اقتصادی

ایجاد اتاق فکر مهمترین ضرورت توسعه در شهرهای جدید

ایزنر/سنترال معاون عمران شهری فانجیان شرکت عمران شین‌چنگ گفت: مهم‌ترین نکته برای یک شهر جدید برای تامین کیفیت مدیریت شهری ایجاد و تشکیل اتاق فکر، تبادل نظر و تحقق توسعه شهری است. .

در مراسم معارفه عضو هیئت مدیره عمران شهرجدید امیرکبیر با بیان مهمترین گام در راستای مدیریت کیفیت گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که امروزه در بحث بهبود مدیریت شهری در شهرهای جدید می توانیم برداریم، تشکیل اتاق های فکر، استفاده از مفاهیم و ایده های مختلف برای ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی شهر جدید است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از شهرهای جدید امروزی توانسته اند نقشه راه خود را بیابند و در مسیر مشخصی حرکت کنند و شهرهای جدید امیرکبیر نیز برای خود نیازمند بهره مندی از تفکر و اندیشه خلاق نخبگان در مناطق مختلف شهری هستند. رشد و شکوفایی».

نماینده توسعه مسکن و شهرسازی تصریح کرد: مهمترین وظیفه شهرسازی این است که نه تنها به دنبال ایجاد شهرک، بلکه به دنبال راه های هدفمند و بدیع برای جذب جمعیت با در نظر گرفتن شرایط شهر باشد.

رضایی درباره جذابیت جمعیتی گفت: به جای یافتن افراد در شهرهای جدید، ایجاد راه حل های مختلف، ایجاد فرصت های فراوان و بسترهای لازم برای جمعیت و افرادی است که به دنبال زندگی در شهرهای جدید و برخورداری از امتیازات ویژه هستند. سود زیادی می برد

شهرهای جدید در اولویت زندگی پایدار هستند

میرمحمد غروی مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرسازی جدید نیز در این همایش گفت: شهرهای جدید برای دستیابی به زندگی پایدار و ظرفیت مناسب برای ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم از منظر مدرن در اولویت هستند. برنامه ریزی شهری.

وی افزود: برنامه ریزی ساخت مسکن و توسعه شهر جدید با توجه به اهداف دولت مردمی از اولویت های شرکت مادر تخصصی شین چنگ است و با بسیج همه نیروها برای تحقق این هدف تلاش می کند.

خودمختاری یکی از انتظارات اصلی شهر جدید است

مدیر دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: در شهرهای جدید تنها به دنبال ایجاد شهرک سازی نیستیم، بلکه در واقع وظیفه اصلی این شهرها جذب جمعیت با ایجاد حس نشاط و پویایی در بین مردم است. .

حمید نوازانی درباره ایجاد ارگانیسم شهری گفت: یکی از مسائلی که باعث می شود شاهد ارگانیسم شهری در شهر جدید امیرکبیر باشیم بحث جمعیت است.

وی با بیان اهمیت نظریه جمعیت در مسائل شهری افزود: جمعیت ساکن در شهرها عامل تقاضای خدمات در حوزه های مختلف از جمله آموزش، رفاه و درمان است.

مدیر دفتر فنی استان مرکزی تصریح کرد: زمانی که شهر جدید امیرکبیر تأسیس شد، نه تنها به عنوان خوابگاه و مسکونی، بلکه به عنوان ساختمان کارخانه و گلخانه در نظر گرفته شد و نقش سازنده ای در ارتقاء آن ایجاد کرد. سرزندگی شهری و جذابیت جمعیت.

نوازنی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره خودمختاری شهر جدید گفت: یکی از انتظارات اصلی و مهم ما از شهر جدید خودمختاری است که خوشبختانه این امر در شهر مهاجران هم اکنون تا حدودی رخ داده است. به غیر از پایگاه های موجود، شهر جدید امیرکبیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نوازنی با تاکید بر موضوع جذب جمعیت، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد شهر جدید این است که بتوانیم سرریز جمعیت و شهر مادر را جذب کنیم، بنابراین تصمیم بر این است که شهر امیرکبیر و مهاجران پذیرایی کنند. از جمعیتی که نمی توانند در اراک زندگی کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد این ذهنیت وجود دارد که ساکنان این شهرها از جمعیت شهر مادر جدا هستند و برخی از مدیران مشکلات و مشکلات خود را جدا از شهر خود می بینند تا اینکه برای رفع آنها تعامل داشته باشند.

تامین آب پایدار یکی از موضوعات مهم شهر جدید امیرکبیر است

مدیر دفتر فنی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرستان امیرکبیر بحث استفاده پایدار از آب است چرا که با حفر چاه و اقدامات موقت نمی توان توسعه کلان این شهرستان را انجام داد. انتظار می رود و توسعه بلندمدت باید در برنامه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضاها و کاربری های نرم شهری و همچنین تفرجگاه ها و تفرجگاه ها می تواند به یکی از پایگاه های مهم جاذبه های شهری تبدیل شود و توجه ویژه ای را در شهرهای جدید می طلبد.

نوازانی با بیان آرزوهای ساکنان شهر جدید امیرکبیر گفت: همه دست اندرکاران مدیریت شهر امیرکبیر باید به آرمان های مردم توجه ویژه داشته باشند و برای شهر جدید برنامه ریزی و بسترسازی کنند. نیازهای مردم

ظرفیت های فراوان شهرستان امیرکبیر در زمینه گردشگری

مسئول شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر همچنین گفت: خوشبختانه شهر جدید امیرکبیر از بستر سرمایه گذاری و پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است به همین منظور 560 هکتار زمین در محدوده شهری در نظر گرفته شده است. برای گردشگری و ورزش ما سرمان شلوغ است و روی یک طرح جامع کار می کنیم.

حمید کریمی رئیس شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز با اشاره به منحصربفرد بودن دو شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: این دو شهر می توانند سرمایه گذار جذب کنند و در زمینه های مختلف کارکرد داشته باشند.

وی افزود: در برنامه ریزی مجموعه های شهری با تکیه بر این دو ویژگی، معرفی این دو شهر به عنوان بازوان شهر مادر، ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف دارد.

مسئول شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر گفت: یکی از نکات برجسته طراحی شهر جدید امیرکبیر، باغ (ویلا) یک طبقه است که بخش های ممتاز و مردم را برای سرمایه گذاری خصوصی در اختیار مردم قرار می دهد. موقعیت اقلیمی مناطق تاریخی، طبیعی و صنعتی و دسترسی به جاذبه های گردشگری مختلف در قالب پورتفولیو با همکاری مشاوران طراحی و تهیه شد.

کریمی درباره زیرساخت های شهر جدید امیرکبیر گفت: در بازدید مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی از شهر جدید امیرکبیر، زیرساخت های پکیج تصفیه فاضلاب و همچنین معابر زیرزمینی به بهره برداری رسید. در ورودی شهر

وی با اشاره به ساخت 20 هزار واحد مسکونی یک طبقه با حیاط (ویلا) با حضور وزیر راه و شهرسازی، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری و تعامل همه نهادها و متخصص شهری جدید ما طبق هدایت شرکت مادر گام های بزرگی در جهت رشد برداریم» و باید پیشرفت شهر جدید امیرکبیر را در نظر بگیریم و چشم اندازی روشن برای شهر ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: شهر مهاجران گام های خوبی برداشته است و با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و همجواری با دو صنعت بزرگ پالایش نفت و پتروشیمی، 25 هزار نفر از جمعیت اراک را برای سکونت در این شهر پذیرفته ایم.

تمام تلاش خود را برای ساختن 20000 خانه یک طبقه با حیاط در شهر جدید امیرکبیر انجام دهید.

به گزارش patc، به نقل از روابط عمومی شهر جدید امیر کبیر، اعضای جدید هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر نیز در این جلسه اظهار کردند: 20 هزار واحد مسکونی یک طبقه با حیاط (ویلا) ساخته می شود. در امیرکبیر شهر جدید در دستور کار شرکت قرار گرفت و شهر جدید آباد شد.

سعید میرزایی ابراز امیدواری کرد با توجه به دغدغه رئیس جمهور با همکاری شرکت عمران و حمایت شرکت عمران شهر جدید موضوع با جدیت پیگیری و محقق شود.

وی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن گفت: از امروز تلاش و پشتکار مضاعف در ثبت، کمال و آماده سازی و شروع سریع پروژه صورت می گیرد و شهر جدید امیرکبیر را به یکی از شهرهای پیشرو تبدیل می کند. تحقق سیاست دولت مردمی

میرزایی توجه به نیازهای شهروندان در مناطق مختلف را از اولویت های پیگیری خود می داند و می گوید: باید تلاش شود تا با تعامل سازنده با مدیریت ارشد، پاسخگوی نیازهای ساکنان شهر جدید امیرکبیر در حوزه بهداشت، آموزش و پرورش باشد. در استان و ایجاد بسترهای لازم، حمل و نقل و غیره برای افزایش اوقات فراغت.

وی در پایان با بیان اینکه حرف ممکن است الهام بخش باشد اما آنچه تغییر می کند عمل است، ابراز امیدواری کرد با تمام امکانات و توانمندی ها مشکلات شهر جدید امیرکبیر برطرف و شاهد رشد باشیم. آبادانی شهر شایسته نام شهید است. امیرکبیر باشیم.

بر اساس گزارش ها، طی حکمی از سوی علیرضا جعفری، رئیس مجمع شهر جدید امیرکبیر، سید میرزایی به عنوان عضوی از هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر منصوب شد.

ایجاد اتاق های فکر مهم ترین نیاز توسعه ای شهرهای جدید است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا