آیا دراپ شیپینگ مناسب برای هر کسی است

آشنایی با روش های مختلف تحویل سفارش در کسب و کار برای کسانی که در عرصه خرید و فروش در حال فعالیت هستند، باعث می شود با اطلاعات بیشتر و دقیق تر فعالیت کاری خود را ادامه دهند. در این راستا در این مقاله به معرفی پرداختیم.روش تحویل سفارشی است که طی آن نیازی به نگه داشتن محصولات در انبار نمی‌باشد. بجای آن، فروشنده پس از فروش محصول، آن را به شخص ثالثی تحویل می‌دهد و آن شخص، محصول سفارش داده شده را به دست مشتری می‌رساند.با این‌حال، برخلاف تصور عموم مردم،روشی آسان برای کسب درآمد نیست. در این راهنما قصد داریم شما را با مشکلات موجود در زمینه‌ ورکشاپ دراپ شیپینگ که به اندازه‌ی مزایای آن راجع‌ به آن‌ها صحبت نشده، آشنا کنیم. ولی علیرغم تمام این مشکلات، در صورت استفاده‌ی صحیح،می‌تواند ابزار مناسبی برای برندهای کالاهای الکترونیکی باشد.

 

دراپ شیپینگ

 

در ابتدا بسیار آسان به نظر می‌رسد که کالاها و محصولات تولید شده توسط سایرین را تحویل می‌دهید و سهمی نیز برای خود برمی‌دارید. ولی پس از اینکه تمام موانع و مشکلات مدیریتی روزانه را لحاظ کنید، متوجه خواهید شد که اصلا کار آسانی نیست.

با تمام این تفاسیر، اگر از راه درست وارد شده و از روش های امتحان شده‌ی زیر استفاده کنید، می‌توان برای راه انداختن کسب و کار رویحساب کرد، منتها نه به سرعتی که انتظار دارید.بگذارید اینگونه بیان کنیم، اگر منحصرا بهمشغول هستید، می‌توانید کسب و کار مناسبی راه اندازی کنید؛ ولی اگر در تجارت الکترونیکی شناخته شده هستید و مدتی از فعالیتتان می‌گذرد، می‌توانید از این روش برای بهبود بخشیدن و گسترش دادن کسب و کارتان استفاده کنید.

آیا دراپ شیپینگ معایبی هم دارد؟

سود حاشیه ‌ای کم

صد البته از آنجایی که نیازی به مدیریت فروشگاه یا کارگاه وجود ندارد، هزینه‌ی سربار کم است؛ ولی بازده نیز به همین صورت است.پول کمی وارد می‌کنید ولی پول کمی نیز خارج می‌کنید. این بدان معنی است که حتی برای سرپا ماندن نیز نیاز به کار زیاد دارید، چه برسد به سود دهی.بدین گونه به این امر نگاه  کنید، بخش بیشتر هر فروشی که می‌کنید، سهم تامین کننده است. چیزی که سهم شماست و نصیبتان می‌شود عملا بخش اندکی از کل فروش  one Million in Sales With Shopify in One Year است.

این مبلغ به سختی کفاف هزینه‌های مارکتینگ/تبلیغات، برقرار نگاه داشتن سایت، مدیریت سفارشات و ساعات اداری صرف شده‌تان را خواهد داد.

  •  20% سود حاشیه‌ای
  • 2% سرعت تبادل (مکالمه)

سپس می‌توانید با استفاده از معادله‌ی زیر، برآورد کاری خود را محاسبه کنید:

(ترافیک x 0.02)x(میانگین میزان سفارشاتx0.2) = سود

  • علیرغم اینکه این معادله روشی آسان و سریع برای برآورد است، باید مشکلات دیگری را نیز مدنظر قرار دهید:
  • احتمال دارد که میزان تخفیفی که از تولیدکنندگان و فروشندگان عمده دریافت کنید کمتر از 20% باشد.
  • معادله شامل هیچ‌ هزینه‌ی مازاد دیگری به جز موارد گفته شده، که باید از سهم خودتان بپردازید نیست؛ میزان سود بدست آمده نهایی نیست.
  • برای اغلب کالاها مجبورید به‌جهت باقی‌ماندن در رقابت، قیمت‌ها را پایین بیاورید. اگر به سخت‌گیری زیاد سعی در حفظ سود حاشیه‌ای بیست درصدی داشته باشید، سایر شرکت ها به راحتی شما را از رقابت حذف می‌کنند.

بعلاوه متوجه خواهید شد که سودتان شدیدا به ترافیک‌تان وابسته است؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی برند کالای الکترونیکی را دارید باید زمان زیادی را صرف ساختن بدنه و پایه‌ ای از مشتریان کنید.

بسیار منطقی‌تر است که پس از کسب منبع ترافیکی مناسب، سراغبروید.

محیط رقابتی شدید

همیشه کارآفرینان بیش از حد خوش‌بین هستند که تنها روی هزینه‌ی سربار پایین تمرکز کنند و مدارک مبرهن بالا را نادیده بگیرند. بهترین سایت دراپ شیپینگ که می تواند به شما کمک کند.

به‌دلیل عدم نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیاد، این محیط به شدت رقابتی‌ است و این محیط رقابتی در حوزه‌های معروف‌تر، شدیدتر نیز هست.اساسا هرچه یک شرکت بزرگتر باشد، توان پیشنهاد دادن قیمت‌های پایین‌تری را دارد.

چیزی را که پیش‌تر بدان اشاره کردیم به یاد آورید: شرکت‌های کوچک‌تر باید از سود خود بزنند تا بتوانند در بازار رقابت باقی بمانند؛ و در برهه‌ای دیگر قادر به انجام آن نیستند.در شرایط بدتر ممکن است شما قراردادی انحصاری با تامین کننده‌تان نداشته باشید. این بدان معنی ا‌ست که تعداد بیشماری از رقبا می‌توانند دقیقا همان کالای شما را بفروش برسانند.

اگر تازه‌کار باشید، رقبایی که سالها تجربه و سابقه دارند، می‌توانند با استفاده از منابعی که شما به آن‌ها دسترسی ندارید، قیمت را بشکنند و زیر قیمت پیشنهادی شما کار کنند. بدین سان، مشتریان می‌توانند کالایی یکسان را با قیمتی ارزان‌تر از شخص دیگری بخرند. در این‌صورت فکر می‌کنید بازهم از شما خرید می‌کنند؟

نداشتن کنترل روی زنجیره ‌ی تامین و توزیع

در حالت استاندارد تجارت الکترونیک، اگر مشتری نسبت به کیفیت محصول، سرعت اجرا یا سیاست‌های مرجوعی کالا اعتراض داشته باشد، شما قادرید تا خودتان مشکل را حل کنید.

درشما کم و بیش از طرف تامین کننده حمایت می‌شوید، ولی بازهم این شخص خودتان هستید که باید مستقیما با مشتریان صحبت کنید.

دراپ شیپ کنندگان برای رفع مشکلات، اصولا میان انجام کار بیشتری از آنچه که تامین کنندگان اعلام می‌کنند و اطمینان دادن به مشتری از آنچه که از دست خودشان خارج است، گرفتارند.

افزون بر تمام این‌ها، به دلیل رفت ‌و آمد مداوم میان مشتری و تامین کننده، در برقراری ارتباط نیز وقفه می‌افتد. درصورتیکه یکی از طرفین در پاسخ‌گویی کند عمل نماید، کل فرآیند متوقف می‌شود و حل شدن مشکل به وجود آمده با وقفه مواجه می‌شود.

در تجارت الکترونیکی، سرویس مشتریان مهم‌ترین نقطه است.

حتی بروز کوچکترین اهمال، نظیر تاخیر در برقراری ارتباط، مشتریان شما را به سمت رقبا سوق می‌دهد. اگر مشتریانتان در این مورد صحبت کنند نیز اوضاع بدتر می‌شود؛ نظرات منفی ممکن است کسب‌وکارتان را قبل از شروع به سمت خط پایان ببرد.

مسائل حقوقی

علیرغم اینکه این موضوع مشکلی رایج برای دراپ شیپ کنندگان نیست، ارزش اشاره دارد. برخی از تامین کنندگان به قدری که ادعا می‌کنند، قانونی نیستند و از منشا محصولاتشان باخبر نیستید.

حتی فریبنده‌تر نیز آن است که تامین کننده به صورت غیر قانونی و بدون رعایت حقوق معنوی لوگوی یک شرکت، از آن استفاده کند؛ این امر بیش از آنچه تصور می‌کنید، رخ می‌دهد.

شما به عنوان فروشنده در تمامی اعمال غیر قانونی تامین کننده‌تان شریک هستید.

سختی‌های تاسیس و ساخت یک برند

دراپ شیپ کنندگان باید درک کنند که همانند گوست رایتر ها یا ترانه ‌سرایان، تمام اعتبار کارشان به پای شخصی دیگر نوشته خواهد شد.

هرچقدر هم محصولی که بفروش می‌رسانید خارق‌العاده باشد، مشتریانتان غالبا بر برند آن کالا تمرکز می‌کنند و تجربه‌ی خرید را به کلی از یاد خواهند برد. این لوگوی شما نیست که روی جعبه قرار می‌گیرد.

از آنجایی که مشتریان در ابتدا تمایل دارند به سراغ فروشگاه اینترنتی محبوبشان بروند، امر برندینگ عنصری حیاتی از تجارت الکترونیکی است. بدون مشتریانی وفادار هیچ‌گاه قادر نخواهید بود ترافیک مورد نیاز برای حفظ کسب ‌و کار اینترنتی‌ خود را بدست آورید؛ بویژه در خصوص دراپ شیپینگ.

رویکرد صحیح نسبت به دراپ شیپینگ

بیشتر حکم امکانات ویژه را دارد تا اینکه خود به صورت مستقل تلقی شود. علیرغم بروز خطاهایی در آن که موجب دشوار شدن پشتیبانی از یک کسب و کار می‌شود، به قدر کافی مزایایی دارد که به کسب و کارهای الکترونیکی در بهبود بخشیدن پایدار به تجارتشان کمک کند.

  1. تحقیقات در زمینه ‌ی بازار

دراپ شیپینگ بعنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نهایی است، نه خود هدف.

درحالیکه تعهد طولانی مدت به آن غیر ممکن است، استفاده‌ی کوتاه مدت از آن می‌تواند به شدت کارآمد باشد، به ویژه در تحقیقات بازار.

ازبرای به حداقل رساندن ریسک به کار بردن محصولات جدید و تحقیقات بازار استفاده کنید.

بجای اینکه با بسته‌بندی کالاها در کارگاه‌هایتان، قیمت کالاها را بالا ببرید، یک دوره‌ی آزمایشی ازاستفاده کنید.

علاوه ‌بر پی ‌بردن به این امر که فروش می‌رود یا خیر، برآورد بهتری میزان فروش و تعداد دقیق خرید از سهام اولیه‌تان را به اطلاعتان می‌رساند. این امر در مورد کالاهای جدید، که همواره حامل ریسک هستند، از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

برای مثال فرض کنید عملکرد بسیار مناسبی در حوزه‌ی کالاهای مربوط با سگ داشته‌اید. آیا این بدین معنی‌ است که در مورد کالاهای مرتبط با گربه نیز به همین منوال است؟

ممکن است باشد یا خیر؛ ولی همیشه می‌توانید با استفاده‌ی دوره ‌ای ازبه آن پی ببرید.

  1. محافظت در برابر گران فروشی

تجار الکترونیکی با تجربه می‌دانند که نوسانات بازار همیشه قابل پیش‌بینی نیست.

به جای افزایش قیمت‌ها با ذخیره‌ی بیش از حد برای دست‌یافتن به بیشینه‌های غیر قابل دسترس، تامین کننده‌ی دراپ شیپ کننده بدون از دست دادن آن فروش‌ها موجب صرفه‌جویی در هزینه هایتان می‌شود. این امر در سرریز فصلی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

می‌توانید تنها با تهیه موجودی از کارگاهی که می‌دانید فروش دارد کار خود را راه بیاندازید و درصورت به وجود آمدن تقاضای فروشی غیر منتظره، ازاستفاده کنید.

این امکان، محافظی عالی در برابر تمام عدم قطعیاتی است که تمام خرده فروشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین دسترسی داشتن بهدر مواقع بروز شرایط غیر مترقبه بسیار کارآمد خواهد بود.

درصورتیکه اتفاق غیر مترقبه‌ای در انبارتان بیافتد، قادر خواهید بود تا با استفاده ازسفارشات را از مکانی دیگر تحویل دهید. همین امر در مورد اتفاقات غیر مترقبه و تاخیر در تحویل سفارش نیز صدق می‌کند.

  1. سیستم ‌های استراتژیک شیپینگ (حمل و نقل)

یکی از عواقب اجتناب ناپذیر گسترش کسب و کار، عوارض و پیچیدگی‌های بوجود آمده در زمینه‌ی شیپینگ (حمل و نقل) است. با دورتر شدن از انبار یا کارگاهتان، هزینه‌ی بیشتری متحمل خواهید شد.

دراپ شیپینگ بهترین راه حل برای نواحی‌ و مناطقی که خارج از محدوده‌ی شما هستند، می‌باشد.

  • ممکن است شیپینگ به آن نواحی دوردست هزینه‌ی زیادی دربر داشته باشد، یا شاید هزینه‌های انبارگردانی به قدری بالاست که تاسیس مرکز حمل و نقل (شیپینگ) جدید را توجیه نمی‌کند.
  • ممکن است موضوع مالیات یا هزینه‌های مازاد باشد، مانند شیپینگ به خارج از ایالت یا کشور. تکیه کردن بهدر این گونه موارد، عاملی تعیین کننده در جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات است.

 

دکمه بازگشت به بالا