اقتصادی

از سال ۱۴۰۲ به بعد در تامین برق دچار مشکل می شویم

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: اگر کشور به برق بیشتری احتیاج داشته باشد ، اگر سرمایه گذاری لازم انجام نشود ، با مشکل شروع تأمین برق از سال 1402 روبرو خواهیم شد.

محسن طرزطلب در مصاحبه با patc در حال پاسخ به س questionsالات زیر بود: در صورت لغو تحریم ها ، تورم کاهش یافته و سپس مصرف برق افزایش می یابد ، آیا کشور توانایی تأمین برق را دارد؟ در سه سال گذشته سرمایه سرمایه گذاری خوبی در صنعت برق نداشته است. و آنچه نگران کننده است این است که پس از 1402 ، با شکاف جدی ظرفیت روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی توانیم در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی داشته باشیم ، از طرف دیگر به دلیل بحث در مورد تحریم ها ، بلکه به دلیل افزایش نرخ ارز ، هزینه ها و قیمت های ما نیز افزایش یافته و تعرفه ها نیز بسیار افزایش یافته است. مشکلاتی پیش خواهد آمد

مدیرعامل یک شرکت برق حرارتی تأکید کرد که مجموع این مشکلات عدم تعادل در صنعت برق را سه برابر کرده است. وی گفت: اگر در بحث سرمایه گذاری اشتباه فکر کنیم و طی چند سال آینده رشد برق از سه سال گذشته بیشتر نخواهد شد ، در این صورت با مشکل روبرو خواهیم شد.

تالز طالب در مورد آخرین تحولات در ساخت نیروگاه های برق در کشور گفت: آغاز چندین پروژه در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود این پروژه ها تا پایان سال جاری از جمله نیروگاه سبلان به پایان برسد. واحد شماره 1 در بخش بخار ، گاز شماره 1 و شماره 2 است. “نیروگاه هنگام به سومین واحد بزرگ بخش بخار نیروگاه شیروان ، واحد بخار نیروگاه مازندران در دریای خزر و واحد بخار نیروگاه هریس در آذربایجان شرقی تبدیل خواهد شد. و دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه. وارد مدار شوید.

وی با بیان اینکه کل ظرفیت نصب شده این قطعات بیش از 1200 مگاوات است ، گفت: برای سال آینده در نظر داریم مولدهای گاز زرند کرمان ، ژنراتورهای گاز زنجان ، مولد بخار نیروگاه جهرم و ژنراتورهای سبلان را در دستور کار دوم قرار دهیم تا کار به اتمام برسد. به منظور ارتقا آنها در ساعات اوج مصرف ، مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا