اقتصادی

استخراج سالانه حدود ۱۶.۵ میلیون تن مواد معدنی در خوزستان

patc/خوزستان هماهنگ کننده امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان سالانه حدود 16.5 میلیون تن مواد معدنی استخراج می کند و 5 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند که رقم بالایی است.

روز سه شنبه 30 تیر 1401 آقای رضا فتاحی در بیستمین جلسه سالانه شورای عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: خوزستان دارای 273 معدن دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد تنها 100 معدن فعال هستند.

به گزارش patc به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان خوزستان، وی افزود: 12 معدن سنگ و گچ در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 8 معدن فعال است.

فتوحی در ادامه بیان کرد: 10 معدن آسفالت طبیعی در خوزستان وجود دارد که با توجه به اهمیت و نیاز خوزستان باید توسعه فناوری انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: در استان خوزستان حوزه معدن و تولید نمک بسیار فعال و موفق است.

وقتی صحبت از استخراج حرفه ای به میان می آید، خوزستان در رتبه آخر کشور قرار دارد

وی گفت: 82 درصد نفت و گاز و 42 درصد درآمد کشور در خوزستان تولید می شود که در حوزه معدن حرفه ای در پایین ترین سطح کشور قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: نظام مهندسی معدن خوزستان بیش از 1000 عضو دارد و با این تعداد عضو باید استخراج تخصصی در استان انجام شود و در تولید ثروت تاثیر موثری داشته باشد.

خوزستان نیازمند طرح جامع معدنی است

فتوحی گفت: باید اقدامات موثرتری برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان انجام شود و از متولیان حوزه می خواهیم با در نظر گرفتن کمک شرکت های ارزش افزوده و دانش بنیان درآمد خوبی در این بخش داشته باشند.

فتحی با بیان اینکه خوزستان نیازمند طرح جامع معدنی است، گفت: خوزستان قابلیت های بسیار خوبی در تولید محصولات جدید معدنی دریایی دارد.

بیستمین اجلاس کمیته عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور از سوی خوزستان روز سه شنبه در هتل پارس اهواز افتتاح شد و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا