برترین های کار و کسب

انواع تجهیزات ابزار دقیق

ابزار دقیق چیست؟

یک از تجهیزات صنعتی در صنایع، ابزار دقیق است. هایپر صنعت فامکو سال ها فعالیت خود را در زمینه فروش تجهیزات دقیق با برندهای معروف و روز دنیا آغاز کرد و با دانش فنی و تجربیات بی شماری به بزرگترین و برجسته ترین تامین کننده دقت تبدیل شد. تجهیزات همیشه بهترین در صنعت هستند. با توجه به نیاز مصرف در ایران محصولاتی از معروف ترین برندهای داخلی و خارجی ارائه می کند.

هایپر صنعت فامکو طیف وسیعی از ابزارها از جمله ارتفاع سنج، فشارسنج، گیج دما، دبی سنج، تجهیزات کالیبراسیون، تست آب، اندازه گیری فیزیکی، پزشکی، مهندسی برق و مهندسی برق را ارائه می دهد. انواع گونه ها.

تجهیزات زیرساختی برای سیستم های کنترل و اتوماسیون شامل تجهیزاتی مانند کنترل کننده های جریان، کنترل کننده های فشار، پمپ ها، آشکارسازهای گاز، ژنراتورها، راکتورهای آزمایشگاهی و غیره است. با کمک این دستگاه ها می توان پارامترهای فیزیکی مهمی مانند دما، فشار، جریان، سطح مایع و غیره را در فرآیندهای صنعتی به دقت اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل کرد.

ابزار مناسب را می توان به دو صورت طبقه بندی کرد، یکی با توجه به نوع کار این ابزارها. به عنوان مثال، دستگاه هایی که مسئول کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح هستند به عنوان کنترل کننده شناخته می شوند، دستگاه های مشابهی که این مقادیر را نشان می دهند نشانگر یا نمایشگر نامیده می شوند و دستگاه هایی که اطلاعات ارزش را به شکل استاندارد انتقال می دهند. فرستنده سیگنال معروف به

ابزارهای دقیق را نیز می توان با توجه به پارامترهایی که این ابزارها باید انجام دهند طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، بخش‌هایی از دستگاه‌های مرتبط با دما، مانند کنترل‌کننده دما، فرستنده دما و دماسنج یا نمایشگر دما، اندازه‌گیری فشار و کنترل دقیق، اندازه‌گیری جریان یا اندازه‌گیری جریان مایع و انتقال مقادیر جریان یا کنترل جریان، تجهیزات اندازه‌گیری سطح یا مواد، اندازه گیری سطح داخلی ظروف و تجهیزات کنترل دقیق و اندازه گیری سرعت، تجهیزات رطوبت سنج و غیره.

انواع تجهیزات ابزار دقیق

1. سنسور

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری و تبدیل کمیت های فیزیکی به کمیت های الکتریکی باشد سنسور نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

فرستنده ها به طور کلی به دستگاه هایی گفته می شود که سیگنال ها را در یک بسته اندازه گیری (حسگر)، تبدیل و تقویت می کنند. فرستنده ها دستگاه هایی هستند که در فرآیندهای صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا فاصله بین فرستنده و واحد کنترل بسیار زیاد است و در این حالت فرستنده تنها مورد معقول به نظر می رسد.

3. مترجم

مبدل ها در واقع مبدل سیگنال های خروجی سنسور به سیگنال های استاندارد هستند، برای مثال استفاده از ترموکوپل خروجی میلی ولت در صنعت کاملا اشتباه بود، بنابراین در این موارد می توانید از مبدل ترموکوپل برای سیگنال 0-10 ولت استفاده کنید. . مبدل ها عموماً ترانسفورماتور هستند.

4. تجسم

نمایشگرهایی که ورودی آنها استاندارد است باید برای نمایش مقدار پارامترهای اندازه گیری شده ابزار دقیق استفاده شود. به عنوان مثال، نمایشگرهایی که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10 ولت، 4-20 میلی آمپر پشتیبانی می کنند، باید برای نمایش مقدار فشار یک سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط یک سنسور استفاده شوند.

5. کنترل کننده

سطح بعدی کنترل، فرض کنید می خواهید دمای مخزن آب را در حین کار کنترل کنید، اجزا و ابزار مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل، سنسور دما و کنترل دمای برق کنترل سوپاپ. ، می تواند دمای آتش باشد که شیر مسئول کنترل ورودی گاز را کنترل می کند یا می تواند دمای بخار منبع تغذیه باشد که سرعت جریان بخار را کنترل می کند.

6. آخرین عنصر

همانطور که از نام آن پیداست آخرین مرحله هر فرآیند توسط یک عنصر پایانی (البته اگر یک فرآیند کنترلی باشد) انجام می شود که در فرآیندهای مختلف این عنصر پایانی متفاوت است. شاید در یک فرآیند آخرین عنصر یک شیر کنترل، در دیگری یک موتور الکتریکی، در دیگری جک پنوماتیک و هیدرولیک و غیره باشد. اپراتورها در واقع آخرین عنصر هستند.

دکمه بازگشت به بالا