علمی و پزشکی

آگاهی از خطر ابتلای کودک به بیماری روانی با معاینه دندان های کودک

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در دانشگاه هاروارد می گویند که بهداشت دهان و دندان در کودکان می تواند به شناسایی کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری های روانی کمک کند.

طبق شرایط patc و تیکشیدن دندان معمولا بین 6 تا 12 ماهگی شروع می شود و در برخی موارد نوزادان با دندان های پاره به دنیا می آیند. در حال حاضر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ایجاد علائم خاصی از رشد در دندان های ترک خورده می تواند به آنها کمک کند تا کودکان در معرض خطر ابتلا به افسردگی و سایر بیماری های روانی آینده را شناسایی کنند.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دانشگاه هاروارد در یک مطالعه اخیر دریافتند که برخی از مشکلات دوران کودکی حدود یک سوم از کل بیماری های روانی را تشکیل می دهند.

Erin C. Dunn، جامعه شناس و روانپزشک، یکی از دانشمندانی بود که علاقه مند به مطالعه این موضوعات بود و می خواست بداند چه چیزی خطر ابتلا به این بیماری را در کودکان افزایش می دهد. دان می‌گوید: «دندان‌ها به‌عنوان شواهد، طیف وسیعی از تجربیات زندگی را نشان می‌دهند. برای مثال، قرار گرفتن در معرض منابع استرس مانند خوردن غذاهای ناسالم یا بیماری‌ها، می‌تواند بر شکل‌گیری مینای دندان تأثیر بگذارد و منجر به ایجاد خطوط مشخصی در دندان‌ها شود که «خط فشار» نامیده می‌شوند و شبیه حلقه هستند. یک مقداری است که سن آن را نشان می دهد. همانطور که اندازه حلقه های درخت بزرگ با توجه به زمان اطراف درخت در طول کاشت متفاوت است، خطوط دندان بزرگتر نیز ممکن است بسته به محل و فعالیت کودک در رحم مادر و بلافاصله پس از تشکیل دندان متفاوت باشد. اکنون ما فکر می کنیم که خطوط فشار بزرگتر منعکس کننده سخت ترین شرایط زندگی است.

در این مطالعه، دان حدس زد که ایجاد یک خط نوزادی (NNL) می تواند نشان دهد که آیا مادر در دوران بارداری و مدت کوتاهی پس از تولد دچار یک بیماری روانی جدی بوده است یا خیر. در این مطالعه، دانشمندان 70 دندان شیری را که از 70 نوزاد جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند تا این فرضیه را آزمایش کنند. سپس از نوزادان خواسته شد تا سوالاتی در مورد تجربیات خود در دوران بارداری، سابقه افسردگی مادر، کیفیت زندگی و سطح حمایت اجتماعی بنویسند.

محققان دریافتند که فرزندان زنانی که سابقه افسردگی شدید یا سایر اختلالات روانی دارند و زنانی که افسردگی یا اضطراب را در هفته 32 بارداری تجربه کرده‌اند، بیشتر از سایر کودکان دارای خطوط نوزادی هستند. فرزندان مادرانی که بلافاصله پس از بارداری تحت مراقبت های اساسی قرار گرفتند، خط نوزادی کوچکی داشتند.

دان گفت: “هیچ کس مطمئن نیست که چه چیزی باعث تبار کودک می شود، اما ما فکر می کنیم مادری که اضطراب یا افسردگی دارد می تواند کورتیزول بیشتری تولید کند و کورتیزول یک هورمون استرس است که در سلول های مینای دندان کار می کند.” دندان می سازند، گیج می کنند. . تورم سیستمیک عامل دیگری است که می تواند کمک کند. اگر یافته های این مطالعه در یک مطالعه بزرگتر تکرار شود، خط نوزادان و سایر علائم اندازه دندان ممکن است در آینده برای شناسایی نوزادان در معرض خطر مشکلات سلامتی نوزاد استفاده شود. به این ترتیب می‌توان به سرعت کودکان را شناسایی کرد و با استفاده از روش‌های مناسب از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های روانی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا