اقتصادی

برقراری ارتباطات در مناطق بحران‌زده با بالن ارتباطی

در صورت بروز بحران ، بالون ارتباطی منطقه تحت تأثیر بحران را در بر می گیرد و به بیش از 1000 نفر اجازه می دهد تا همزمان با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و اتصالات ناهمزمان برای 10 هزار نفر به طور همزمان وصل شوند.

به گزارش patc ، در صورت وقوع زلزله یا سیل ، نقش اصلی قطع آب ، برق ، گاز ، جاده ها و ارتباطات از راه دور است. البته افراد در بحران می توانند وقفه موقتی در برخی سرویس ها را تحمل کنند ، اما قطع ارتباط ارتباط تلفنی به این معنی است که امدادگران از آن آگاهی ندارند ، یعنی مشخص نیست که در کجا آسیب جدی دیده اند و یا افرادی که نیاز فوری دارند. کمک.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات “بالون ارتباطی” را در ویدئوی “ایران هوسمند” ایجاد کرد که نتیجه دانش و تلاش محققان موسسه تحقیقات فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط اضطراری است.

در سال های اخیر محققان ایرانی با طراحی و ساخت بالون ارتباطی مشکل قطع اتصال را در شرایط اضطراری برطرف کرده اند. بالن های مجهز به دستگاه های بی سیم در مناطق آسیب دیده ، ارتباطات شبکه ای را برای بسیاری از مردم و نجاتگران برقرار می کنند.

این بالون می تواند 300 کیلوگرم تجهیزات ارتباطی را حمل کند ، می تواند تا 500 متر پرواز کند و مناطق بحرانی را تحت پوشش قرار دهد ، و به بیش از 1000 نفر امکان اتصال همزمان را می دهد ، در حالی که 10000 با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه به صورت هم زمان متصل می شوند. به همین ترتیب ، با استفاده از دوربینی با عملکرد بزرگنمایی 30 برابر ، می توانید منطقه اطراف را رصد کرده و مکان مورد نیاز خود را پیدا کنید.

این بالون چندین بار در اربعین حسینی در مرز مهران در سال های 1397 و 1398 مورد استفاده قرار گرفت و داستان بحران سیل و سیل در پلدختر در جنوب شرقی کشور را روایت کرد. تنها در شرایط بحرانی می توان ارزش این دستاورد را تعیین و کار نیروهای آسیب دیده و امداد را آغاز کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا