علمی و پزشکی

آیا قهوه صبح عمر را افزایش می دهد؟

patc/ خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر کمتر قهوه بنوشید، می توانید عمر خود را طولانی کنید، می توانید قهوه شیرین بیشتری بنوشید و همچنان از آنها استفاده کنید.

به گزارش هلث، در مطالعه‌ای بر روی 171616 بریتانیایی بدون سابقه سرطان یا بیماری قلبی، کسانی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند، 16 تا 21 درصد کمتر از کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند، کمتر در معرض مرگ بودند.

علاوه بر این، 29 تا 31 درصد از کسانی که قهوه شیرین می نوشند، اگر کمتر از چهار فنجان در روز بنوشند، می میرند.

این مطالعه تأثیر کمی بین قهوه شیرین و کاهش خطر مرگ نشان داد.

همه شرکت کنندگان به مدت هفت سال تحت نظر قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا نوشیدن قهوه بر خطر کلی مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی تأثیر می گذارد یا خیر.

متخصصان سلامت موافقند که نوشیدن قهوه می تواند فواید سلامتی داشته باشد. طبق گفته بیمارستان کلیولند در ایالات متحده، قهوه منبع عالی مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و کافئین به بهبود خلق و خو و حافظه کمک می کند.

در کنار هم، قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، بیماری کبد و سایر سرطان ها کمک کند.

اما از جنبه منفی، کافئین می تواند عوارض جانبی مانند افزایش اضطراب و عصبانیت داشته باشد. همچنین بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی می گذارد.

اگر تحمل خود را افزایش دهید و یک یا دو روز قهوه ننوشید یا سعی کنید به طور کلی آن را ترک کنید، ممکن است منتظر علائم ترک مانند سردرد، تهوع و استفراغ باشید.

علاوه بر این، اگر به طور منظم قهوه شیرین می نوشید، به ویژه نوشیدنی هایی که در کافی شاپ محلی خود تهیه می شوند، مراقب باشید که روزانه آن را بنوشید زیرا اغلب سرشار از قند و انرژی است.

چه قهوه سیاه خود را بنوشید و چه کمی شیرین، اگر به اندازه یک یا دو فنجان در روز بخورید، فواید طولانی مدتی خواهید داشت. حتی کمی شکر یا جایگزینی برای قهوه به شما آسیبی نمی رساند، اما مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا