علمی و پزشکی

بالاترین کیفیت قهوه چیست؟

بسیاری از غذاهایی که هر روز می خوریم حاوی کافئین هستند کافئین به طور طبیعی در انواع مواد غذایی از جمله دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، عضلات قلب و بدن تأثیر می گذارد. در دنیا میزان واقعی مصرف کافئین وجود ندارد ، اما حدود 70٪ از مردم جهان روزانه قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین واقعی یک پودر سفید تلخ است. از ترکیبی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین پرمصرف ترین دارو در بین مردم است و حدود 90٪ مردم هر روز از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم آن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش علاقه و آگاهی از طبیعت از اجزای اصلی کافئین هستند.

نوشیدن قهوه شما را خوشحال می کند. و حالا بعد از غذا خوردن حالمان بهتر می شود. این افکار تحت کافئین هستند. قهوه بعداً به اولین نوشیدنی جهان تبدیل شد و قهوه به دلیل قهوه اش مشهور شد.

مردم قبل از پایان روز ، بعد از کار و در مهمانی ها و مهمانی ها قهوه می نوشیدند. در طبیعت ، قهوه حاوی بالاترین سطح قهوه است. سطح کافئین در انواع مختلف قهوه متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 90 تا 100 میلی گرم کافئین است که بسته به نوع دانه های قهوه و روند دم کشیدن ، در قهوه با کیفیت نیز یافت می شود. در این مقاله ، ما همچنین بهترین قهوه یا قهوه با بیشترین چای یا قهوه ، قهوه Mang را بررسی خواهیم کرد.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد و بنابراین یکی از م drugsثرترین داروها در جهان محسوب می شود.

پس از نوشیدن ، به سرعت از معده به جریان خون منتقل می شود. از آنجا به کبد سفر کرده و خود را به دستگاههایی متصل می کند که می توانند بر عملکردهای مختلف بدن تأثیر بگذارند.

با این حال ، مهمترین اثر کافئین در مغز است. کافئین از اثرات آدنوزین محافظت می کند. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که مغز را تحریک می کند و احساس خستگی در ما ایجاد می کند.

سطح آدنوزین روزانه در طول روز افزایش می یابد و ما می خوابیم. کافئین با اتصال به گیرنده های آدنوزین در مغز ، فعالیت آنها را مسدود کرده و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و آگاهی افزایش می یابد.

چه عواملی بر مصرف قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با کیفیت بالا باید بدانید که هر قهوه نوع دیگری از قهوه را دارد. تعدادی از عوامل تعیین کننده اندازه آن وجود دارد:

  • نوع دانه های قهوه
  • روش آزمون
  • تنوع در ساختار قهوه

راه های تهیه قهوه

روش های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد. هر یک از این عوامل بر میزان قهوه یا قهوه در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد: این روش ها به شرح زیر است:

  • اسپرسو
  • قهوه را با استفاده از روش قطره ای و فیلتر دم کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (از طریق قهوه جوشانده یا خورشت)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که گفته شد ، قهوه برای کافئین مفید است. دانه های قهوه با کیفیت بالا از دانه های روبوستا تهیه می شوند. عربیکا یکی از محبوب ترین دانه های قهوه در جهان است. اما باید بدانید که قهوه روبستا دو برابر قهوه عربیکا حاوی چای یا قهوه است.

بالاترین کیفیت قهوه چیست؟

کیفیت و بافت قهوه با کیفیت بالا

کاهش وزن با قهوه و چربی سوزی

کافئین یکی از بهترین روش ها برای افزایش چربی سوزی و متابولیسم است که به افراد کمک می کند تا با خوردن چربی بیشتر وزن کم کنند.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که روزانه دو تا چهار فنجان قهوه می نوشند (همراه با مقدار زیادی چای یا قهوه) دارای چربی و کاهش وزن بیشتری هستند.

کافئین در ورزش

وقتی کافئین قابل تحمل است می تواند عملکرد را تغییر دهد. کافئین توانایی افزایش عملکرد و استقامت و کاهش مشکلات شناختی و عاطفی را دارد ، با این حال ، این اثرات نه تنها کوتاه مدت بلکه شدید نیز هستند.

فنجان قهوه و پوست جوان شده صورت

کافئین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند ، به مبارزه با چین و چروک صورت و اطراف چشم و ترمیم پوست کمک می کند.

کافئین در مغز کار می کند

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. کافئین همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که به روش های مختلف نیز فعال هستند. مطالعات نشان می دهد که مصرف کافئین به بهبود توانایی تفکر کمک می کند و افت ذهنی ناشی از پیری را کاهش می دهد.

کافئین برای بیماری آلزایمر و پارکینسون

مطالعات نشان داده است که مصرف قهوه مادام العمر ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که افرادی که قهوه بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند.

از استرس و ناامیدی در مصرف قهوه با کیفیت بالا جلوگیری کنید

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با تغییر روحیه به کاهش استرس و تغییرات خلقی کمک می کند. کافئین همچنین به خستگی کمک می کند و باعث افزایش خلق و خو می شود.

اثرات کافئین موجود در قهوه بر بیماری کبد و سرطان

مطالعات مختلف نشان می دهد که عصاره چای یا قهوه باعث کاهش بیماری کبد از جمله فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی می شود. کافئین به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان در معرض خطر بالاتری از سرطان ، از جمله سرطان دهان است. و آنها سرطان گردن ، سرطان کبد ، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست را کاهش می دهند.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

مصرف 400 میلی گرم فنجان قهوه (معادل چهار فنجان) در طول روز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. به خاطر داشته باشید که نوشیدنی های کافئین بسیار متفاوت هستند.

کافئین برای افرادی که مضطرب هستند و یا داروهای دیگری مصرف می کنند بهترین گزینه نیست. زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری یا شیردهی دارند باید از نظر کافئین به پزشک مراجعه کنند.

* بازار یابی

دکمه بازگشت به بالا