علمی و پزشکی

از “طب خانواده” برای هدف قرار دادن مناطق محروم در حوزه پزشکی استفاده می شود

معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی طرح پزشکی خانواده و سامانه ارجاع درمان خبر داد.

بر اساس این گزارش دکتر. سعید کریمی این مطلب را در نشست دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد و گفت: طرح پزشکی خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در سطح اول راه اندازی شده است. و وزارت بهداشت و باید ایجاد شود باید به بخش های 2 و 3 و وزارت بهداشت وصل شود و معاونت های دانشگاه ها با همکاری معاونت های توسعه و فناوری اطلاعات این مهم را پیگیری و اجرا کنند. دفاتر

وی افزود: سامانه های رایانه ای بیمارستانی از جمله سامانه ثبت نام باید آماده پذیرش بیماران مراجعه کننده باشد. روش کار مشخص است و بیمار وارد مکان های 2 و 3 شده و با روش خاصی در سطح 1 به پزشک مراجعه می کند.

معاون درمان گفت: اتصال آزمایشگاه و رادیولوژی به برنامه پزشکی خانواده نیز از سوی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

کریمی گفت: اجرای برنامه پزشکی خانواده به تدریج انجام می شود و در تلاش هستیم تا پایان سال الزامات، آموزش و هماهنگی نظام مدیریتی کشور را برقرار کنیم.

وی افزود: نسخه 03 نوشته شده است و حتماً در معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گروهی برای پیگیری اجرای برنامه پزشکی خانواده ایجاد کنید. در خصوص اجرای دارو باید با مسئولین دانشگاه هماهنگی کنید زیرا برنامه پزشکی خانواده فقط مربوط به درمان نیست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: طرح و نظام ارجاع پزشکی خانواده در تمامی شهرهای زیر 20 هزار نفر در سه ماه پنجم تکمیل شود.

وی همچنین یادآور شد: در ایجاد برنامه پزشکی خانواده از توان سازمان های خصوصی استفاده می شود و می توان از کمک پزشکانی که با بیمه ها قرارداد دارند استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا