برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است؟

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

پلاک یک لایه سفید است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به سطح دندان می چسبد. اگر پلاک دندان از مواد کامپوزیت ساخته شده باشد، قدرت ترمیم کنندگی بیشتری دارد. در مورد کشیدن دندان، تاج را می توان در صورتی که به درستی بر روی دندان قرار داد، داخل دندان قرار داد. به طور کلی، سطوح نیاز به بازسازی دارند. اگر روکش آسیب دیده یا دندان بریده شده است، بهتر است به جای ترمیم، از روکش جدید استفاده کنید.

لمینت دندان برای چه کسانی استفاده می شود؟

در این موارد می توانید از روکش برای اصلاح طرح لبخند روی دندان استفاده کنید:

دندان های زرد یا تغییر رنگ: پرکردگی های عمیق دندان ها به دلایل مختلفی تغییر رنگ می دهند. از جمله علل زرد شدن دندان ها می توان به تجمع پلاک روی مینای دندان و آلودگی های مختلف دندانی اشاره کرد. در این صورت اگر دندان ها آسیب ببینند نمی توان از روش های قبلی سفید کردن دندان استفاده کرد. تمام مراحل پوسیدگی دندان را می توان با ماسک مینای دندان پوشاند. طول عمر لمینت معمولاً بین 15 تا 20 سال است و در صورت نگهداری مناسب دوام دارد.

تغییر در اندازه و شکل: دندان های برخی از بیماران از ابتدا فضای کافی برای رشد ندارند، بنابراین با شکل و ظاهر نامناسب شروع می کنند. با روکش ها می توانید ظاهر دندان های خود را بهبود ببخشید و دندان های طبیعی و یکدستی داشته باشید.

دندان های ترک خورده یا شکسته: دندان های بیماران ممکن است در اثر حوادث و رویدادهای ورزشی ترک خورده یا بشکند. یکی از روش های مناسب برای ترمیم عیوب و شکستگی دندان لمینت است زیرا استحکام و دوام خوبی دارد.

لمینت دندان ارزان

برای اینکه لمینت به درستی کار کند، باید موارد زیر را داشته باشد:

آنها به خوبی از دهان و دندان مراقبت می کنند.

افرادی با گوشت سالم.

افرادی با تجربه کافی

افرادی که از بهداشت دهان و دندان پیروی می کنند.

افرادی که دندان های نرمی ندارند

اگر مینای دندان شما حساس است، زمانی که دندانپزشک مینای دندان را خراش می دهد، دندان های شما شروع به حساسیت کرده و شما نگران خواهید شد. اگر مینای دندان قبلا برای درمان بیماری پریودنتال تراشیده شده است، توصیه می شود از لمینت استفاده نکنید. اگر مینای دندان بیمار کافی نیست، بهتر است به درمان دیگری مانند باندینگ روی آورد.

چه کسانی نباید دندان های خود را لمینیت کنند؟

اگر دندان‌های سالمی دارید، استفاده از کفپوش لمینت توصیه نمی‌شود، زیرا با هر بار استفاده، یک دندان نازک تراشیده می‌شود. هر تراشیدن مینای دندان عمر آن را کوتاه می کند و به مرور زمان پاک می شود. لمینت برای افراد زیر توصیه نمی شود:

کسانی که دندان هایشان ضعیف و نرم است.

کسانی که دندان های کوچک دارند.

افرادی که دندان های عمیقی دارند.

افرادی که دهان یا دندان هایشان صاف نیست، فشار زیادی به قسمت های خاصی از دندان های خود وارد می کنند.

مردم عادت دارند دندان قروچه کنند.

فشار بیش از حد به دندان ها به هر دلیلی.

دندان هایی که عفونت فعال دارند یا در دندان های اطراف نشسته اند.

دندانی با پرکردگی بزرگ احتمال شکستگی دارد

استفاده از کفپوش لمینت امکان پذیر نیست زیرا به دلیل فشار شدیدی که به دندان وارد می شود، به دندان افرادی که عادت های بدی مانند جویدن یخ، دندان قروچه، جویدن نوک مداد و ناخن جویدن دارند آسیب می رساند. . اگر یک یا چند دندان دارید یا از روکش دندان استفاده کرده اید، دیگر نمی توانید از لمینت استفاده کنید. هنگام استفاده از آن باید به دندانپزشک گفت که رنگ لمینت سرامیکی را نزدیک به رنگ پروتز انتخاب کند، در غیر این صورت روکش باید تغییر رنگ دهد.

سن مناسب برای لمینت دندان

از آنجایی که لمینت بسیار تهاجمی است، استفاده از آن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. در مواردی که حل مشکل مشکل است با تشخیص دندانپزشک می توان دندان ها را پلاستیک کرد. گاهی جوانان 17 تا 30 ساله از لمینت دندان سفید استفاده می کنند که دائمی نیست و پس از مدتی نیاز به لمینت مجدد دارد.

دکمه بازگشت به بالا