علمی و پزشکی

افرادی که دارای “سوراخ های بلند” هستند آسیب ریه را پنهان می کنند

داده های تحقیقات قبلی در بریتانیا نشان داده است که افراد مبتلا به “کووید طولانی” ممکن است آسیب مخفی ریه داشته باشند.

به گزارش patc، دانشمندان علوم پزشکی با کمک مرکز مطالعات زیست پزشکی دانشگاه آکسفورد از اسکنر زنون برای تشخیص ناهنجاری های ریه افرادی که پس از ساخت کوید همچنان از تنگی نفس رنج می برند، استفاده کردند.

این مطالعه بر روی 11 بیمار انجام شد که هنگام شروع مصرف کووید به دنبال مراقبت پزشکی نبودند اما پس از ابتلا به اولین بیماری برای مدت طولانی بازنشسته شدند.

در این آزمایش از گازهای بی بو، بی رنگ، بی بو و بدون دارو برای ارزیابی آسیب احتمالی ریه در بیمارانی که در بیمارستان بستری نشده بودند اما علائم کووید 19 داشتند، استفاده شد.

نتایج اولیه این مطالعه نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به کووید طولانی‌مدت (بیماران مبتلا به کووید) با وجود نتایج منظم سایر آزمایش‌ها – مانند سی‌تی‌اسکن، در معرض خطر بیشتری برای انجام آزمایش‌های خون به خون هستند.

بیماران مبتلا به "لانگ کواید"، آسیب مخفی ریه داشته باشد

مناطق تاریک در تصاویر بیمار که آسیب ریه را نشان می دهد / منبع: بی بی سی – دانشگاه آکسفورد

دکتر دکتر گفت: «پیمایش این مطالعه ناتوانی پزشکان در یافتن دلیل پزشکی برای مشکل تنفس، حتی استفاده از اشعه ایکس یا سی تی اسکن در چندین بیمار بود. امیلی فریزر، دبیر اجرایی گروه. .

کارشناسان در این مطالعه ابراز امیدواری کردند که روش فوق (تصویربرداری گاز زنون) بتواند بسیاری از بیماران مبتلا به آسیب های مخفی ریه را شناسایی کرده و درمان مناسب و موثری را برای آنها ارائه دهد.

تحقیقات بزرگتر و دقیق تری برای تایید نتایج این مطالعه قبلی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا