اقتصادی

ایرانی‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی معامله کردند

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد در سال 1399 حجم معاملات الکترونیکی در فضای مجازی به 1097 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش patc ، علی لاباری در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “برآوردهای ما نشان می دهد که در بحث های تجارت الکترونیکی ، 160٪ افزایش در سال گذشته ثبت شده است.” اگرچه می تواند به تورم و تاج کمک کند ، اما بخش کلی این رشد است قابل توجه.

وی با بیان اینکه تعداد نمادهای الکترونیکی صادر شده توسط سازمان دو برابر شده است افزود: علاوه بر رشد 100 درصدی در این زمینه ، گواهینامه های امضای الکترونیکی نیز به رشد 220 درصدی دست یافته اند.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی ادامه داد: “علاوه بر کرونا ، سازمان های اداری و دولتی بسیاری در چند سال گذشته سعی در گسترش فضا برای افزایش معاملات الکترونیکی داشته اند.” این بررسی نشان می دهد تعداد قابل توجهی از افراد میانسال و بزرگسال گروه ها به گروه خرید آنلاین پیوسته اند. انواع کالاها نیز به طرز چشمگیری گسترش یافته اند.

وی افزود: “در مقایسه با سال قبل ، تعداد 1399 تصویر به بیش از 31000 تصویر رسیده است كه نشان دهنده افزایش 110٪ و 78٪ واحدهای تجارت الکترونیك دارای نماد اعتماد است ، به جز وب سایت هایی كه از شبكه های اجتماعی استفاده می كنند. علاوه بر این ، حدود 93٪ واحدهای تجارت الکترونیکی از سرمایه گذاران منفرد برای توسعه استفاده می كنند و حدود 77٪ واحدهای تجارت الکترونیك از اداره پست جمهوری اسلامی ایران برای ارسال و تحویل كالا استفاده می كنند. 46٪ صاحبان واحدهای تجارت الکترونیك با علامت اعتماد در سنین 30 تا 40 سالگی ، 76٪ از اسناد صادر شده توسط 1399 مربوط به نهادهای تجارت الکترونیکی از طبیعت واقعی است.

رهبری در مورد برنامه توسعه این مرکز در سال جاری توضیح داد: “امسال و سال آینده ، ما با کمک شرکت پست ، وزارت راه و شهرسازی و مقامات شهرداری تلاش خواهیم کرد تا گزارش ها را در این زمینه منتشر کنیم. . “اگرچه تجارت الکترونیک ایران به طور کلی در مسیر رشد قرار دارد ، اما همچنان با موانعی مانند شرایط ناپایدار اقتصادی ، محدودیت های متعدد ، سیاست های نادرست و عدم آموزش و اطلاعات کافی در زمینه تجارت الکترونیکی برای مردم روبرو است که باید حل شود. برای بهبود عملکرد در زمینه های سیاست ، فرهنگ و آموزش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا