برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

اموزش مزوتراپی مو در خانه

امروزه مزوتراپی مو از امور پرطرفدار به شمار می‌آید. ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در سراسر جهان است و ریشه اصلی این مشکل ناخوشایند، از مسائل ژنتیکی و گاه از بیماری‌ها و یا اختلالات مختلف نشات می‌گیرد. این مشکل ارتباط مستقیمی با کاهش اعتماد به نفس افراد دارد. از طرفی، داروهای موجود برای پیشگیری از ریزش مو برای همه افراد موثر نیستند. مزوتراپی مو یکی از راهکارهای درمانی جدید تلقی می‌شود که هم به تنهایی به کار می‌رود و هم به همراه سایر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هر حالت مزوتراپی مو تاثیرات چشمگیری خواهد داشت. اگر بخواهیم تعریفی کلی برای این روش ارائه دهیم، باید بگوییم مزوتراپی مو به طیف گسترده‌ای از درمان‌های تزریقی با حداقل میزان تهاجم گفته می‌شود که کاربردهای مختلف و فراوانی دارد. اگر قصد یادگیری این دوره مفید را دارید، می‌توانید دوره‌های تخصصی آموزش مزوتراپی مو را طی کنید. این دوره‌های آموزشی توسط گروه تخصصی و مجرب فولیمو به شکلی کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

مزوتراپی مو چیست؟

همان ‌طور که گفتیم، یکی از جدیدترین روش‌های درمانی به شمار می‌آید که با هدف به حداقل رساندن تهاجم به پوست سر صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با انجام این روش درمانی، هم از ریزش مو جلوگیری کنید و هم شاهد رشد بیشتر موهایتان باشید. کاربرد و هدف اصلی این روش درمانی تاثیرگذار، توقف ریزش مو و همین طور تحریک رشد موها است. در این روش موادی از جمله عصاره گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و سایر فاکتورهای رشد مو که همه آن‌ها مواد تقویتی به شمار می‌آیند به درون پوست تزریق می‌شوند. در مزوتراپی، لایه‌ میانی پوست یا همان درم مورد هدف قرار می‌گیرد یا به بیان بهتر، مواد تقویتی به این لایه از پوست سر تزریق می‌شود. در کل می‌توان مزوتراپی را با معنی درمان لایه میانی پوست نیز تعریف کرد.

لایه میانی پوست یا قسمت درم پوست سر از بافت پیوندی به وجود آمده که شامل رشته‌هایی از جمله کلاژن، الاستین، هالورونیک اسید و غیره است. این لایه از پوست سر، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین لایه به شمار می‌آید. ریشه اصلی ریزش مو و سایر مشکلات، وجود کمبود و یا نقص‌هایی در این قسمت از پوست سر است. درم پوست سر ساختارهای مختلفی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به فولیکول مو اشاره کنیم. این لایه از پوست سر موجب انعطاف پذیری پوست می‌شود. احتمالا حال با خود می‌گویید فولیکول مو چیست؟ فولیکول مو از اصلی‌ترین ساختارها به شمار می‌آید که از 20 نوع سلول مختلف تشکیل شده که نتیجه در برگرفتن یک یا چند پیاز مو را به دنبال دارد.

پیاز مو قسمتی است که تارهای مو به وجود می‌آیند، رشد می‌کنند و در نهایت از سطح پوست شما بیرون می‌زنند. متوجه شدیم که پیاز مو که از اصلی‌ترین بخش‌ها به شمار می‌آید، در لایه میانی پوست سر قرار دارد. در روش درمانی مزوتراپی مو، با استفاده از سرنگ‌ها و سایر تجهیزات، ترکیبات تقویتی و خاصی را به لایه درم تزریق می‌کنند. در نتیجه مواد تزریق شده به قسمت پیاز مو می‌رسد و شروع به تاثیرگذاری خواهد کرد. مزوتراپی مو کاربردهای فراوانی دارد که می‌توان به درمان سلولیت، از بین بردن چربی موضعی، درمان چربی، ، تحریک رشد مو و غیره اشاره کرد.

البته این را به یاد داشته باشید که مزوتراپی برای دسته‌ای از افراد پاسخگو نیست. افرادی که دلیل ریزش موی آن‌ها از بیماری‌های زمینه‌ای نشات می‌گیرد و افرادی که به بیماری‌هایی از جمله دیابت، هپاتیت و غیره دچار هستند در این دسته قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که اگر علت ریزش موی شما از مصرف داروهای خاصی نشات می‌گیرد، بهتر است بعد از اتمام دوره مصرف دارو، درمان خود را شروع کنید. از فواید مزوتراپی مو می‌توان به بهبود خون‌رسانی، غذارسانی به بافت پوست، جلوگیری از تحلیل رفتن فولیکول‌ها، تنظیم ترشح چربی و مفید بودن آن در زمینه رشد مو اشاره کنیم. در کل می‌توان گفت مزوتراپی مو فواید و اثرات فراوانی در پی دارد.

به یاد داشته باشید که دوره درمانی مزوتراپی شامل مراحل موثر و فراوانی است که چشم‌پوشی از آن‌ها نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که مزوتراپی مو، به مراقبت‌هایی در طول دوره و پس از دوره نیاز دارد. تا به امروز اکثر مراجعه‌کنندگان پس از طی جلسات متوالی و پی‌درپی، مراقبت‌های اصولی در زمان مناسب و رعایت فاکتورهای مهم شاهد نتایج مطلوبی بوده‌اند. تعداد جلسات این دوره با توجه به نیاز و شرایط هر فرد تعیین می‌شود؛ در نتیجه طول دوره کاملا به شرایط مراجعه‌کننده بستگی دارد و متغیر است.

آموزش تخصصی مزوتراپی مو با مجموعه فولیمو

همان ‌طور که گفتیم، مزوتراپی مو جزو ایمن‌ترین و تاثیرگذارترین دوره‌های درمانی برای جلوگیری از ریزش مو محسوب می‌شود. با اینکه این نوع درمان، نسبتا جدید به شمار می‌آید، اما با توجه به بازخورد و نتایج بی‌نظیر می‌توان گفت که یکی از فوق‌العاده‌ترین روش‌ها در درمان مشکلات پوست سر محسوب می‌شود. امروزه برخی از افراد دغدغه یادگیری و شرکت در دوره‌های آموزشی این مزوتراپی را دارند. هدف دسته‌ای از افراد از گذراندن مو ایجاد کسب‌وکار، جذب شدن در مراکز درمانی و کسب درآمد از این راه است. یادگیری صحیح و قدم به قدم این دوره به صورت جامع و اصولی، به میزان تلاش و دقت شما و صد البته به نحوه آموزش بستگی دارد. در نتیجه سعی کنید به مرکزی حرفه‌ای در این زمینه و سایر دوره‌های مرتبط مراجعه کنید.

البته در این راه تلاش، میزان تجربه و دقت شما نیز بی‌تاثیر نیست. بسیاری از افراد با توجه به شرایط و نداشتن وقت و زمان کافی، تمایل به گذراندن این دوره در خانه و به شکل مجازی را دارند. گروه تخصصی و مجرب فولیمو با ارائه دوره‌ آموزش مزوتراپی مو به صورت تخصصی، پاسخگوی نیاز و دغدغه شما خواهد بود. شما می‌توانید با گذراندن سایر دوره‌های آموزشی این مجموعه از جمله مزوتراپی صورت، کاشت مو و غیره سطح توانایی‌های خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه دریافت دوره‌های آموزشی، از وبسایت این مجموعه حرفه‌ای دیدن کنید.البته پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی تری را برای شما ارائه کنم.

مزوتراپی مو یکی از اقداماتی است که می‌ توانید در جهت جبران موهای از دست رفته خود انجام دهید. اگر تجربه مزوتراپی مو ندارید و می‌ خواهید بدانید چگونه می‌ توانید خودتان در خانه مزوتراپی انجام دهید، تا انتهای این مطلب از فولیمو با ما همراه باشید. مزوتراپی را می‌ توان یکی از بی‌ عارضه‌ ترین روش‌ های جبران موهای از دست رفته دانست. این روش که همواره نتایج مثبتی به همراه دارد بسیار مورد توجه خانم‌ ها قرار گرفته است. شاید پیش از این فکر نمی‌ کردید که بتوانید خودتان در منزل راه حلی برای جبران موهای از دست رفته‌ تان پیدا کنید اما با آموزش مزوتراپی در خانه به راحتی می‌ توانید خودتان به یک مزوتراپیست حرفه‌ ای تبدیل شوید. اما سوال اینجاست که چگونه این آموزش را دریافت کنید؟ تیم فولیمو در یک پکیج آموزشی، فیلم مزوتراپی مو را به همراه توضیحات لازم برای شما تهیه کرده‌ است. کافیست که روی لینک خرید دوره کلیک کنید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی و بسیار ایمن است که از مهمترین کاربرد آن می توان به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد. در این روش درمانی که در دسته شیوه های تزریقی قرار می گیرد، مواد مورد نیاز مو که به آن کوکتل مزوتراپی یا ویال مزوتراپی و یا داروی مزوتراپی گفته می شود توسط پزشک متخصص یا تکنسین با سرنگ های بسیار ریز در زیر پوست سر تزریق می شود. مواد خاص تزریقی به زیر پوست سر توسط پزشک راهوارطب  یا تکنسین وابسته به نوع مشکل فردی که ریزش مو دارد، تعیین می شود؛ بسته به نوع کوکتلی مزوتراپی که انتخاب می کنید ویتامین ها، آنزیم ها، انواع دارو ها، هورمون ها و همچنین عصاره های گیاهی موادی هستند به زیر پوست سر تزریق می شوند. نحوه تزریق کوکتل مزوتراپی نیاز به مهارت و تخصص دارد که با گذراندن این دوره می توانید مهارت تزریق مزوتراپی را بیاموزید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا