رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به منظور کاهش ریسک عدم پاسخگویی در روش درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالاها، تصمیم گرفتند این مدل را به مدت 6 ماه روی برخی از کالاهایی که دارای این شرایط هستند، آزمایش کنند. کمترین تاثیر را بر سبد خرید مصرف کنندگان داشته باشد. دارند.
به گزارش patc، سعید ممبینی از تشکیل جلسه بررسی قیمت تولید محصولات اتاق بازرگانی ایران خبر داد و عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست حضور داشتند. اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران و فروشگاه های زنجیره ای: وزارت صمت اخیرا تصمیم گرفت قیمت تولید برخی کالاهای مصرفی (FMCG) و تعداد محدودی لوازم خانگی را درج کند.
وی افزود: بر اساس دستور وزارت صمت، تولید آزمایشی «آب معدنی»، «آبمیوه»، «نوشیدنیهای گازدار»، «مال ماءالشعیر و نوشابههای مالت» از امروز به مدت شش ماه انجام میشود. غذاساز، دستگاه نوشیدنی، چرخ گوشت و مایکروفر از گروه کالاهای سرمایه ای وارد فاز اول این طرح می شوند و ممکن است در هفته جاری سایر کالاها به این طرح ها بپیوندند.
ممبینی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در عرضه کالا و خدمات به ویژه در حوزه شرکت های مجازی و فروشگاه های زنجیره ای بوده ایم. آنها با روش ها و تکنیک های بازاریابی سعی در جذب و حفظ مشتری دارند.اگرچه این روش در معکوس هیچ ضرری ندارد، اما گاهی اوقات این تجار تخفیف های نجومی و غیر واقعی را ارائه می دهند که اغلب مورد انتقاد رسانه ها قرار می گیرد و عمومی کردن آن در نهایت منجر به بی اعتمادی مصرف کنندگان می شود. برخی از فروشگاه ها و محصولات
وی گفت: یکی از روش های این گونه واحدهای تولیدی درج قیمت های بالاتر از قیمت واقعی روی کالاها است و در مرحله بعد فروشندگان تخفیف های غیر واقعی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. قیمت های مصرف کننده برای محصولات تعیین شده است و برنامه هایی برای درج “قیمت تولید” روی محصولات وجود دارد و با رقابتی کردن قیمت های نهایی فروشگاه های مختلف به تقویت بازار رقابتی کمک می کند.
به گفته ممبینی، با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظف به درج قیمت های تولید بر روی محصولات یعنی قیمت فاکتور و فروشگاه ها نیز موظف به درج قیمت فروش (مصرف) روی کالا یا روی محصول هستند. . قفسه ها و قفسه های محصول.
وی افزود: ما به عنوان بخش خصوصی می گوییم که در یک اقتصاد سالم و یک بازار آرام، بهترین راه برای القاعده این است که تولیدکنندگان محصول را قیمت گذاری نکنند تا در فضای رقابتی باشد و آنها بتوانند در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. می توانند با مقایسه قیمت ها فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند اما از آنجایی که بازار امروز ما چنین شرایطی را ندارد، وزارت صمت موظف است قیمت های تولید را روی محصولات درج کند. قیمت مناسب اعلام کرده است فروشگاه بله.
وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند این روش می تواند از فریب مشتری جلوگیری کند، اما به دلیل اینکه پیش بینی می شود در اجرا مشکلاتی پیش بیاید، جلساتی را با رئیس اتحادیه، اتحادیه های صنفی ذیربط و مدیران پشتیبان برگزار کردیم و سازمان ها برای رفع برخی از مشکلات باید حتماً مشکلات را حل کنند. از قبل محاسبه شود
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، وی گفت: به منظور کاهش ریسک عدم پاسخگویی سامانه، مقرر شد طرح آزمایشی برای تعداد کمی از کالاها به مدت شش ماه اجرا شود. این محصولات کمترین تاثیر را در سبد خرید مصرف کنندگان دارند.
انتهای پیام/