اقتصادی

افزایش ۲۴ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در ۸ ماه امسال

مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال صادرات از لحاظ وزنی ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش patc، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه پنج میلیون و ۱۷۳ هزار تن محصولات شیلاتی، دامی، کشاورزی و غذایی به ارزش سه میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۹۰۲ هزار دلار از کشورمان صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود : صادرات شبکه تعاونی های روستایی با وجود سهم بالا در تولید این محصولات ناچیز است که به دنبال حذف واسطه ها در صادرات و اتصال تولید به بازارهای هدف صادراتی از طریق تعاونی های روستایی هستیم که در این زمینه تعاونی ها و تشکل های روستایی در استان های مرزی علاوه بر فروش محصولات خود دروازه و ویترین فروش محصولات سایر استان ها به کشورهای همسایه باشند.

مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به واسطه صادرات ۹۴ درصدی محصولات دامی، شیلاتی کشاورزی و غذایی به کشورهای همسایه، تعاونی های روستایی با ورود به عرصه صادرات در مرزهای خروجی می توانند در توسعه استان و تولید ثروت برای روستاییان با حذف واسطه ها نقش سازنده ای ایفا کنند.

دبیر کمیته توسعه صادرات تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور تاکید کرد: آموزش تعاونی ها با همکاری اتاق های بازرگانی، توانمند سازی آنها و نگاه اقتصادی به تشکل ها و رفع موانع تجاری بر اساس سند چشم انداز مصوب سازمان و برنامه راهبردی توسعه صادرات و تعامل با دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی در دستور کار قرار دارد تا سهم صادرات تعاونی های روستایی و کشاورزی به حد مطلوب نزدیک شود و حتی در بازارهای هدف نیز به عنوان تعیین کننده و تامین کننده با شبکه تامین گسترده خود، نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا