علمی و پزشکی

موفقیت طرح «پزشک خانواده» در همدان

patc/ همدان معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اعلام اینکه رشته پزشک خانواده شکست نخورده است، گفت: به عنوان یک متخصص که سال ها کارشناس بودم و اولین قرارداد پزشکی خانواده را در سال 84 به عنوان مدیر درمان منعقد کردم. سازمان. بیمارستان شهر، من معتقدم خانواده خوب عمل کرده اند.

دکتر در گفت وگو با patc، علی عطایی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از نظر هزینه به نفع مردم بوده است، بیان کرد: شاید برنامه پزشک خانواده به اهدافی که او می خواست 100 درصد نرسیده باشد اما همیشه در ارائه پزشک موفق بوده است. .

وی افزود: سامانه خانواده سامانه ای است که در تامین تجهیزات، پرسنل، طراحی و ارتقای خدمات بهداشتی و کمک های اولیه و همچنین کمک رسانی به شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها موفق بوده است.

عطایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تنظیم خانواده در مناطق روستایی، روستایی و شهری با حداقل 20 هزار نفر جمعیت، تعداد دندانپزشکان و دندانپزشکان بهبود یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر امکانات ما دارای پزشک و ماما هستند. پرسنل لازم تدارک دیده شده و درمان های لازم با آنها انجام شده است.

وی تصریح کرد: 239 پزشک در رشته پزشکی خانواده بودند که همین پزشکان را در بیمارستان ها داریم. ارائه پرستاران، دندانپزشکان و آزمایشگاه ها.

عطایی گفت: علاوه بر نوسازی و مقاوم سازی این مرکز، امکانات بهداشتی برای بهبود علائم و مراقبت از مادران باردار، کودکان و مدارس روستاها ایجاد شده و باید در شهرها انجام شود که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: کاری جز راه اندازی نظام ارجاع با طرح پزشک خانواده نداریم تا در دنیا برنامه ای بهتر از این وجود نداشته باشد و اگر مشکلی در سیستم وجود دارد باید رفع شود. در واقع، این روند به دلیل عدم استقرار در شهر و وجود حضور نامناسب دوگانه انجام شده است.

معاون مرکز بهداشت همدان گفت: گاهی اوقات ثروت و فرد متقاضی پروژه اندک است که می تواند حمایت بهتری برای اعتلای همگان باشد و همچنین شهرستان ها را به ازای هر نفر در رتبه دوم قرار دهد و سیستم ارجاع را راه اندازی کند. از بیمارستان ها. مشکلاتی که ممکن است در این فرآیند به وجود بیاید به بیمارستان ها رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص کمبود ماما و حضور ماما گفت: در حال حاضر با رعایت برنامه پزشک از کمبود پزشک ناراحت نیستیم اما گاهی به عنوان شهر کرونا، دندانپزشک قرارداد خود را فسخ کرده است. “

عطایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از بهترین پرداخت کنندگان برای پزشکان است به طوری که طبق سیاست 80 درصد حقوق و پرسنل بر اساس برنامه ماهانه و کشوری و 20 درصد مابقی پرداخت می شود. نظارت و ارزیابی عملکرد هر سه ماه یکبار.

وی درباره همکاری 239 پزشک در آرایش پزشک خانواده و حتی محیط کار، گفت: متاسفانه در بیمارستان ها مشکلی نداریم به طوری که 436 قلم داروی ضروری را برای کمک به بیماران تهیه کرده ایم. مریض.”

عطایی درباره ثبت نام 102 پرستار در سامانه پزشک خانواده گفت: خدمات درمانی هم در روستاها و هم در روستاها ارائه می شود به طوری که 99 داروخانه در محل و 28 داروخانه ارائه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تعداد محل های تکمیل کننده طرح پزشکی خانواده را اینگونه ذکر کرد: تعداد شهرها 79 شهر، روستاها 45، اسکان 14 و مطب دندانپزشکی 62 شهر است.

وی درباره همکاری 65 دندانپزشک در سامانه پزشک خانواده گفت: ما 35 پرسنل آزمایشگاهی داریم، بنابراین در هر شهرستان امکاناتی برای آزمایشگاه های بزرگ داریم و همچنین در شهرها و شهرستان های روستایی کار می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا