علمی و پزشکی

آیفون۱۶ با افزایش قیمت بیشتری عرضه خواهد شد؟

طبق گزارش‌های قبلی، هزینه‌های تولید آیفون ۱۵ به میزان قابل توجهی بیشتر از مدل‌های آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ بوده است. با این حال اپل هیچ افزایش قیمتی در سری آیفون ۱۵ اعمال نکرد. انتظار می‌رود اپل برای جبران هزینه‌های بالای قطعات، سری آیفون ۱۶ را گران‌تر بفروشد.
طبق تخمین‌های Nikkei هزینه تولید آیفون ۱۵ پرو مکس ۵۵۸ دلار برآورد شده است و افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدل آیفون ۱۴ پرو مکس در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. این رقم باعث شده آیفون ۱۵ پرو مکس، پرهزینه‌ترین آیفون تاریخ باشد. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، کل هزینه قطعات آیفون‌های «پرو مکس» اپل بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار بوده است. هزینه قطعات در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و به رکورد ۵۵۸ دلاری رسید.

آیفون16 با افزایش قیمت عرضه خواهد شد؟

هزینه‌های تولید سری آیفون ۱۵

هزینه دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۵ پرو مکس اکنون ۳۰ دلار برآورد می‌شود که نسبت به مدل قبلی ۳۸۰ درصد افزایش یافته است. به همین ترتیب، فریم تیتانیومی ۵۰ دلار قیمت دارد که ۴۳ درصد بیشتر از فریم‌های فولادی ضدزنگ آیفون‌های قبلی است. تراشه A۱۷ پرو نیز با هزینه ۱۳۰ دلار، ۲۷ درصد نسبت به تراشه A۱۶ بایونیک افزایش قیمت دارد.

سایر مدل‌های سری آیفون ۱۵ نیز دچار این افزایش هزینه بوده‌اند. قطعات آیفون ۱۵ حدود ۴۲۳ دلار هزینه برداشته که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به آیفون ۱۴ را نشان می‌دهد. آیفون ۱۵ پلاس با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدل قبلی خود ۴۴۲ دلار محاسبه شده است. همچنین آیفون ۱۵ پرو با رشد ۸ درصدی به ۵۲۳ دلار رسیده است.

با وجود این افزایش هزینه‌ها، اپل قیمت خرده‌فروشی هیچ یک از مدل‌های آیفون خود را در سال جاری میلادی افزایش نداد و تصمیم گرفت تأثیر افزایش هزینه‌ها را جذب کند. تنها تغییر قابل توجه تولید نکردن مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس بود. به این معنی که کاربرانی که معمولاً مدل ۱۲۸ گیگابایتی را می‌خریدند باید ۱۰۰ دلار بیشتر برای تهیه مدل ۲۵۶ گیگابایتی بپردازند.

شرکت تحقیقاتی Fomalhaut Techno Solutions مستقر در توکیو با همکاری Nikkei اعتقاد دارند که اگر اپل به جذب تأثیرات این افزایش هزینه‌های تولید ادامه دهد، به زودی ضربه خواهد خورد. در نهایت، اپل ممکن است تصمیم بگیرد که قیمت خرده‌فروشی آیفون ۱۶ را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا