اقتصادی

انجام دومین پرواز برای انتقال ایرانی‌های مقیم اوکراین از رومانی

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از انجام دومین پرواز از رومانی برای بازگرداندن دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین خبر داد و گفت: خیر، اما تا زمانی که هواپیما اجازه دهد و مسافران در آن حضور داشته باشند. فرودگاه، تلاش می کنیم هموطنانمان را به ایران بازگردانیم.

حسین جهانی در گفت وگو با patc، درباره دومین پرواز فوق العاده ای که ایرانیان مقیم اوکراین را به کشور بازگرداند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی و سایر هموطنان مقیم اوکراین وارد رومانی شده اند، ایران پرچمدار و مسئولیت پذیر اجتماعی است. ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای انجام یک پرواز فوق العاده برای جابجایی این ایرانیان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این هواپیما که برای بازگرداندن ایرانی‌ها طراحی شده است، می‌تواند حدود 270 نفر را حمل کند، افزود: پس از هماهنگی با سازمان هواپیمایی رومانی و اخذ مجوزهای لازم، پرواز فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده است، اما تعداد مسافران به میزان قابل توجهی است. ایرانیان.» در فرودگاه بخارست حضور یافتند و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن همه هموطنان در این فرودگاه به کار خواهیم بست.

مدیرکل روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران هما درباره جزئیات این پرواز فوق العاده گفت: این پرواز روز شنبه ۱۴ اسفند (فردا) با شماره پرواز ۵۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۰ از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود. 01:00، 20 دقیقه (به وقت محلی) فرود در فرودگاه بخارست. این پرواز در ساعت 53:00 به وقت محلی پس از سوار شدن در فرودگاه بخارست از فرودگاه بخارست انجام می شود و در ساعت 07:50 به وقت محلی در فرودگاه امام خمینی فرود می آید.

جهانی اعلام کرد: پیش از این اولین گروه از دانش آموزان با پرواز «هما» از فرودگاه ورشو در تاریخ دهم سال جاری در ایسواندما برای بازگشت به کشور اقدام کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا