اقتصادی

آمادگی بازگشت به سقف تولید گذشته/تلاش برای برقراری ارتباطات برون مرزی

patc/ خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه دولت فعلی معتقد به برقراری ارتباط خارجی است، گفت: تلاش می کنیم با خارج ارتباط برقرار کنیم.

علیرضا دانشی امروز 18 بهمن ماه در نشست خبری که در جریان برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز برگزار شد، با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه گفت: امسال دوازدهمین صنعت نمایشگاه نفت در منطقه است و حدود 3 شرکت که 3 درصد سازنده هستند.

وی افزود: نیمی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه از مجموعه های دانش بنیان هستند که از این تعداد 60 شرکت سازنده در استان خوزستان هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تعامل بین مجموعه ها می تواند به طور موثری باعث افزایش و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مجتمع های صنعت نفت کشور شود.

دان شی گفت: پروژه مخزن نفت ابتدا در میدان نفتی نانفنگ انجام می شد، اما در میدان نفتی نانفنگ فعالیت عادی داریم و با توجه دولت قبل برون سپاری شد. دولت قبل با این پروژه ها مشکل داشت، عمدتاً دو پروژه؛ اولی این که از طریق استقراض تأمین مالی می شد و دومی تشکیل ساختاری جداگانه با منطقه نفت خیز.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: انتظار می رود نوع رفتار و قرارداد کار را به تعویق بیندازد، ساخت 25 حلقه چاه که پروژه بزرگی برای دو سال برنامه ریزی شده است، هرگز در کشور اتفاق نیفتاده است و ظاهراً طرح اولیه انجام شده است. درست نیست، هیچ طرح منسجمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قطعا دولت فعلی به برقراری ارتباط خارجی معتقد است، ادامه داد: ما تلاش می کنیم با خارج ارتباط برقرار کنیم و در سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه توافق و رابطه خوبی صورت گرفت و منطقه نفت خیز به کشور بازگشته است. جنوب.

تلاش برای حفظ سازندگان لازم است

دانشی بیان کرد: از شرکت های خارجی انتظار می رود که فناوری را انتقال دهند یا سرمایه بیاورند؛ روس ها نیز در برخی زمینه ها قوی هستند و قطعا از این توانمندی ها استفاده خواهیم کرد. فعالیت ما با روسیه در زمینه انتقال بخشی از فناوری است.

وی گفت: به دلیل عدم حمایت وزیر سابق نفت در زمینه تاسیسات و خطوط انتقال مشکلاتی داریم که در این مدت تلاش زیادی برای رفع مشکلات داریم و آماده ایم هر لحظه دولت سقف تولید قبلی را بزنیم. می خواهد.” اجازه دهید ما به آن برسیم.

دانشی گفت: «در این دولت از محصولات تولید داخل استفاده بیشتری می شود و تمام تلاش ما این است که مشکلات تولیدکنندگان را به عنوان مشکلات خود در نظر بگیریم و آنها را در مسیر درست قرار دهیم.» همچنین باید مهندسی معکوس را به سمت نوآوری و محصول وارد کنیم. نوآوری.

وی با اشاره به اینکه باید برای حمایت از سازندگان تلاش کرد، تصریح کرد: سازندگان دشمن نیستند. قوانین و مقررات برای برخی مسائل مشکل ساز است و باید سعی کنیم قوانین و مقررات را تغییر دهیم.

مدیر عامل شرکت نفت جنوب با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای صنعتی چنین نیست، گفت: آنها بخشی از قانون متناسب با وضعیت ما نیستند. ما باید تولیدکنندگان را به درستی مدیریت کنیم زیرا آنها در کشورهای توسعه یافته مورد توجه ویژه هستند.

دانشی ادامه داد: باید با برنامه ریزی منسجم از سرمایه های مادی، معنوی و انسانی استفاده کنیم تا دچار مشکل نشویم.

صنعت نفتی که ما داریم ارزش انقلاب اسلامی ما را ندارد

وی گفت: مسائل زیست محیطی و HSE در راس برنامه های ما قرار دارد. باید پروژه جدیدی را در صنعت نفت کشور آغاز کنیم. صنعت نفتی که ما داریم شایسته انقلاب اسلامی ما نیست، فرهنگ انقلابی باید بر صنعت نفت حاکم باشد.

دانشی ادامه داد: البته به این معنا نیست که همکاران تلاش نمی کنند، اما نقشه راه نیاز به بازنگری دارد؛ شرکت های بزرگ صنعت نفت ما تمایل دارند در یک جزیره فعالیت کنند و ما از این موضوع ضربه سختی خورده ایم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های پتروشیمی، پخش و پالایش و غنی سازی نفت و گاز باید تحت یک مدیریت فکری واحد قرار گیرد، گفت: شرکت ها نمی توانند به صورت جزئی کار کنند که مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند.

دانشی گفت: پروژه مهمی در منطقه عملیاتی شرق شرکت مناطق نفتخیز جنوب که شامل آغاجاری و گچساران می شود در حال انجام است که در قالب این پروژه نزدیک به 500 میلیون یورو برای جمع آوری نفت گاز مربوطه اختصاص می یابد. .

وی در خصوص اقدامات حفاظت از محیط زیست در منطقه نفت خیز جنوب گفت: کاشت درختان میوه در برنامه کاری ما قرار گرفته و حدود 2000 هکتار درخت کاشته شده است تا بتوان اقدامات موثری برای بهبود فضای کار انجام داد. ظرف پنج سال.”

استفاده بیشتر از شرکت های مستقر در مناطق صنعتی

دانشی با اشاره به شرکت های فعال در منطقه صنعتی گفت: این شرکت ها فعالیت خوبی دارند. برخی از این شرکت ها در عرصه بین المللی فعال هستند و در خارج از کشور خدمات ارائه می دهند. سعی می کنیم از این شرکت ها بیشتر در صنعت نفت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه صنعت نفت باید مسئولیت های اجتماعی را بر عهده بگیرد، افزود: شرکت ملی نفت ایران مدیریتی برای انجام این مسئولیت ها دارد و پرونده به این مدیریت ارسال شده تا برای رفع آنها برنامه ریزی شود. “

وی ادامه داد: صنعت نفت باید روی مذاکره با سازمان های برنامه و بودجه استان های نفت خیز متمرکز شود و این کارها در قالب طرح و بودجه برنامه ریزی شود.

رئیس شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ما معتقدیم اگر این کار را انجام دهیم به ساماندهی و ارتقای سطح مسئولیت اجتماعی کمک می کند و در هر پروژه ای باید مسئولیت اجتماعی و پول دیده شود و جای دیگری جایز نیست. شرکت.

ما متعهد هستیم که به تعهدات خود در قبال شهرداری ها عمل کنیم

دانشی گفت: ما به تعهدات خود در قبال شهرداری ها متعهد هستیم و حقوق شهرداری ها باید ادا شود زیرا این موضوع معامله ای نیست و باید پرداخت شود.

وی گفت: 80 درصد از کل گاز طبیعی تولیدی در حال جمع آوری است که بیشتر آن برای NGLها و پتروشیمی ها مصرف می شود.

دانشی ادامه داد: دانشگاه یا مجتمع فنی باید فعال باشد. با مشارکت دانشگاه ها و صنعت کار زیادی انجام شده است، اما این غیرقابل قبول است و باید نقش پررنگ تری داشته باشند.

44 میدان نفتی مهم رونمایی شد

مدیرعامل شرکت ملی میدان نفتی نانفنگ ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین بار 44 قطعه مهم را رونمایی می کنیم که کمیته خوبی برای شفاف سازی کار و طرح حل قطعات، مشکلات ساخت و ساز تشکیل داده ایم.

وی گفت: اگر محصول ما ارزش داشته باشد، می توان آن را به خارج از کشور صادر کرد و برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنیم زیرا در حال حاضر ممکن است آنچه تولید می کنیم در داخل محدود شود.

مدیر عامل شرکت ملی میدان نفتی جنوب گفت: اگر بازارهای خارجی را هدف قرار دهیم، می توانیم منتظر رونق، اشتغال و توسعه صنعت نفت باشیم.

دانشی گفت: ما یک مدل بین المللی مسئولیت اجتماعی داریم. پول توزیع می شود اما نحوه توزیع آن باید مدیریت شود و برخی قوانین و مقررات باید بازنگری شود.

وی گفت: گردش مالی شرکت باید در داخل منطقه انجام شود تا باعث رشد و شکوفایی منطقه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا