علمی و پزشکی

اهمیت توجه نظام سلامت و رسانه به موضوع ناباروری

مدیر مرکز ناباروری ابن سینا گفت: از هر پنج زوج در سنین باروری، یک زوج دچار نوعی ناباروری می شود. این رقم نشان دهنده شیوع ناباروری در کشور است، بنابراین دستگاه های بهداشتی و رسانه ها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

به گزارش patcمرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی به مناسبت روز فرهنگ عمومی “پویش ناباروری و فرهنگ عمومی” از 8 تا 14 آبان ماه با هدف افزایش آگاهی در مورد ناباروری، اصلاح باورهای غلط در مورد ناباروری و فرهنگ سازی ناباروری برگزار می شود. روز اول تقویم این گروه با عبارت «به زوج های نابارور کمک کنید» مشخص شده است.

دکتر. علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا اظهار داشت: بر اساس برآوردهای فعلی، شیوع ناباروری در کشور بین 15 تا 20 درصد برآورد شده است. بنابراین از هر 5 کودک در سنین باروری 1 نفر با مشکل ناباروری مواجه است. این رقم نشان دهنده شیوع ناباروری در کشور است، بنابراین دستگاه های بهداشتی و رسانه ها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. از سوی دیگر، با توجه به سیاست های جمعیتی کشور و تاکید مجریان بر ارتقای باروری و حمایت از سالمندان در چند دهه آینده، نیاز به مراقبت از خانواده های نابارور دوچندان می شود، چرا که با تعداد افرادی که توانایی پرداخت هزینه های درمانی را دارند مواجه هستیم. مشتاق بودن.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: پژوهشکده و مرکز تحقیقات ناباروری ابن سینا همواره در کنار پزشکی و ناباروری به حوزه های دیگری نیز توجه داشته است. در واقع، مشکلات ابن سینا علاوه بر تلاش برای ارائه با کیفیت ترین و بالاترین کیفیت مراقبت، همواره با ابعاد مختلف ذهنی، فرهنگی و ناباروری مواجه بوده است. برگزاری سمینارهای فراوان، انتشار کتاب، تعامل با رسانه ها و تولید مقالات دانشگاهی از جمله فعالیت های این گروه برای آگاهی بخشی و اصلاح باورهای غلط در مورد ناباروری و همچنین فرهنگ سازی حمایت از خانواده های نابارور است.

وی همچنین درباره هدف حمایت از ناباروری و فرهنگ انسانی توضیح داد: در راستای پرداختن به فرهنگ ناباروری در 18 آبان ماه فرصت یافتیم تا فرهنگ ناباروری را که فرهنگ انسانی یا فرهنگ انسانی نامیده می شود، بررسی کنیم. روزی در تقویم ملی ما، از جمله نحوه برخورد مردم با زوج های نابارور، تغییر باورهای غلط و باورهای غیرعلمی در مورد ناباروری و اطلاع رسانی به مردم در مورد عوامل مختلف موثر بر سلامت باروری. در این فیلم که به مدت یک هفته می گذرد، با کمک متخصصان مجرب تلاش می کنیم اطلاعات مفید و آموزنده ای را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

در مورد نامگذاری روز اول اسکن، دکتر. صادقی تبار گفت: این پویش را با عبارت «به زوج‌های نابارور کمک کنید» آغاز کردیم، زیرا معتقدیم کمک به خانواده‌های نابارور مانند کمک به افراد مبتلا به بیماری‌ها یا مشکلات، وظیفه عمومی است.» مراقبت‌های پزشکی، مراقبت‌های پزشکی، روان‌درمانی و خدمات اجتماعی بخشی از مسئولیت بزرگسالان و سیاستگذاران و بخشی از مسئولیت جامعه است که ابن سینا در این مسیر حرکت کرده و رفاه خانواده های نابارور یکی از مهمترین عوامل این بحران بوده است.

وی درباره نیاز به تامین اعتبار برای درمان ناباروری گفت: خوشبختانه کشور ما از نظر باروری و مراقبت های پزشکی با کشورهای پیشرفته دنیا هم سطح است و از نظر مراقبت های پزشکی یکی از ارکان منطقه هستیم. درمان و کارشناسی ناباروری بیش از یک دهه است که با برگزاری سمینارهایی مانند “بیمه و ناباروری”، نشست های ویژه با مسئولان و نشست های خبری در تلاش هستیم تا اهمیت و اهمیت این موضوع را بالا ببریم. ورود خیریه ها و سازمان های مردم نهاد به این عرصه و حمایت از خانواده های نابارور مهم است.

دکتر. صادقی تبار ادامه داد: واقعاً مرکز درمان ناباروری ابن سینا نیز در این زمینه بسیار مفید بوده است. به عنوان مثال در سال گذشته با کمک سازمان بیمه نیروهای مسلح توانستیم درمان ناباروری را به عنوان مثال آی یو آی، IVF و تخلیه جنین با بیمه نیروهای مسلح در این بین انجام دهیم و عزیزان را تحت پوشش قرار دهیم. با استفاده از این بیمه می توانید از این فرصت به صورت رایگان در مرکز ابن سینا استفاده کنید. همچنین با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان دریافت وام برای مددجویان خانگی برای کمک به درمان ناباروری را فراهم کرده ایم. علاوه بر این، هر ساله در رویدادهای مختلف از جمله هفته ملی جمعیت، از زوج های نابارور به صورت رایگان حمایت می کنیم.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره کمک به زوج های نابارور گفت: همانطور که دیدیم حمایت فقط به جمع آوری پول و بیمه نیست. افراد فرودست فرزندانی پست به دنیا می آورند و در نتیجه حقارت خود را تبلیغ می کنند. بسیاری از این مشکلات ناشی از به اصطلاح «ناباروری» و اطرافیان شما و جامعه است. متاسفانه در فرهنگ ما هنوز ناباروری معیوب و ضعیف تلقی می شود و باعث می شود که زوج های نابارور برای فرار از این علامت مشکل خود را پنهان کنند و به جای حمایت عاطفی اطرافیان، مشکل ناباروری خود را پنهان کنند. بسیاری از مراجعینی که از شهرهای دیگر به دفتر مرکزی ما مراجعه می کنند، با وجود داشتن اقوام و دوستان نزدیک در تهران، ترجیح می دهند در طول درمان به منزل خود مراجعه نکنند، زیرا نمی خواهند به ناباروری خود پی ببرند. از سوی دیگر، اگر او مشکلات سلامتی دیگری مانند بیماری قلبی یا دیابت داشت، به راحتی می توانست از کمک، حمایت و شفقت خانواده و دوستان دریافت کند.

وی افزود: فرهنگ سازی ناباروری و سلامت و تندرستی مانند سایر بیماری ها حائز اهمیت است و نباید با برچسب ها و قضاوت های توهین آمیز دیگران همراه باشد. زوج های بدون فرزند به همدردی و حمایت نیاز دارند، نه قضاوت، همدردی یا سرزنش. باید فرهنگ سازی شود که افراد ناباروری به راحتی و بدون ترس از برچسب زدن مشکل خود را مطرح کنند و روند درمان را به راحتی طی کنند. گاهی اوقات متوجه می‌شویم که زوج‌های شاغل زمانی برای بازنشستگی ندارند، زیرا نمی‌توانند دلیل ترک و استفاده از مرخصی استعلاجی خود را توضیح دهند. زیرا می ترسند همه در محل کار متوجه ناباروری زوج شوند و با آزار، رفتار و رفتار مواجه شوند.

دکتر دکتر می گوید: همانطور که گفتم زوج های نابارور به حمایت بزرگسالان و سیاست گذاران و همچنین حمایت افراد و اطرافیان نیاز دارند. صادقی تبار به گزارش روابط اجتماعی مرکز درمان ناباروری ابن سینا دانشگاه. جهاد. اما روزنامه نگاران نقش حیاتی در تحقق این حفاظت دارند. تلویزیون آینه ای از مردم است و وظیفه اصلی آن نشان دادن نقاط ضعف، نیازها و مشکلات مردم است. اگر رسانه‌ها، رسانه‌ها، رسانه‌های ملی، رسانه‌ها و اینترنت نگران مشکلات خانواده‌های نابارور، چه از نظر مالی، چه اجتماعی و اجتماعی باشند، می‌توان انتظار بسیاری از مردم را داشت. این مساله. اطلاع رسانی و ارائه مراقبت های پزشکی مناسب به زوج های نابارور و عاطفی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا