علمی و پزشکی

آسیب جفت در زنان مبتلا به کووید-19

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به شریان‌ها آسیب بزند و از بین ببرد و باعث مرگ زنان باردار شود.

به گزارش patc و به نقل از مدیکال اکسپرس، چنین عوارض جانبی در زنان باردار غیر معمول نیست، اما زنان مبتلا به کووید-19 در معرض خطر بیشتری هستند.

محققان در 12 کشور، از جمله ایالات متحده، 64 نوزاد را مورد بررسی قرار داده اند. همه آنها زنانی بودند که واکسینه نشده بودند و در این فاصله زمانی کووید-19 داشتند.

دکتر دکتر می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که آسیب به جفت، به جای جنین، باعث مرگ ناشی از کووید-19 می شود. جفری گلدشتاین، آسیب شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن در فاینبرگ.

او در این مطالعه که پنجشنبه در Archives of Pathology & Laboratory Medicine منتشر شد، شرکت نکرد.

شواهد قبلی نشان داده است که احتمال مرگ زنان باردار مبتلا به کووید-19 بیشتر است. مخصوصا با دلتا. این واکسن برای زنان باردار توصیه می شود.

دکتر دکتر می‌گوید: «برخی عفونت‌ها می‌توانند جفت را با جایگزینی آن‌ها از بین ببرند و معمولاً این کار را با از بین بردن جنین انجام می‌دهند. دیوید شوارتز، نویسنده ارشد و متخصص پزشکی آتلانتا. یک نمونه از آن ویروس زیکا است.

او و همکارانش می‌خواهند بدانند که آیا این موضوع در هنگام تولد یک زن مبتلا به کووید-19 درست است یا خیر. اما یافته های آنها کاملا متفاوت بود. در این مورد خود کیسه آلوده شده بود و به شدت آسیب دیده بود.

آسیب جفت در زنان مبتلا به کووید-19

شوارتز گفت: «در بیشتر موارد، بیش از 90 درصد قربانیان کشته شدند.

ظاهر طبیعی جفت قرمز و اسفنجی است. نمونه هایی که او مطالعه کرد جامد و سیاه بودند. اگرچه این بیماری گاهی اوقات باعث آسیب به جفت می شود، شوارتز می گوید که هرگز چنین آسیب جدی ندیده است.

بره موم اندامی است که در دوران بارداری رشد می کند و خود را به رحم می چسباند و اکسیژن و مواد مغذی را از خون مادر به جنین می رساند.

ویروس از جریان خون وارد رحم می شود و به سلول های بنیادی متصل می شود و باعث التهاب پروتئین می شود که از جریان خون و اکسیژن جلوگیری می کند.

عفونت‌های کرونیال در نوزادان نیز دیده می‌شود، اما شواهد دال بر جدا شدن جفت علت اصلی مرگ و میر در نوزادان است.

گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در میان زنان باردار مبتلا به کووید-19 نشان داد که از هر 80 زن باردار حدود 1 نفر می میرد. این رقم یکی از 155 زن بارداری است که کووید نداشته اند.

فشار خون بالا، عفونت های مزمن و ناهنجاری های جنینی از جمله عواملی هستند که خطر زایمان را در زنان مبتلا به کووید-19 افزایش می دهند.

مشخص نیست که آیا نوع emicron نیز خطر مرده زایی را افزایش می دهد یا خیر. این مطالعه قبل از کشف یک گونه بسیار مسری انجام شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا