اقتصادی

ارائه خدمات ناوبری هوایی به یک‌هزار و ۵۹۱ پرواز اربعینی

ارائه خدمات ناوبری هوایی به یک‌هزار و ۵۹۱ پرواز اربعینی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ارائه خدمات ناوبری هوایی ایران به یک هزار و ۵۹۱ پرواز عملیات اربعین حسینی در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۱۲ شهریور امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری patc، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: تا  ۱۲ شهریور به یک هزار و ۵۹۱ پرواز خدمات ناوبری هوایی ارائه شده که در این میان، ۹۷۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بوده‌اند که خدمات ناوبری هوایی ایران را از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دریافت کرده‌اند.

وی افزود: متخصصان عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران علاوه بر ارایه خدمات ناوبری هوایی به پروازهای همیشگی در کشورمان و پروازهای عبوری، تمامی تلاش خودشان را برای ارایه خدمات ناوبری به پروازهای عملیات اربعین حسینی و همچنین پروازهای عبوری به مقصد کشور عراق انجام می‌دهند که ان‌شاالله مورد قبول امام حسین(ع) و مردم مسلمان کشورمان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: از ابتدای آغاز عملیات اربعین حسینی تاکنون، فرودگاه مشهد با انجام بیش از نیمی از پروازها به مقصد عراق، پیشتاز فرودگاه‌های معین در این عملیات بوده است.

به گفته  نخجوانی، از ۲۷ مرداد ماه که عملیات اربعین حسینی در فرودگاه‌های کشورمان آغاز شده است، تا ۱۲ اردیبهشت تعداد ۶۱۵ پرواز ورودی و خروجی در ۲۳ فرودگاه معین صورت گرفته که در این میان، فرودگاه بین‌المللی مشهد با میزبانی از ۳۴۷ پرواز نشست و برخاست، رتبه نخست را به دست آورد. همچنین ۴۶ هزار و ۸۶۰ زائر اربعین در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده‌اند که از این نظر هم فرودگاه مشهد پیشتاز بوده است.

در مجموع فرودگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها ۸۲ هزار و ۱۲۰ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند. پروازهای اربعینی فرودگاه مشهد به مقصد شهرهای بغداد و نجف انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با میزبانی از ۷۸ پرواز نشست و برخاست و همچنین ۱۵ هزار و ۶۲ زائر، رتبه دوم را داراست، ادامه داد: در این رتبه‌بندی فرودگاه بین‌المللی اصفهان نیز با میزبانی از ۶۵ پرواز ورودی و خروجی و همچنین ۷ هزار و ۹۷۷ مسافر، در رده سوم قرار گرفته است. زائران از فرودگاه‌های مهرآباد و اصفهان به مقصد شهر نجف اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا