برترین های کار و کسبعمومی

ایا سنگ حدید به آهن ربا می چسبد؟ آشنایی با انگشتر حدید چینی

هماتیت یا حدید یکی از فراوان ترین کانی در پوسته زمین است که می توان آن را یکی از منباع و اشکال سنگ معدن آهن نام برد. استفاده از خواص سنگ حدید در گذشته و یا کاربردهایی نظیر رنگدانه سرخ از خاک هماتیت و پودر ساینده از مواردی است که موجب توجه بشر واقع شده است. در قدیم هماتیت با نامهایی چون شبانگ، خماهن و شاذنج خوانده می شد. در این مقاله می آموزیم که : سنگ حدید چه کاربردی درگذشته داشته است؟ از نظر کانی شناسی هماتیت چگونه تشکیل می شود و معادن آن در کجا قرار دارند؟ حدید صینی چیست؟ خواص سنگ حدید چه می باشد؟ مضرات سنگ حدید و خواص آن در چاکرا درمانی چگونه است؟

تاریخچه سنگ حدید

در دوران رم باستان نیز مردمان این سنگ را به عنوان نماد مریخ می شناختند و بر این اعتقاد بودند که خدای جنگ، دارنده این گوهر را از بلاها دور می سازد. همچنین در آمریکا نیز بومیان این منطقه از پودر حدید برای طراحی نقش های جنگی، بر روی صورت های خود استفاده می کردند و عقیده داشتند با این کار سپری محافظ و جادویی برای خود ایجاد می کنند.

مردمان شرق بر این باورند که استفاده از سنگ حدید باعث پیروزی در پرونده های حقوقی می شود

انگشتر حدید رهبر |انگشتر حدید زنانه دیجی کالا

تشخیص سنگ حدید اصل

تشخیص حدید اصل بسیاری تصور دارند که هماتیت یا حدید اصل باید حتما جذب آهنربا شود درصورتی که این تفکر نادرست است. اگرچه برخی از هماتیت ها به اندازه خیلی کمی خاصیت مغناطیسی دارند که جذب آهنربا شوند ولی این موضوع درباره همه آنها صدق نمیکند. گاهی نیز تصور می شود قطعه یافت شده به علت خاصیت مغناطیسی سنگ مگنتیت یا پیروتیت است. بنابراین باید دیگر خصوصیات سنگ مانند وزن مخصوص، رنگ خاکه یا شکل کریستال آن را نیز بررسی کنید. گاهی رگه قرمز هماتیت به همراه سنگ مگنتیت (آهنربای طبیعی) نیز یافت می شود.

اصولا حدید جزو سنگ های رده ارزان قیمت قرار دارد و با توجه به فراوانی آن تولید صنعتی آن توجیحی ندارد. برای دانستن قیمت سنگ حدید اصل به سایت شرف آنلاین سر بزنید.

یکی از راه های تشخیص حدید اصلی جذب شدن این سنگ به آهن ربا معرفی شده یا اینکه خاصیت آهن ربایی داشته باشد که این روش غلط می باشد! بعضی از هماتیت ها کمی خاصیت مغناطیسی دارند ولی در مورد همه به این صورت نیست و این روش را نمی توان مبنایی برای تشخصیص حدید اصل قرار داد.برای بررسی این موضوع ابتدا باید تفاوت میان حدید و آهن و سنگ آهن را بدانیم.

آیا حدید نر و ماده وجود دارد؟

آیا سنگ حدید نر و ماده دارد؟ جنسیت دارد؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است، دیده می شود که برخی نوع مات  و تیره تر حدید را نر و نوع روشن تر و براق تر آن را ماده می نامند و بر همین حساب برای نوع نر قدرت و ارزش بیشتری قائل شده و گران تر هم به فروش می رسانند یا بیان می کنند که حدید اصلی که دارای خواص است حدید نر است که کلا این موارد باطل هست و فقط برای گران تر فروختن سنگ استفاده می شود و در کاربرد و اثر سنگ هیچ تاثیری ندارد.

سنگ حدید چینی

سنگ حدید چینی همان سنگ آهن یا سنگ هماتیت است که از آن برای ساخت جواهرات مختلف و انگشتر حدید چینی استفاده می شود. در روایات مختلف از این سنگ به نان سنگ حدید صینی یاد شده است. علت این موضوع این است  که زبان عربی بعضی از حروف فارسی از جمله حرف چ را ندارد. بنابراین به جای حرف چ از حرف ص استفاده شده است. در واقع سنگ حدید چینی یا صینی همان سنگ حدید اصل می باشد. در حال حاضر نیز در بین مردم سنگ حدید اصل به نام حدید صینی شناخته می شود.

خواص سنگ حدید

سنگ حدید برای کنترل قدرت عنصر زمین مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع انرژی زمینی این سنگ می تواند برای بهبود تمام اموری که قدرت زمینی دارند، به کار برده شود. زمین عنصری است که دنیای فیزیکی، پول و کارهای عملی را در بر می گیرد.

بعلاوه این سنگ برای تقویت مهارت های استدلال منطقی و ریاضیات بسیار پرکاربرد است. سنگ حدید انرژی منفی را از فرد دور کرده و انرژی مثبت را جذب می کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز می شود. برخی از دیگر خواص سنگ حدید عبارتند از

تنظیم جریان خون

کاهش اختلالات خونی

کاهش دردهای عصبی

بهبود گرفتگی عضلات و شکستگی استخوان ها

تقویت سیستم ایمنی

تنظیم دمای بدن و بهبود تب

کاهش استرس و اضطراب

تنظیم چاکراهای بدن

مضرات سنگ حدید

در مورد مضرات سنگ حدید مطلب موثقی نقل نشده است. اما در بعضی از روایات آمده که نباید سنگ حدید را در هنگام نماز به همراه داشته باشید.

از آنجایی که انرژی این سنگ بسیار زیاد است، نباید سنگ حدید را بطور دائم همراه خود داشت. همچنین در مکان هایی مانند حمام، دستشویی و مکان های نجس نباید از آن استفاده نمود.

دستبند حدید مغناطیسی

بعضی از انواع سنگ حدید به علت وجود عنصر آهن و اندکی خاصیت مغناطیسی در آن جذب آهنربا می شوند. اما این برای تمام سنگ های حدید صدق نمی کند. از جمله مشخصات سنگ حدید اصل این است که سنگ حدید سختی بیشتر از شیشه دارد. بنابراین می تواند روی شیشه خط بیندازد. از طرفی سنگ حدید چگالی بالایی دارد، به نحوی که سنگینی آن در دست حس می شود.

همچنین سنگ حدید اصل در هنگام حکاکی پودر سرخ رنگی از خود به جا می گذارد که با چشم قابل مشاهده است. حتی اگر آن را روی یک ظرف چینی فاقد لعاب بکشید، خط سرخی از خود به جای می گذارد. البته باید دقت داشت که این کار ممکن است به نگین صدمه وارد کند.

چرا سنگ حدید جذب آهن ربا نمی شود؟

فرمول شمیایی آهن Fe و فرمول شمیایی حدید Fe3O2 است. سنگ آهن به طور عمده از هماتیت Fe3O2 و مگنتیت Fe3O4 تشکیل می شود، آهن Fe که جذب آهن ربا می شود با فرایند ذوب و احیا و خالص سازی از سنگ آهن استخراج می شود، میانگین عیار سنگ آهن به طور متوسط حدود ۶۰ درصد است، یعنی ممکن است خلوص آهن موجود در یک تکه سنگ از ۴۰ تا ۸۰ درصد باشد که همین موضوع روی میزان جذب آهن ربا به سنگ تاثیر دارد.حدید اصل از آهن خالص ( نه استیل و فولاد و تیغه چاقو و… ) سخت تر ولی شکننده تر است و در اسید کلریدریک حل می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا