علمی و پزشکی

آیا کودک آزاری نشانه بیماری قلبی است؟

روزنامه:

محققان پژوهشگاه ملی تحقیقات بهداشتی و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران شواهد موجود را برای پاسخ به این سؤال که آیا بی اشتهایی و حالت تهوع در کودکان می تواند علائم کووید 19 باشد بررسی کرده اند.

وی گفت: “شواهد نشان می دهد كه كودكان مبتلا به عفونت كروناویروس جدید ممكن است دارای علائم بدون علامت یا علائم مالاریا ، سل و خستگی باشند.” یک اقلیت کوچک همچنین سابقه تنفس متناوب از جمله احتقان بینی را نشان می دهد.

آیا کودک آزاری نشانه بیماری قلبی است؟

برخی از کودکان مبتلا علائم شکمی از جمله ناراحتی معده ، تهوع ، استفراغ ، درد شکم و اسهال را تجربه می کنند. در مطالعه 25 کودک مبتلا به Covid-19 ، شایع ترین علائم در ابتدای بیماری تب (52٪) و سل (44٪) بود. علائم اسهال مانند اسهال (12٪) و حالت تهوع (8٪) نیز گزارش شده است.

در مطالعه‌ای که به 10 کودک مبتلا به Covid-19 مراجعه کرده است. بیشتر کودکان (80٪) سابقه تماس با افراد مبتلا به Covid-19 یا سابقه مراجعه به مناطق پرخطر دارند. شایع ترین علائم در این کودکان سرماخوردگی (80٪) ، سرفه (60٪) ، گلودرد (40٪) ، احتقان بینی (30٪) و احتقان بینی (20٪) است.

یک مطالعه نشان داد که کودکان مبتلا به این بیماری معمولاً بدون علامت هستند و اگر علامتی داشتند ، علائمی که شایع ترین آنها تب و سرفه بود.

به طور کلی ، طبق شواهد موجود ، کودکان اغلب بدون علامت هستند و در صورت بروز مشکل علائم مختلفی از جمله تب و سرفه را نشان می دهند. در برخی موارد ، علاوه بر مشکل در تنفس ، ممکن است علائم اسهال مانند تهوع ، استفراغ ، درد شکم و اسهال را نیز نشان دهد. در نتیجه ، اگرچه تهوع در کودکان بیمار شایع نیست ، اما در برخی مطالعات به عنوان یک علامت ذکر شده است. بنابراین ، در طول اپیدمی Covid-19 ، کودکان باید نسبت به علائم خود هوشیار باشند و در صورت بروز علائم ، با پزشک یا ارائه دهنده خدمات درمانی مشورت کنند.

دکمه بازگشت به بالا