اقتصادی

افت دلار جهانی – patc

دلار در اوایل این هفته شروع به کاهش کرد.

به گزارش رویترز ، فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام كرد كه از طریق بازار ثانویه وارد بازار اوراق بهادار شركت می شود. این اقدام پس از آن انجام شد كه فدرال رزرو در پایان جلسه تصمیم به تغییر نرخ بهره نگرفت كه در حال حاضر بین صفر تا 0.25٪ است.

به نظر می رسد رئیس جمهور ایالات متحده از هر مقام دیگری در این کشور امیدوارتر است. ترامپ در توئیتی نوشت: همانطور که همه ما می دانیم ، اقتصاد کشور ما بسیار ، بسیار قوی بهبود می یابد. دو هفته پیش ، یک فرصت شغلی رکورددار ایجاد کردیم که قبلاً هرگز ندیده بودیم. هیچ کس نمی تواند به این رکورد نزدیک شود!

رودریگو کارتل ، استراتژیست ارشد بازار ارز در بانک ملی استرالیا ، اظهار داشت: “آخرین اخبار مربوط به توسعه اقتصادی هیچ نگرانی را کاهش نداده است.” با بازگشایی شرکت ها ، با این قدرت هاله همچنان رو به افزایش است و ما انتظار داریم دولت و بانک مرکزی مسائل اقتصادی و بهداشت را متعادل کنند.

از سوی دیگر ، شاخص های کلان اقتصادی منتشر شده توسط کشورهای اروپایی نشان می دهد که اوضاع هنوز هم بسیار بد است. با این حال ، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که برنامه خرید اوراق قرضه خود را 600 میلیارد یورو به 1.35 هزار میلیارد یورو افزایش می دهد و تا سال 2021 ادامه خواهد یافت.

براساس داده های Eurostat ، در 12 ماه تا ماه مه ، میانگین نرخ تورم 19 کشور عضو منطقه یورو با 0.1٪ از مدت مشابه در سال گذشته و 0.1٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. این همان مدت مشابه سال گذشته در نظر گرفته شده است. از تاریخ 27 ماه مه ، نرخ تورم 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​0.6٪ بوده است که نسبت به یک ماه قبل 0.1٪ کاهش داشته است. نرخ تورم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1 درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم به دور از هدف 2٪ تعیین شده توسط بانک مرکزی اروپا است.

یک تحلیلگر بانک بارکلیز در گزارشی نوشت: “ما انتظار داریم که بازار ارز همچنان درگیر اخبار مثبت از بهبود تدریجی فعالیت اقتصادی و اخبار منفی مبنی بر بروز همه گیر بیماری تاج باشد. بعید است اوضاع به زودی پایان یابد. “دریافت.

از طرف دیگر ، با بازگشایی دوباره بنگاه اقتصادی ، ما شاهد اوج دوره بیماری همه گیر کرونا بوده ایم و در برخی از مناطق چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس تاج ، چین طبق گفته مقامات بهداشت چینی مجدداً محدودیت های سفر را اعمال کرده است. گفت: این رفتار با ویروس اصلی متفاوت است. گرفته شده به گفته مقامات چینی ، coronavirus جدید از طریق اروپا وارد چین شده است.

تاکنون 9 هزار و 466،215 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 470،703 کشته شده است. در بین کشورهای مختلف ، کشورهایی که بیشترین تعداد تلفات را دارند ، ایالات متحده آمریکا (122 هزار و 247 نفر) ، برزیل (50659) ، بریتانیا (42.632) ، ایتالیا (34.634) و فرانسه (29.640) هستند. .

جین فولی ، کارشناس ارزی Rone اظهار داشت: “بازار توسط جریانهای مختلف خبری جذب می شود.” از یک طرف ، ما شاهد هستیم که بانک مرکزی نقدینگی زیادی را به بازار تزریق می کند ، از طرف دیگر تنش های ژئوپلیتیکی به سطوح بی سابقه ای رسیده است. این ممکن است عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

در زمینه تجارت خارجی ، عملکرد اقتصادی ایالات متحده ناامید کننده است. در پایان ماه آوریل ، صادرات ایالات متحده نسبت به ماه قبل 20.5 درصد کاهش یافته است ، که در دهه گذشته رقم بی سابقه ای بوده است. از نظر واردات ، واردات آمریکا نسبت به ماه گذشته 10.7 درصد کاهش یافته است. داده های مشابه منتشر شده توسط کانادا نشان می دهد که صادرات با افت 29.7 درصدی و واردات در ماه آوریل 25.1 درصد کاهش یافته و دلار کانادا افزایش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز یک سبد ارز جهانی را اندازه گیری می کند ، امروز با 0.12 درصد بسته شد و به 47485 رسید. نرخ ارز در هر فرانک سوئیس 1،051 دلار آمریکا اعلام شد.

واحد پول اروپا

تاکنون برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند هلند ، دانمارک ، سوئد و اتریش نسبت به پیشنهادات فرانسه و آلمان اعتراض کرده اند و تاکنون نتوانسته اند یک بسته حمایتی از 1 تریلیون یورو برای اقتصادهای اروپایی برای دفاع در برابر تاج ویروس اجرا کنند. از طرف دیگر ، مرزهای اتحادیه اروپا برای بسیاری از کشورها همچنان بسته خواهد بود و این امر بر تجارت خارجی و جریان سرمایه تأثیر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر ، روند افزایش کسری بودجه در انگلیس توسط سایر کشورهای اروپایی ادامه دارد و به نظر می رسد با افزایش دولت هزینه های خود ، این کار در ماه های آینده ادامه خواهد یافت. این موضوع فشار بیشتری را به یورو و پوند در ماه های آینده وارد می کند. نخست وزیر ایتالیا گفت که کسری بودجه این کشور ممکن است بسیار بالاتر از تخمین دولت قبل از بحران کرونا باشد.

در آخرین دور معاملات ، نرخ پوند به دلار با 0.23 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبلی به 1237 دلار رسید. یورو در برابر دلار 0.16 درصد در برابر دلار به 11119 دلار افزایش یافت و در کانال 1.11 نیز قرار دارد.

ادوارد مویا ، تحلیلگر بازار ارز اواندا ، اظهار داشت: اگرچه وضعیت فعلی نسبت به ماه گذشته بهبود یافته است ، اما بازار سهام هنوز در وضعیت بهتری قرار دارد ، حال به جز معامله گرانی که رفتارهای دلار را زیر میکروسکوپ قرار می دهند. علاوه بر این ، آنها منتظرند ببینند که بانکهای مرکزی سوئیس و ژاپن چه کارهایی را انجام می دهند و چگونه نرخ بهره را (که در حال حاضر در ارزش های منفی هستند) اداره می کنند.

ارز آسیا

عملکرد اقتصادهای مهم آسیا ناامیدکننده است. به گفته دولت ژاپن ، اقتصاد ژاپن در سه سال اول امسال 0.6 درصد کاهش یافته است. این رشد 0.3٪ بیشتر از آنچه کارشناسان پیش بینی کرده بودند ، بوده و بدترین عملکرد اقتصاد ژاپن از سال 2015 است. از ماه مارس ، بانک ژاپن انواع مختلف ین بالغ بر 14.4 تریلیون ین را به بازار مالی تزریق کرده است تا پیامدهای اقتصادی کروناویروس را کاهش دهد.

در معاملات ارز جهانی ، دلار آمریکا با 0.05٪ افزایش به 106.885 ین رسید. نرخ ارز دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا 1.457 دلار آمریکا است. نرخ ارز USD به RMB نیز 0777 RMB است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا