکم استخوان، ناتوانی یا سایر عوامل امکان‌پذیر نیست، مفید است. آب درمانی بسیاری از مزایای مشابه با برنامه تمرینی زمینی را ارائه می‌دهد.

آب درمانی می‌تواند در بهبود انعطاف پذیری، دامنه حرکت، قدرت، تعادل و هماهنگی برای بیماران با تشخیص‌های مختلف مفید باشد. هدف این است که در حالی که از وارد شدن تنش ناشی از وزن بیمار بر مفاصل جلوگیری می‌کنیم، بیماران را دوباره بازسازی کنیم. آب درمانی امکان ورزش کردن را برای افرادی که قادر به شرکت در فعالیت‌های زمینی نیستند، فراهم می‌کند. آب درمانی به خصوص برای بیماران مبتلا به استئوپروز پیشرفته، استئوآرتریت و به طور مستقیم پس از عمل جراحی ستون فقرات مفید است. هدف از آب درمانی حفظ استحکام، بازسازی و بهبود عملکرد کلی بدن است. همه برنامه‌های ورزشی آبی باید فقط پس از ارزیابی کامل توسط یک متخصص فیزیوتراپیست آغاز شود. بیماران به طور معمول با تمرینات در آب کم عمق شروع می‌کنند و تمرینات به سمت ورزش در آب‌های عمیق هدایت می‌شوند تا بیمار برای انجام ورزش‌های زمینی آماده شود. مزیت زیر آب بودن این است که بدن تحت فشار برابر روی بدن خود قرار می‌گیرد. فرورفتن زیر آب، وزنی که فرد متحمل می‌شود را کاهش می‌دهد، که این امر این فرصت را در اختیار افرادی که نمی‌توانند وزن خود را روی زمین تحمل کنند، قرار می‌دهد تا وزن خود را با حداقل تلاش در زیر آب تحمل کنند. آب می‌تواند عضلات ضعیف را تقویت کند، در حالی که انعطاف پذیری و محدوده حرکت را افزایش می‌دهد. در بسیاری از بیماران، آب درمانی، فرصت دستیابی به اهداف در زمان کوتاهتر را برای متخصص فیزیوتراپ فراهم می‌کند.

مزایای آب درمانی

به سادگی هیچ راهی برای نادیده گرفتن مزایای بالقوه هیدروتراپی وجود ندارد، زیرا این مزایا در طول زمان آزموده شده‌اند و بیماران و پزشکان هر دو به طور یکسان به اثربخشی این روش‌ اشاره کرده‌اند. آب درمانی می‌تواند یک تمرین خوب برای بدن و همچنین آرامش برای ذهن فراهم کند. بیماری که آرامش دارد مطمئنا درد کمتری نسبت به بیمار هیجان‌زده و مضطرب دارد. هیدروتراپی می‌تواند درد عضلانی را کاهش دهد، ماهیچه‌های دچار را آرام کند و تمرین کل بدن را که ممکن است برای تعدادی از بیماران انجام آن در محیط خارج از آب غیر ممکن باشد، برای برخی از بیماران تسهیل کند. هیدروتراپی مخصوصا برای بیمارانی که در وضعیت فیزیکی خوبی قرار ندارند یا افرادی که آستانه تناسب اندام کمی دارند، موثر است. بهتر از همه، هر بیماری و تقریبا در هر محیطی تا زمانیکه به یک استخر، وان یا سایر منابع درمانی دسترسی داشته باشد، می‌تواند آب درمانی را انجام دهد.

انواع آب درمانی دیسک گردن

آب درمانی دیسک گردن به فرم‌های گوناگونی انجام می‌شود، تقریبا همه این فرم‌ها می‌توانند به عنوان خدمات بهداشت حرفه‌ای ارائه شوند یا توسط خود بیمار به عنوان بخشی از برنامه‌های درمانی خانگی انجام شوند. شش نوع از تمرین‌های آب درمانی مشخص شده است که عبارتند از، پیاده‌روی در آب، طیف وسیعی از حرکات و کشش‌ها برای انعطاف‌پذیری، تمرینات حرکتی برای افزایش قدرت و استقامت، حرکات ریتمیک برای بهبود تعادل و هماهنگی، تناسب اندام وابسته به قلب و تنفس و آمادگی جسمانی و شنا. در اینجا برخی از درمان‌های معمول استفاده شده برای بیماران مبتلا به ارائه شده است.

فیزیوتراپی در استخر آب گرم

فیزیوتراپی را می‌توان در استخر آب گرمی که به طور مخصوص طراحی شده است، انجام داد. این روش باعث کاهش اثرات جاذبه می‌شود، حمایت بیشتری برای بدن بیمار فراهم می‌کند. فیزیوتراپی در استخر آب گرم فوق العاده تسکین دهنده است. فیزیوتراپی در آب عموما ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر از تمرین‌های مشابه در زمین‌های خشک است. طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ورزشی را می‌توان در استخر استفاده کرد و بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که با وجود ویژگی‌های تسکین دهنده موجود در آب، تمرین کاملی داشته باشند.

شنا

شنا یک منبع عمده آب درمانی است. بسیاری از شناگران نتایج عالی برای مدیریت درد فتق دیسک گزارش می‌دهند. شنا تمرین کاملی برای کل بدن است که می‌تواند توسط هر کسی در هر سنی انجام شود. با وجود اینکه شنا یکی از کارآمدترین فعالیت‌های تناسب اندام در جهان است، ورزشی بدون عوارض و ملایم است.

وان داغ

حوضچه‌های داغ، جکوزی و حمام‌های آبگرم می‌تواند به آرامش بخشیدن به بیماران کمک کند و درد را به صورت طبیعی کاهش دهد. به طور مشابه، مبتلایان به درد کمر و گردن به هردو مزیت درمانی و آرامش بخشی دوش گرم و یا استفاده از حوله های گرم، اشاره کرده‌اند. تعداد کمی از بیماران سعی می‌کنند با استفاده از حوضچه‌ها و یا دوش‌های یخ سرد برای نجات پیدا کردن رویکرد مخالفی را درپیش گیرند.

چگونه آب درمانی انجام می‌شود

یک متخصص فیزیوتراپی آب درمانی دیسک گردن را با یک بیمار در عمق مورد نظر از آب انجام می‌دهد. عمق انتخاب شده به فعالیت‌هایی که بیمار انجام می‌دهد، تحمل بیمار در برابر آب و مقدار وزنی از بدن که باید بار آن کاهش یابد بستگی دارد. کل درمان با بیمار در آب انجام می‌شود و شامل تمرینات آب درمانی برای دیسک گردن متخصص و بیمار در آب است. در برخی از حرکات بیمار به تنهایی در تمامی طول حرکت فعالیت می‌کند و در برخی دیگر بیمار غیر فعال است و متخصص فعالیت را روی بیمار انجام می‌دهد. به طور کلی، درمان شامل فعالیت‌هایی است که بار روی ستون فقرات را ازبین می‌برد، عضلات را تقویت می‌کند و محدوده حرکات مفاصل را افزایش می‌دهد. تمام فعالیت‌های انجام شده بر پایه تحمل و توانایی بیمار برای انجام فعالیت می‌باشد.

عوامل منفی آب درمانی برای دیسک‌ گردن

همه چیز در مورد آب درمانی عموما مثبت نیست. نواقصی نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند، اما باید اعتراف کنیم که در مقایسه با خطرناک‌ترین درمان‌های فتق دیسک، حتی جنبه‌های منفی این مراقبت نیز واقعا بد نیست. در اینجا برخی از نکاتی که بیماران قبل از انتخاب هیدروتراپی برای درمان فتق دیسک باید بدانند، ارائه شده است:
هیدروتراپی به هیچ وجه برای برطرف کردن تغییرات ساختاری مرتبط با یک فتق انجام نخواهد پذیرفت. بنابراین، آب درمانی برای دیسک گردن تنها به منظور مراقبت و جلوگیری از تشدید علائم است و به هیچ وجه موجب درمان نمی‌شود. مزیتی که آب درمانی برای بیماران دارد کمک به آرام کردن علائم است و این درمان همچنین به بیماران کمک می‌کند تا به طور موقت درد را تحمل کنند. هیدروتراپی ممکن است درجاتی از خطر را برای تعداد خاصی از بیماران نشان دهد. افراد مبتلا به فشار خون بالا و برخی از مسائل بهداشتی دیگر باید مراقب باشند که چه مدت در استخر گرم می‌گذرانند. علاوه بر این، برخی از بیماران که شناگران خوبی نیستند یا نمی‌دانند چگونه شنا کنند، در محیط آب احساس ناامنی می‌کنند. این اضطراب می‌تواند اثراتگردن درد، یکی از دردهای آزاردهنده است که برای تسکین آن، روش آب درمانی گردن پیشنهاد می‌شود. از نتایج معجزه‌آسای آب درمانی برای پارگی دیسک گردن و آب درمانی برای بیماری‌ های دیسک گردن، حتما شگفت‌زده خواهید شد. آب درمانی مخصوص گردن که به هیدروتراپی گردن نیز مشهور شده است، یکی از روش‌های پیشنهادی پزشکان ارتوپد برای تسکین و درمان مشکلات گردن به‌شمار می‌رود. با توجه به این که این روش با انجام ورزش‌ها و حرکات درمانی در محیط‌های آبی گرم یا سرد مانند استخر صورت می‌گیرد، یک روش درمانی غیرتهاجمی شناخته می‌شود. در این صفحه برای شما از آب درمانی گردن و نحوه انجام آن صحبت می‌کنیم.

آب درمانی گردن چیست و چگونه انجام می شود؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آب درمانی گردن چیست و چگونه انجام می‌شود؟ بد نیست بدانید تاثیر حرکات آب درمانی برای گردن، خود را به‌صورت بهبود انعطاف ماهیچه‌ها و افزایش دامنه حرکت و قدرت آن‌ها نشان می‌دهد. ریشه دردهای گردنی می‌تواند دلایل پزشکی مختلفی داشته باشد که با آب درمانی، استحکام، بازسازی و بهبود عملکرد آن در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

شروع آب ‌درمانی به‌طور معمول از آب‌های کم‌عمق آغاز می‌شود و در نهایت به اعماق بیشتر منتهی خواهد شد. وقتی گردن داخل آب قرار می‌گیرد، فشار ناشی از درد تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و گویا وزن و فشاری که روی گردن است، کم‌تر شده است. این فرصت، یک فرصت طلایی برای افرادی است که در حالت عادی، قادر به تحمل تنش ناشی از ورزش‌های مختلف نیستند.

مثلا آب درمانی، دیسک گردن شما را در حالت بی‌وزنی با کمترین فشار قرار می‌دهد تا با کمترین تلاش، عضلات خود را تقویت کنید و انعطاف از دست رفته را دوباره بدست آورید.

هیدروتراپی گردن برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

آب درمانی یا هیدروتراپی گردن تفاوت چندانی با فیزیوتراپی در آب ندارد. در این روش فشار روی عضلات و استخوان‌های بدن کاهش یافته و امکان انجام حرکات ورزشی برای افراد مبتلا به هر نوع گردن درد، فراهم می‌شود. حرکاتی که در آب درمانی انجام می‌شود، شامل حرکات کششی، قدرتی، استقامتی به منظور افزایش تعادل و تقویت عضلات بدن است. انجام حرکات کششی در آب درمانی، به آرام‌سازی عضلات و مفاصل، کمک چشمگیری خواهد کرد.

هیدروتراپی یا آب درمانی گردن به‌عنوان یک روش موثر برای درمان اختلالات و بیماری‌های گوناگون به کار می‌رود. در ادامه به بررسی کاربرد‌های هیدروتراپی گردن می‌پردازیم:

آب درمانی برای گرفتگی گردن

با کمک گرفتن از آب درمانی، می‌توانید بسیاری از مشکلات و درد‌های ناشی از گرفتگی عضلات را از خود دور کنید، چرا که ریشه برخی از دردهای گردنی به گرفتگی عضلات یا رگ به رگ شدن آن‌ها برمی‌گردد. مزایای آب درمانی برای گرفتگی گردن:

  • کاهش درد مفاصل
  • تقویت عضلات
  • کاهش استرس
  • رفع تنش‌های بدن

آب درمانی برای آرتروز گردن

استفاده از آب، برای درمان بیماری‌های مربوط به آرتروز، تاثیرات چشمگیری دارد. با انجام حرکات اصلاحی و کششی، فشار روی گردن کاهش می‌یابد و باعث بهبود روند درمان بیماری آرتروز گردن می‌شود.

آب درمانی برای بهبود دیسک گردن

افراد بسیاری در دنیا برای کاهش درد دیسک گردن، از روش‌های آب درمانی در کنار فیزیوتراپی و درمان‌های دارویی بهره می‌برند. توصیه می‌شود آب درمانی برای بهبود دیسک گردن، در آب گرم انجام شود.

آب درمانی برای صدا دادن گردن

برای ریشه‌یابی صدا دادن گردن، حتما باید به پزشک مراجعه کنید؛ ولی شایع‌ترین دلیل آن، آرتروز ستون فقرات گردنی است. در این بیماری، غضروف بین مهره‌ها به هر دلیل دچار فرسودگی شده و برای افراد بالای 50 سال، صدا دادن گردن را به دنبال دارد. برای کاهش صداهای گردن، می‌توان از آب درمانی استفاده کرد.

روش های آب درمانی گردن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

جالب است بدانید انواع آب درمانی دیسک گردن در روش‌های مختلف انجام می‌شود که پزشک یا فیزیوتراپیست با توجه به شرایط بیمار، مناسب‌ترین روش را توصیه می‌کند. در ادامه روش های آب درمانی گردن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول را مشاهده خواهید کرد.

ورزش درمانی در آب

ورزش درمانی در آب به افراد مبتلا به آرتروز یا افرادی که در اثر افزایش سن دارای مشکلات حرکتی هستند، پیشنهاد می‌شود؛ چرا که در این روش با استفاده از تجهیزات مخصوص و با کاهش فشار روی مفاصل، باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه بهبود اثر در ماهیچه‌ها هستیم.

آب درمانی متناوب

آب درمانی متناوب یکی از روش‌های توصیه شده توسط پزشکان برای افزایش گردش خون بدن و کاهش علائم درد گردن است که معمولاً در استخرهای دارای آب سرد و گرم انجام می‌شود. تکنیک‌های این روش به شرح زیر هستند:

  • استفاده از حمام آب گرم و سرد
  • سونای خشک و مرطوب
  • استفاده از استخر سرد
  • استفاده از وان و غوطه‌ور شدن در آن

در این روش بیمار ابتدا وارد آب گرم و سپس وارد آب سرد شده و این روند به صورت متناوب تکرار می شود. در آب درمانی متناوب با توجه به توصیه‌های پزشک و شرایط بیمار، امکان تغییر تناوب و تغییر در تکنیک‌های گفته شده وجود دارد.

حمام با آب گرم

حمام با آب گرم را می‌توان به دو روش غوطه‌ور شدن در آب گرم و دوش گرفتن با آب گرم به منظور کاهش دردهای عضلانی، درمان استرس و رفع گرفتگی‌های عضلانی انجام داد. در روش غوطه‌ور شدن در آب گرم می‌توانید از یک وان بزرگ استفاده کنید و در آب آن، برای حصول نتیجه بهتر از ترکیباتی همچون نمک، روغن‌های گیاهی، گیاهان معطر و… استفاده کنید.

استفاده از سونا

افراد بسیاری در سراسر دنیا از اهمیت استفاده از سونا برای کاهش درد و بهبود علائم بیماری‌های عضلانی آگاه هستند؛ سونا به چهار دسته کلی شامل گرم، خشک، مرطوب و سرد تقسیم می‌شود.

نوع سونا از لحاظ خشک یا مرطوب بودن و همچنین گرم و سرد بودن دمای آن، توسط پزشک و با بررسی شرایط بیمار تنظیم می‌شود.

مزایای آب درمانی گردن

آب را می‌توان به‌عنوان یک روش بسیار کم‌عارضه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها دانست. از دیرباز تاکنون آب درمانی به روش‌های مختلف اجرا شده و دارای مزایای بسیاری است. در ادامه به بررسی مزایای آب درمانی گردن می‌پردازیم:

  • افزایش سلامت بدن
  • کاهش دردهای عضلانی
  • افزایش گردش خون
  • تسریع روند بهبودی درد گردن
  • تقویت عضلات گردن
  • جلوگیری از تشدید درد گردن

عوارض و خطرات آب درمانی گردن

آب درمانی گردن یکی از روش‌های موثر برای کاهش درد، بهبود علائم و گرفتگی عضلات گردن است. چگونگی انجام آب درمانی گردن مهم است و در کنار مزایای بسیاری که دارد، برای برخی از افراد مناسب نیست و دارای عوارض و خطرات خواهد بود. در ادامه، عوامل منفی آب درمانی برای دیسک گردن و خطرات آب درمانی گردن را نام می‌بریم:

  • آب درمانی باعث درمان دیسک گردن نمی‌شود (تنها برای بهبود علائم مفید است).
  • برای بیماران دارای مشکلات قلبی و عروقی باید با مشورت پزشک باشد.
  • افراد دارای فشار خون بالا نباید از آب درمانی گردن استفاده کنند.
  • افرادی با سابقه بیماری‌های کلیوی باید قبل از استفاده از روش‌های آب درمانی با پزشک مشورت کنند.
  • افراد دارای ترس شدید از آب، کاندیدای خوبی برای آب درمانی نیستند.
  • بیماران پوستی باید با احتیاط بیشتر و مشورت با پزشک متخصص از روش‌های آب درمانی استفاده کنند.
  • استفاده از هیدروتراپی در کلینیک‌هایی که به رعایت بهداشت پایبند نیستند، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.

چنانچه شما هم یکی از بیماری‌های بالا را دارید، بهتر است برای حفظ سلامتی بدنتان از آب درمانی گردن پرهیز کنید. علاوه‌بر موارد بالا، افرادی که دارای بیماری‌هایی همچون دیابت و بیماری‌های پوستی هستند، نباید از این روش درمانی استفاده کنند. خانم‌های باردار نیز برای استفاده از هیدروتراپی ممنوعیت دارند.

معرفی در کلینیک پزشک اول

مدت زمان درمان با آب درمانی گردن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

اگر شما هم جزو افرادی هستید که انتظار دارید با یک جلسه و در مدت زمان کوتاهی از آب درمانی گردن نتیجه معجزه‌آسا بگیرید، باید دیدگاه خود را تغییر دهید. حصول نتیجه از این روش درمانی، معمولا در طولانی‌مدت بوده و مدت زمان آب درمانی گردن به عوامل متعدد زیر بستگی دارد:

  • نوع بیماری
  • روش انتخابی درمانی
  • تشخیص روش درمان

متخصص آب درمانی

  • شرایط بیمار
  • سن بیمار
  • شدت بیماری

هزینه آب درمانی گردن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

به طور کلی با توجه به شرایط بیمار و شدت بیماری، اثربخشی روش‌های آب درمانی متفاوت هستند و نتیجه‌گیری از هر یک از روش‌ها برای تمامی افراد یکسان نخواهد بود. هزینه آب درمانی گردن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول با توجه به معیارهای مختلفی از جمله تجهیزات مورد استفاده، روش انتخابی، مهارت پرسنل، نوع بیماری و نوع تکنیک انتخابی برای درمان تفاوت پیدا می‌کند. برای دریافت مشاوره در مورد هزینه این روش درمانی موثر، بهتر است با مشاوران ما در کلینیک ارتوپدی پزشک اول آب يك محيط پر از آرامش است كه بدن هنگام قرار گرفتن در آن، در وضعيت فيزيكي خوبي به سر مي برد. از قديم از آب و خواص فيزيكي و شيميايي آن براي درمان انواع عارضه ها استفاده مي شد. امروزه نيز آب درماني براي ديسك گردن و جلوگيري از شديدتر شدن آن، روشي مطمئن به حساب مي آيد. چرا كه با توجه به تحقيقات اخير، آب عملكرد مثبت بر روي اعضاي بدن انسان دارد. از همه مهمتر اين است كه امكان انجام اين روش براي افراد پير يا كساني كه ساير نواحي آنها صدمه ديده است، وجود دارد. افراد چاق نيز مي توانند به آساني تمرينات لازم را جهت بهبود وضعيت ديسك گردن خود در آب انجام دهند.

تاثير و فوايد آب درماني براي ديسك گردن

آب درماني براي ديسك گردن در خانه يا در فضاي گسترده تر مانند استخر قابل انجام است. از مهمترين فوايد آب مي توان به معلق بودن بدن در آن اشاره كرد. انجام فعاليت هاي درماني يا تمرينات مخصوص براي جلوگيري از تشديد بيماري هاي مناطق حساس بسيار سخت است. چرا كه توانايي تحمل فشار در اين نواحي كمتر از قبل مي باشد. از اين رو امكان افزايش صدمه به دليل حركت گردن نيز بيشتر مي گردد. اما زماني كه فرد در داخل آب است، سنگيني وزن خود را حس نمي كند. در نتيجه مفاصل و ماهيچه ها به راحتي مي توانند نرمش انجام دهند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

با انجام آب درماني براي مدت طولاني به صورت مداوم مي توان بدون آسيب رساندن به گردن، روند بهبود را تسريع بخشيد. بالا بردن مقاومت عضلات نيز كاربرد آب درماني براي بهبود است. در واقع با قرار گرفتن در استخر يا وان، جريان آب بر خلاف ماهيچه شما حركت مي كند. در نتيجه عضلات حين تمرينات تقويت مي شوند. اسپاسم يا گرفتگي ماهيچه ها نيز از بين مي رود. همچنين آب درماني براي درمان ديسك گردن افراد مسن و داراي پوكي استخوان بسيار تاثيرگذار است. خواص آب در تقويت سيستم ايمني و بهبود جريان خون افراد نيز نقش بسيار مهمي دارد.

انواع مختلف حركات آب درماني براي گردن

معمولا براي انجام آب درماني ديسك گردن بهتر است با متخصص مشورت شود. تا مطابق با وزن و شرايط بدني شما، تمرينات مخصوص ارائه گردد. اما با اين حال امكان انجام فعاليت هاي ورزشي درماني در آب بدون مراجعه به فيزيوتراپ نيز وجود دارد. البته اين راهكار زماني تاثيرگذار است كه شما تمرينات را به خوبي بياموزيد. سپس آنها را به صورت اصولي در فضاي بزرگي مانند استخر انجام دهيد. در ادامه نحوه انجام برخي از رايج ترين حركات آب درماني براي گردن براي شما شرح داده شده است.

  • چرخش سر به صورت دوراني براي 1 دقيقه در استخر آب گرم بسيار مفيد مي باشد. با انجام اين حركت، گرفتگي عضلات از بين خواهد رفت.
  • چپ و راست بردن گردن نيز در تقويت جايگاه ديسك ها نقش دارد. البته اين حركت بايستي با احتياط كامل و به صورت آرام انجام شود.
  • تقويت شانه ها مي تواند در بهبود ديسك گردن موثر واقع شود. براي اين كار در حالي كه ايستاده ايد، لبه استخر را با دو دست خود بگيريد. سپس با يك شيب ملايم، خود را به آن نزديك نماييد. چند ثانيه در اين وضعيت مانده، سپس از لبه استخر تنه خود را دور كنيد.
  • معلق كردن بدن يا خوابيدن بر روي آب نيز يكي ديگر از اين تمرينات است.
  • استفاده از رولر يا يك وسيله نرم مانند توپ كوچك براي ماساژ پشت گردن در آب نيز پيشنهاد مي شود.
  • عقب و جلو كردن چانه در حين صاف نگه داشتن گردن،‌ به تقويت عضلات ناحيه سر كمك مي كند.
  • در تمرين بعدي بايستي شانه ها يا كتف ها را از پشت به يكديگر نزديك نماييد.
  • دست ها را در پشت سر خود قرار دهيد. به طوري كه بر خلاف جهت يكديگر، به آنها نيرو وارد شود. سپس گردن خود را در همين حالت به سمت عقب ببريد. دستان شما بايستي مانع عقب آمدن گردن شوند. اين حركت معمولا براي تصحيح جايگاه ديسك ها يا ساختار استخواني گردن انجام مي شود.

چه زماني نبايد آب درماني براي بهبود ديسك گردن انجام دهيم؟

آب درماني گردن يكي از راه هاي جلوگيري از تشديد ديسك آن است. با اين حال انجام اين روش نيز براي برخي محدوديت هايي دارد. به عنوان مثال بعضي از افراد به واسطه داشتن بيماري هاي مختلف ممكن است نتوانند ورزشي در آب انجام دهند. يا حتي بدن آنها به قرار گرفتن در آب براي مدت طولاني واكنش آلرژيك نشان دهد. در ادامه موارد ممنوعيت آب درماني براي ديسك گردن را به صورت خلاصه بيان كرده ايم.

  • داشتن فشار خون بالا
  • باردار بودن خانم ها
  • داشتن التهاب لگن
  • مبتلا به بيماري رينود
  • داشتن بيماري روماتيسم مچ پا
  • مبتلا به بيماري ديابت
  • داشتن حساسيت در بدن نسبت به تغيير دما
  • مبتلا به بيماري هاي قلبي
  • افزايش اضطراب به دليل داشتن ترس از شنا كردن

انجام آب درماني براي ديسك گردن از طريق يك كمپرس يا كيسه آب گرم نيز قابل انجام است. با قرار دادن كمپرس بر روي گردن، مي توان تا حد زيادي درد موجود را كاهش داد. همچنين گرفتگي عضلات نيز رفع خواهند شد. اگرچه آب درماني روش فوايد و تاثيرات مثبت بسياري دارد. اما قبل از انتخاب آن، بهتر است حتما مشكل خود را به صورت دقيقتر با پزشك بررسي نماييد. سپس در صورتي كه منعي براي انجام آب درماني نداريد، به انجام اين روش بپردازيد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهیگردن درد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. اشکال مختلفی دارد و می‌تواند ناشی از شرایط پزشکی مختلف باشد. برخی از افراد به دلیل ساییدگی و پارگی عمومی از گردن درد رنج می‌برند، در حالی که در برخی دیگر، این درد ناشی از لیز خوردن دیسک یا حتی آسیب عصبی است. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث گردن درد شده است، حرکات آب درمانی برای گردن راهی عالی برای کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی است.

تاریخچه آب درمانی

بقراط، پزشک یونانی بود که برای اولین بار آب درمانی را در قرن پنجم قبل از میلاد برای ارتقای سلامت و رفاه کلی ثبت کرد. از آن زمان، این ابزار بسیار مؤثر در مدیریت درد و در توانبخشی آسیب تبدیل شده است. در آب درمانی، تمرینات مختلف مبتنی بر آب برای درمان یا مدیریت طیف وسیعی از شرایط پزشکی استفاده می‌شود.

انجام آب درمانی تقریباً در هر آبی ممکن است. با این حال، بیشتر در محیط استخر استفاده می‌شود. مفیدترین محدوده دمایی برای این درمان حدود 32-37 درجه سانتی‌گراد است زیرا تسکین بهینه درد را فراهم می‌کند.حرکات آب درمانی برای گردن بسیار مفید است.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

حرکات آب درمانی برای گردن چگونه انجام می‌شود؟

در ، شناوری طبیعی بدن در ترکیب با چگالی نسبی آب استفاده می‌شود تا فشاری را که بدن از طریق نخاع وارد می‌کند، کاهش دهد. این را تصور کنید وقتی درست تا سینه خود در آب می‌ایستید، تنها حدود 25 درصد وزن بدن خود را تحمل می‌کنید. این بدان معناست که مهره‌ها باید کمتر کار کنند در حالی که وزن بدن را تحمل می‌کنند. هنگامی که این فشار از روی مفاصل برداشته می‌شود، به این امکان را می‌دهد تا عضلات پشت و گردن خود را بدون ایجاد درد تقویت کنید (مانند آنچه که اگر در زمینی ورزش می‌کردید، احساس می‌کردید).

تعدادی از تمرین‌ها و درمان‌ها در برنامه‌های ورزشی آب درمانی گنجانده شده است. بسیاری از این‌ها می‌توانند به طور ویژه برای تسکین درد گردن و کمر طراحی شوند. جدای از این، آن‌ها همچنین به تقویت و حالت دادن به عضلات این نواحی کمک می‌کنند که از عود مشکل جلوگیری می‌کند.

در شرایطی وجود دارد که انجام یک برنامه تمرینی زمینی برای فرد ممکن نیست. این می‌تواند به دلیل کاهش تراکم استخوان، شدت درد، ناتوانی و عوامل دیگر باشد. در این موارد، ورزش درمانی مبتنی بر آب بسیار سودمند می‌شود. ثابت شده است که این درمان به ویژه در شرایطی مانند موارد زیر بسیار سازگار است:

آرتروز

استئوآرتریت ستون فقرات

کشیدگی عضله و یا پارگی

پوکی استخوان پیشرفته

جدای از این، آب درمانی نیز اغلب برای درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت توصیه می‌شود. بهبود و مدیریت این شرایط با استفاده از تمرینات آبی امکان پذیر است.

آب درمانی

چرا ورزش در آب کمک می‌کند؟

هر فردی که شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد ممکن است برای ورزش کردن روی سطوح سخت بسیار مشکل باشد و آب موقعیت مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ زیرا آب:

شناور است – به بدن کمک می‌کند تا از گرانش سرپیچی کند. استفاده از شناورها به افزایش شناوری به بدن کمک می‌کند.

ماهیتی چسبناک دارد و از طریق اصطکاک ملایم مقاومت ایجاد می‌کند.

دارای فشار هیدرواستاتیک است که به بهبود عملکرد ریه و قلب کمک می‌کند. این همچنین به بهبود جریان خون به عضلات کمک می‌کند.

برنامه آب درمانی و تمرین مفید

به دلیل تمام این خواص آب، می‌توان یک برنامه ورزشی ایجاد کرد که وزنی را که روی ستون فقرات وارد می‌شود کاهش دهد. این به نوبه خود خطر صدمات ناشی از حرکات ناخواسته مختلف هنگام ورزش کردن را کاهش می‌دهد. گرمای آب و صداهای آرامش‌بخش نیز به ایجاد یک محیط درمانی بسیار کمک می‌کند.

برنامه آب درمانی و تمرین مفید

تمرینات آب درمانی برای کمک به گردن درد

اگر تا به حال درد یا سفتی گردن را تجربه کرده‌اید، احتمالاً نوعی ورزش چرخشی را امتحان کرده‌اید، مانند چرخش ساده گردن از پهلو به پهلو که در آن سر را به سمت پایین، گردن و شانه‌ها هدایت می‌کند. این تنها یکی از راه‌هایی است که گردن در برنامه روزانه ما جابجا می‌شود. در برخی فعالیت‌ها، مانند تهیه غذا، خرید مواد غذایی، یا حتی بازی گلف یا تنیس، حرکت از پایین‌تر بدن شروع شده و به سمت گردن حرکت می‌کند؛ به عبارت دیگر، حرکت معکوس است. برای درمان کامل گردن درد، سفتی و ضعف، ما همچنین باید تمریناتی را در نظر بگیریم که برخی از این فعالیت‌های روزمره را تقلید کنند. دست‌ها حرکت را به سمت بالا به سمت گردن، از پایین به بالا هدایت می‌کنند.

این فعالیت را امتحان کنید تا بهتر بفهمید گردن ما چگونه حرکت می‌کند. روی یک صندلی بنشینید، دست راست را در جلو در ارتفاع شانه قرار دهید. به سمت راست خود نگاه کنید به راحتی می‌توان دید و احساس کرد که چگونه گردن می‌چرخد. حالا این را امتحان کنید با بازوی راست در جلو و سر به جلو شروع کنید. هم‌زمان با حرکت سر به سمت راست، بازوی راست خود را حرکت دهید. این باید احساس بسیار متفاوتی داشته باشد. در حالی که سر همان فعالیت را انجام می‌دهد، گردن نمی‌چرخد ​​زیرا دست و سر با هم حرکت می‌کنند.

آخرین آزمایش در حالی که سرتان ثابت مانده است، بازوی راست خود را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید. گردن چرخید؟ بله! این نمونه‌ای از حرکت است که از دست‌ها به گردن، از پایین به بالا هدایت می‌شود. این همان مقدار از حرکت روزانه ما هنگام بلند کردن، رسیدن و تاب خوردن است. ورزش‌هایی که بدن را به گونه‌ای حرکت می‌دهند که نشان‌دهنده فعالیت‌های روزانه مانند این موارد باشد، بهترین عملکرد را برای بدن ما دارد.

تمرینات آب درمانی برای کمک به گردن درد

تمرینات مورد نیاز گردن

برای تسکین درد گردن، این تمرین را می‌توان روزانه در خشکی یا استخر انجام داد. در استخر، آب از بازوها حمایت می‌کند و به آرامش کامل می‌رساند. عضلات ریلکس آزادتر حرکت می‌کنند. قرار دادن شانه‌ها در زیر آب برای این تمرین کمک می‌کند تا حرکت را برای بهترین نتیجه آسان‌تر کنید.

بررسی تحرک: در حالت لانچ عمودی بایستید، پای راست به جلو و دست‌ها به کمر. به شانه‌های راست و چپ خود نگاه کنید. وقتی سر خود را در هر دو جهت بچرخانید آخرین چیزی که می‌توانید ببینید شانه‌ها هستند.

تمرینات مورد نیاز گردن

ورزش جهت تحرک گردن

در حالت لانچ عمودی بایستید، پای راست به جلو، دست چپ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در جهت عقربه‌های ساعت در حرکت باشد. اگر به صفحه ساعت نگاه می‌کردید، عقربه از ساعت 12 تا 6 حرکت می‌کرد. این حرکت بازو در کل تمرین یکسان خواهد بود. با رسیدن دست چپ، اجازه دهید انگشت پای چپ به عنوان یک محور عمل کند تا بدن بتواند با بازوی متحرک بچرخد. ران چپ باید در حالی که دست راست در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد، دست چپ را دنبال کند، در حالی که دست راست ثابت می‌ماند. اگر در حین پیشرفت در قسمت‌های 1، 2 و 3 احساس درد یا ناراحتی کردید، تمرین قبلی را تا زمانی که برای پیشرفت آماده شوید تکرار کنید.

با رسیدن دست چپ به ساعت 12 تا 6، تمرین را با حرکات مختلف سر و گردن تغییر دهید.

سر با دست 12 تا 6 حرکت می‌کند.

سر از 12 به 9 حرکت می‌کند.

سر ثابت است و به جلو در 12 نگاه می‌کند.

هر مرحله از تمرین را 3 تا 5 بار برای 9 تا 15 بار تکرار کنید.

ورزش جهت تحرک گردن

بررسی تحرک گردن

درست مانند قبل از تمرین، به شانه‌های راست و چپ خود نگاه کنید. حالا وقتی سر خود را به هر دو جهت می‌چرخانید آخرین چیزی که می‌توانید ببینید چیست؟ من مطمئن هستم که طیف جدیدی پیدا خواهید کرد. این تمرین، حرکت مورد نیاز گردن را به گونه‌ای تغذیه می‌کند که احساس خوبی داشته باشد.

10 تمرین در آب برای تسکین درد شانه و گردن

در اینجا 10 تمرین شنا برای تسکین و درمان درد شانه و گردن وجود دارد تا بدانید دقیقاً چه مدت یا مسافتی را باید در هر تمرین شنا تکرار کنید.

شنا یکی از سالم‌ترین ورزش‌های اطراف است، اما گاهی اوقات شناگرانی که قبل از تمرین مناسب بدن خود را گرم نمی‌کنند، یا از حرکات کششی خودداری می‌کنند، یا در زندگی خود از استرس رنج می‌برند، ممکن است به عضلات شانه و گردن فشار وارد کنند، تکنیک شنای آن‌ها خوب است؛ اما نه برای سنشان، تکنیک شنای صحیح به هر فردی یاد می‌دهد که با توجه به سن، انعطاف‌پذیری و … شنا کند. این می‌تواند انعطاف‌پذیری را از بین ببرد و بلند کردن بازوها از بالای آب را سخت‌تر کند.

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ورزشکاران دارند این است که به آنچه پزشک واقعاً به آن‌ها می‌گوید گوش نمی‌دهند. اگر پزشک استراحت را پیشنهاد می‌کند، این به معنای دراز کشیدن در رختخواب یا خودداری از رفتن به محل کار نیست. تمام معنی آن این است که باید به ناحیه‌ای که آسیب می‌زند استراحت دهید.

نکته اصلی این است که توقف فعالیت و استراحت توصیه نمی‌شود. این سالم‌تر است که یاد بگیرید چگونه حرکات را بهتر کنید و عضلات بدن را متعادل کنید. اگر فردی در جایی از بدنش درد دارد، باید با تقویت سایر اعضای بدنش از این درد استفاده کند. به عبارت ساده می‌توان از درد برای اهداف خودسازی استفاده کرد.

10 تمرین شنا ارائه شده است که به هزاران شناگر کمک کرده است تا التهاب شانه و بسیاری از انواع دیگر جراحات و دردها را درمان کنند. امکان گذراندن این شیوه‌ها به تنهایی وجود دارد.

دستورالعمل‌ها:

1- چرخش اندک بدن

با استفاده از پاها به آرامی ضربه می‌زنیم و بدن را از این طرف به طرف دیگر می‌چرخانیم و با سرعت آرام حرکت می‌کنیم. در حالی که بدن را می‌چرخانیم، نفس نمی‌کشیم و سر را اصلاً تکان نمی‌دهیم. سر رو به کف استخر است و از صاف ماندن خط جریان اطمینان می‌دهد. هنگامی که به تنفس نیاز پیدا شد به آرامی به حالت ایستاده حرکت می‌کنیم. می‌توان این تمرین را با اسنورکل انجام داد که به ما اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری را بدون استراحت برای تنفس تمرین کنیم.

هدف تمرین:

رها کردن شانه‌ها و گردن. این تمرین برای شانه‌های یخ زده، التهاب شانه، لیز خوردن دیسک در گردن یا هر نوع استرس بسیار عالی است.

همچنین تمرین بسیار خوبی برای کاهش استرس به شانه‌ها در پایان یک جلسه تمرین، در داخل یا خارج از آب است. نکته جالب در مورد این تمرین این است که تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدن را به آرامی بچرخانید و آب باعث ایجاد نوازش در قسمت جلو و پشت شانه‌ها شود. درست مثل درمان شانه و گردن بدون هیچ خطری است.

چرخش اندک بدن

2- شنا به پشت – چرخش بدن و شانه

دستورالعمل‌ها:

با ضربه زدن به آرامی بدن را با سرعت آهسته از این طرف به طرف دیگر می‌چرخانیم. هنگام چرخاندن بدن به طور منظم نفس می‌کشیم و اصلاً سر را تکان نمی‌دهیم. سر به سمت سقف هدایت می‌شود و به ما در صاف نگه داشتن خط جریان کمک می‌کند. اگر احساس استرس در گردن دارید باید سعی کنید آن را رها کنید. اگر این کار کمکی نکرد، باید این تمرین را فقط روی شکم انجام دهید. مزیت این تمرین این است که مجبور نیستیم برای تنفس زیاد استراحت کنیم.

هدف تمرین:

برای از بین بردن استرس از گردن و شانه‌ها. این تمرین برای شانه یخ زده، التهاب شانه و آسیب دیسک و لغزش در گردن بسیار عالی است. همچنین برای رهاسازی شانه‌ها بعد از تمرین مقاومتی در داخل و خارج آب بسیار مناسب است.

زیبایی این تمرین این است که فقط کافی است بدن را به آرامی بچرخانید و تماس آب را در قسمت جلو و پشت شانه‌ها احساس کنید.

شنا به پشت – چرخش بدن و شانه

3- چرخش ملایم بدن با اسنورکل

دستورالعمل‌ها:

درست مانند تمرین‌های قبلی، در اینجا نیز بدن را به آرامی از این طرف به سمت دیگر می‌چرخانیم. پاها همیشه در حال ضربه زدن هستند، اما این بار مجبور نیستیم به جلو حرکت کنیم. می‌توان تمرین را در یک مکان بدون حرکت به جلو انجام داد.

هنگامی که بدن در حال چرخش است، آب در یک نقطه پشت شانه و در نقطه دیگر قسمت جلوی شانه را لمس می‌کند. توصیه می‌شود این تمرین را بین سایر تمرینات حدود 30 ثانیه و در پایان یک جلسه تمرین حدود 5 دقیقه انجام دهید.

هدف تمرین:

برای رها کردن شانه‌ها در حالی که ضربان قلب پایین است. بعد از 2 دقیقه انجام تمرین می‌توان گفت که حالت مراقبه می‌شود. دامنه حرکتی گردن و شانه‌ها با تمرین افزایش می‌یابد. این عمل برای آزادسازی اسید لاکتیک نیز بسیار خوب است.

چرخش ملایم بدن با اسنورکل

4- چرخش ملایم شانه‌ها

دستورالعمل‌ها:

 یک نفس عمیق می‌کشید و تا عمق 0.5 متری شیرجه می‌زنید. به دنبال آن شنا به سبک دلفین‌ها را انجام می‌شود. بعد از هر ضربه، چند بار شانه‌ها را رها می‌کنید و زمانی که نیاز به اکسیژن داشتید، باید به حالت ایستاده برگردید و تمام بدن را بدون فشار دادن سر به جلو حرکت دهید تا از ایجاد استرس به گردن جلوگیری کنید.

هدف تمرین:

هنگامی که بدن بین سطوح مختلف عمق آب حرکت می‌کند، هنگام استفاده از حرکات و رها کردن شانه‌ها، آن را انعطاف‌پذیرتر می‌کنید. حرکت بدن در سطوح مختلف عمق باعث ایجاد استرس هیدرواستاتیکی می‌شود که پویا و متغیر است و همین امر باعث می‌شود شانه‌ها فعال‌تر شوند. همچنین زمانی که می‌خواهید فشار روی گردن و کمر را کاهش دهید کمک می‌کند.

چرخش ملایم شانه‌ها

5- تمرین پاها با اسنورکل

دستورالعمل‌ها:

یکی از مشکلات کار با اسنورکل، استرسی است که در هنگام بالا بردن سر برای تنفس، گردن و کمر ایجاد می‌کند. در این تمرین سر را صاف نگه می‌داریم و به سمت پایین استخر اشاره می‌کنیم. ما از اسنورکل استفاده می‌کنیم و با سرعت متوسط ​​ضربه می‌زنیم، ضربه زدن باید حباب‌هایی در سطح ایجاد کند.

هدف تمرین:

زمانی که از درد در شانه‌ها، التهاب شانه، درد تیغه شانه یا استرس در گردن رنج می‌برید، زمان بسیار خوبی برای تقویت عضلات پاها، پشت و کمر است. بهتر شدن عملکرد پا نیز در آینده با چرخاندن بدن و عدم استفاده از گردن برای این حرکت به ما در تنفس راحت‌تر کمک می‌کند. همچنین سرعت شنا را به شدت بهبود می‌بخشد.

تمرین پاها با اسنورکل

6-دست و پا زدن در آب عمیق و بدون کشش حداکثری

دستورالعمل‌ها:

در این تمرین، شنا به سبک آزاد اما بدون بلند کردن بازوها از آب انجام می‌شود. بسیاری از شناگرانی که از ناحیه شانه و گردن چندان انعطاف‌پذیر نیستند، با بلند کردن آرنج بالای خط آب به خود استرس وارد می‌کنند. در این تمرین یک ضربه عمیق در عمق حدود 30 سانتی‌متر و گاهی حتی بیشتر انجام می‌دهیم. کاری می‌کنیم که شانه چانه را لمس کند، اما بازو را به شدت و دور از صورت دراز نمی‌کنیم، بلکه به شکلی شل و ریلکس می‌کشیم. البته با یک ضربه نزدیک به داخل ران تمرین را نهایی می‌کنیم.

هدف تمرین:

برای تقویت عضلات بازو، شکم و پشت و ادامه کار هوازی. به منظور فشار دادن آب و بهبود سکته مغزی، بدون ایجاد استرس و درد در طول هر یک از حرکات، از حرکت دادن بازوها در بالای خط آب، ایجاد کشش‌های بیش از حد قوی یا کشش‌های خیلی نزدیک به سطح اجتناب می‌کنیم. هدف در اینجا این است که تمام عضلات اطراف ناحیه دردناک را تقویت کنید و گردن و شانه‌ها را به طور مداوم آزاد کنید.

جهت تماس با ایکس بادی پاسداران اینجا کلیک کنید

دست و پا زدن در آب عمیق و بدون کشش حداکثری

7- شنا با یک بازو با کمک دست دیگر در کنار بدن

دستورالعمل‌ها:

با شنا کردن با یک بازو، بازویی که درد دارد در کنار بدن رها می‌شود و به عنوان بخشی از بدن حرکت می‌کند. هنگامی که بازو به جلو کشیده می‌شود، بازوی آزاد شده فقط می‌غلتد و شانه از آب خارج می‌شود و پس از اتمام ضربه، بازوی آزاد شده دوباره به آب باز می‌گردد.

هدف در اینجا چرخاندن بدن و ایجاد مقاومت در برابر آب برای بازو در هنگام درد است. انجام تمرین بدون تنفس با سر صاف و یا با اسنورکل امکان پذیر است.

همچنین می‌توان هنگام چرخاندن بدن و انجام هر حرکت دیگری در جهت بازو، تنفس کرد. به این ترتیب می‌توان از گردن استفاده کرد و بدن را برای نفس کشیدن غلت داد.

هدف تمرین:

برای چرخاندن بدن و ایجاد مقاومت بزرگ در برابر آب به شانه در هنگام درد. مقاومت از همه جهات، از جلو و عقب خواهد آمد. همچنین کار هوازی را با کار پا ترکیب می‌کنیم و در واقع به جای استراحت به شنا ادامه می‌دهیم.

شنا با یک بازو با کمک دست دیگر در کنار بدن

۸شنا با یک دست بالای آب و دست دیگر در داخل آب

دستورالعمل‌ها:

در این تمرین دو تمرین را با هم ترکیب می‌کنیم. یکی از آن‌ها شنای معمولی با بازوی سالم است و دیگری شنای پارویی با بازویی که درد می‌کند.

طبق معمول هر 3 ضربه شنا و نفس می‌کشیم، اما یک پارویی عمیق بدون حداکثر کشش و بدون بلند کردن سر از آب با بازوی آسیب دیده انجام می‌دهیم. بازوی سالم طبق معمول به شنا کردن ادامه می‌دهد و با حداکثر ظرفیت کار می‌کند. وقتی نوبت به هماهنگی می‌رسد، این تمرین نسبت دشوار است.

هدف تمرین:

شنا کردن تا حد امکان نزدیک به سبک شنای معمولی، اما بدون ایجاد استرس در شانه که از کشش کامل و با بالا بردن بازو روی سطح ایجاد می‌شود. هنگامی که بتوانید این تمرین را بدون درد انجام دهید، نشانه آن است که به یک سبک شنای معمولی نزدیک می‌شوید، زیرا تمام ماهیچه‌های تثبیت کننده به شدت قوی‌تر شده‌اند که به ما اجازه می‌دهد آرنج را تا بالای خط آب بلند کنیم.

آب درمانی برای دیسک کمر و گردن |آیا شنا برای دیسک گردن ضرر دارد

شنا با یک دست بالای آب و دست دیگر در داخل آب

 9- کشیدن دایره با کمک دست‌ها و پاها

دستورالعمل‌ها:

این بار دایره‌ها بزرگ‌تر و عمیق‌تر هستند، حدود 20 سانتی‌متر از خط آب در طول هر دایره شکم را لمس می‌کنید و در پایان هر دایره به حالت فلش بر می‌گردید و در حالی که با پاها ضربه می‌زنید 3 ثانیه صبر کنید. درست قبل از اینکه اکسیژن کم بیاورید، به آرامی با آوردن زانوها به سمت شکم به حالت ایستاده حرکت می‌کنید.

هدف تمرین:

برای تقویت عضلات بازوها و شانه‌ها با حفظ حرکات متقارن، اجتناب از استرس به کمر.

هماهنگی این حرکت نسبتا آسان است و به ما امکان می‌دهد ظرفیت ریه را افزایش دهیم و بدن را به شنا عادت دهیم. کشیدن فلش به سمت جلو در عمق 20 سانتی‌متری یا بیشتر در زیر خط آب بسیار مهم است تا فشاری در ناحیه کمر و گردن ایجاد نشود. سعی می‌کنیم 12.5 متر از این طریق بدون تنفس شنا کنیم.

شنا کردن برای گردن درد

10- شنای قورباغه بدون تنفس

دستورالعمل‌ها:

با استفاده از بازوها و پاها، بدون نفس کشیدن، شنای قورباغه خواهیم انجام داد. احتمالاً قبلاً شنیده‌اید که شنای قورباغه مفید نیست و حتی می‌تواند به کمر و گردن آسیب برساند. این درست زمانی است که سر را برای تنفس بلند می‌کنید و باعث حرکت خطرناک قوس کمر می‌شود.

هدف از این تمرین:

ما از قسمت‌های خوب شنای قورباغه استفاده می‌کنیم، مانند حرکات چرخشی بازو و حرکت باز شدن پاها که باعث تقویت عضلات بازکننده پاها می‌شود، بدون اینکه به گردن فشار وارد شود.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که بازوها را خیلی به خط آب نزدیک نکنید و به شدت باز نشود. برای شناگرانی که از درد شانه و التهاب شانه رنج می‌برند بسیار توصیه می‌شود که بدون انجام عمل تنفس شنا کنند. ماهیچه‌های اطراف شانه‌ها را بدون ایجاد استرس اضافی تقویت می‌کند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا